AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 I morgen får jeg mest sannsynlig karakter på to eksamener jeg har hatt. Jeg gruer meg så sinnsykt. Jeg følte jo etter eksamenene at det gikk bra, men nå har det plutselig blusset opp en frykt om at jeg ikke har gjort det noe bra i det hele tatt og at fremtiden min er ødelagt fordi jeg får dårlig karakter. Jeg klarer ikke slappe av og jeg bare tenker på karakterene. Det er nesten verre nå enn før eksamen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få sove. Jeg har ferie, og sett fra det så trenger jeg jo ikke å sove, men jeg orker ikke å gå å vente på å få vite. Også tenker jeg hva om jeg ikke får vite det og må gå rundt og tenke på det enda mer. Anonymkode: 9c265...2cf
Strikkagenser Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Fokuser på noe annet. Se en film f.eks. eller gjør noe annet. Da får du i alle fall tankene over på noe annet. Trolig er frykten din helt irrasjonell og forhåpentligvis får du sove etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, Strikkagenser skrev: Fokuser på noe annet. Se en film f.eks. eller gjør noe annet. Da får du i alle fall tankene over på noe annet. Trolig er frykten din helt irrasjonell og forhåpentligvis får du sove etter hvert. Har prøvd å se film og lese, men klarer ikke helt å konsentrere meg Anonymkode: 9c265...2cf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Jeg forstår godt at du føler det på denne måten. Jeg er helt likedan. Jeg stresser langt mer etter eksamen, og særlig rundt sensur, enn før eksamen. Det eneste som hjelper er å flytte tankene dine over på noe annet. Puss tenner og gjør deg klar for å sove, så kan du sitte med noe (PC, TV, spill, bok etc) til du blir søvnig. Om dette ikke fungerer bør du muligens gjøre noe litt mer aktivt som krever litt mer konsentrasjon. Selv tror jeg at jeg har rundet alle informasjonssider som er relevant for eksamen rundt 15-20 ganger. Det flyttet selvsagt ikke fokuset fra eksamen, men det gjorde at tiden gikk litt fortere. Du må bare ha noe å gjøre slik at du ikke sitter rett opp og ned og venter mens du har hjertet i halsen. Som du sier er det ikke noe betydning for deg om du sover eller ikke - annet enn at det er mer behagelig for deg og at du slipper å vente i de lange nattestimene. Jeg håper du klarer å sove, men om du ikke gjør det får du bare akseptere at du må vente mens du har alle disse tankene i hodet. Jeg var slik du er i tre dager. Helt grusomt, men alt stresset og nervøsiteten forsvant umiddelbart da karakterene endelig ble lagt ut. Anonymkode: 38ab8...d23
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår godt at du føler det på denne måten. Jeg er helt likedan. Jeg stresser langt mer etter eksamen, og særlig rundt sensur, enn før eksamen. Det eneste som hjelper er å flytte tankene dine over på noe annet. Puss tenner og gjør deg klar for å sove, så kan du sitte med noe (PC, TV, spill, bok etc) til du blir søvnig. Om dette ikke fungerer bør du muligens gjøre noe litt mer aktivt som krever litt mer konsentrasjon. Selv tror jeg at jeg har rundet alle informasjonssider som er relevant for eksamen rundt 15-20 ganger. Det flyttet selvsagt ikke fokuset fra eksamen, men det gjorde at tiden gikk litt fortere. Du må bare ha noe å gjøre slik at du ikke sitter rett opp og ned og venter mens du har hjertet i halsen. Som du sier er det ikke noe betydning for deg om du sover eller ikke - annet enn at det er mer behagelig for deg og at du slipper å vente i de lange nattestimene. Jeg håper du klarer å sove, men om du ikke gjør det får du bare akseptere at du må vente mens du har alle disse tankene i hodet. Jeg var slik du er i tre dager. Helt grusomt, men alt stresset og nervøsiteten forsvant umiddelbart da karakterene endelig ble lagt ut. Anonymkode: 38ab8...d23 haha uff ja, jeg har sikkert gått inn på samordna opptak på elektronisk vitnemål og på skolearena ti ganger om dagen for å sjekke om karakterene ligger der, selv om jeg vet at de ikke kom til å legge det ut. Det er jo helt utrolig teit av meg, men jeg bare klarer ikke å la være. Har også lest meg opp på klagemuligheter og alt det der, bare i tilfelle. Anonymkode: 9c265...2cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå