Gå til innhold

Frisør VS lærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du valgt å bli av disse? :) Ikke svar "ingen", det er bare unødvendig.

Begrunn gjerne!

Anonymkode: 26a3a...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lærer

- mere interessant for min del

- bedre arbeidstider

- høyere lønn

- et sikrere arbeidsmarked

Endret av veraa94
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, veraa94 skrev:

Lærer

- mere interessant for min del

- bedre arbeidstider

- høyere lønn

- et sikrere arbeidsmarked

jepp

Anonymkode: cee3f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer. Bedre lønn, mer valgfrihet, mindre risiko for kjemikalieskader og yrkesskade, mindre ukurant arbeidstig og fri alle ferier. Jada jeg vet st det kalles "avspasering", men du trenger ikke jobbe påskeuken, formiddag julaften og lørdag ettermiddag. Dessuten syns jeg alle frisører slutter etter noen år fordi de reagerer på stoffer i blekemiddel og fargin, har vond rygg, eksem o.l. Bli lærer, tryggere.

Anonymkode: 52bb7...f92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer. Større muligheter for å utvikle seg (både profesjonelt og personlig), bedre lønn, bedre arbeidstider, man kan enkelt ta videre utdannelse innenfor samme yrke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS hva er formålet med tråden?

lærer og frisør er jo så langt unna hverandre man kan få nesten.

 

Anonymkode: cee3f...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du valgt å bli av disse? :) Ikke svar "ingen", det er bare unødvendig.

Begrunn gjerne!

Anonymkode: 26a3a...3a4

Helt klart lærer. Fordi frisører ofte får belastningsskader, allergier, eksem m.m. som gjør at de etter en stung i yrket må omskolere seg. Lønnen som lærer er og bedre og sikrere særlig dersom du driver frisørsalong for deg selv. Du skal og være flink til å småprate og generelt kommunisere med kunden som frisør, det er noe helt annet å undervise. En lærer kan og videreutdanne seg, jobbe med andre ting enn undervisning i skolen. En frisør er mer "spisset"  mot behandling av hår. 

Men du skal og kunne trives med det du skal jobbe med, så her må du selv vurdere hva som er rette yrkesveien for akkurat deg. 

Anonymkode: 62036...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart lærer. Fordi frisører ofte får belastningsskader, allergier, eksem m.m. som gjør at de etter en stung i yrket må omskolere seg. Lønnen som lærer er og bedre og sikrere særlig dersom du driver frisørsalong for deg selv. Du skal og være flink til å småprate og generelt kommunisere med kunden som frisør, det er noe helt annet å undervise. En lærer kan og videreutdanne seg, jobbe med andre ting enn undervisning i skolen. En frisør er mer "spisset"  mot behandling av hår. 

Men du skal og kunne trives med det du skal jobbe med, så her må du selv vurdere hva som er rette yrkesveien for akkurat deg. 

Anonymkode: 62036...c54

Derfor jeg spør pm formålet til ts.

Ellers så synes jeg at tråden blir litt meningsløs.

Anonymkode: cee3f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer;

- høyere utdanning

- høyere lønn

- mer interessant for mitt vedkommende

- mindre fysisk belastende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer. Jeg er lærerutdannet. Frisør er så langt fra mitt drømmeyrke som det kan få blitt.

Anonymkode: 6bf4b...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere svarer lærer grunnet lønn.

Greit nok på lønnsslippen er det mer penger for en lærer enn for en frisør. Men totalt sett tjener virkelig en lærer så mye mere enn en frisør. En frisør har jo en fagbrevutdanning med betalt lærlingetid. Mens en lærer vil jo i de aller fleste tilfeller sitte igjen med et stort studielån, noe vel de færreste frisører har. I tillegg vil en frisør (hvis den holder ut helt til pensjonsalder) og komme gunstigere ut ved faktisk å ha vært flere år i jobb enn en lærer. Så er det økonomiske totalbildet egentlig så veldig stort når alt kommer til alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Kjetil E skrev:

Ser flere svarer lærer grunnet lønn.

Greit nok på lønnsslippen er det mer penger for en lærer enn for en frisør. Men totalt sett tjener virkelig en lærer så mye mere enn en frisør. En frisør har jo en fagbrevutdanning med betalt lærlingetid. Mens en lærer vil jo i de aller fleste tilfeller sitte igjen med et stort studielån, noe vel de færreste frisører har. I tillegg vil en frisør (hvis den holder ut helt til pensjonsalder) og komme gunstigere ut ved faktisk å ha vært flere år i jobb enn en lærer. Så er det økonomiske totalbildet egentlig så veldig stort når alt kommer til alt?

Vet du hva en frisør tjener? De er vel en av yrkesgruppene med aller lavest lønn, og da hjelper det lite at de slipper studielån. Eneste frisørene med akseptabel lønn er vel de som eier egne salonger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fotballmamma skrev:

Vet du hva en frisør tjener? De er vel en av yrkesgruppene med aller lavest lønn, og da hjelper det lite at de slipper studielån. Eneste frisørene med akseptabel lønn er vel de som eier egne salonger...

Jeg tror du må lese igjen..

Anonymkode: cee3f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frisør selv, angrer veeldig

Anonymkode: bfb3e...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...