AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #21 Skrevet 20. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha hørt med fvk dersom jeg var deg, ts. Jeg forstår at det er fristende å gi etter som den over beskriver, men hysteriske kvinnfolk og mannfolk som jatter med for husfredens skyld, er ikke noe sunt oppvekstmiljø for barn. Anonymkode: 07d79...7ea Det er iallefall sykt, sykt sykt mye sunnere enn ett konfliktfylt ett. Og ingen snakker om å jatte med på alt alltid. Men man må velge sine kamper. Og å kjempe mot en mor som vil vite hvem som skal ha en omsorgsrolle ovenfor barna hennes er ikke en av de. Hadde som sagt glatt tatt den kaffen, satt meg ned med ett glis og anstrengt meg for å være hyggelig. Jeg hadde til og med oversett frekke kommentarer så hun ikke hadde hatt noe å ta meg på. Tenk hvor mye konflikter det lille møtet hadde løst både mellom oss, for mannen og for ungene. I en sånn situasjon så er det ALLTID det beste for ungene å ha ett minst mulig konfliktfylt forhold mellom familiene. Alle voksne vet om den gyldne middelvei. Noen kameler svelger man, andre svelger man ikke. Noen kamper tar man, andre tar man ikke. Drit nå i om Hu trur Hu får "makt" om du møter Hu sivilisert. Ser du virkelig ikke at det er stikk motsatt? Hva skal hun skyte med når hun går tom for ammunisjon? Anonymkode: bc938...348 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #22 Skrevet 20. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er iallefall sykt, sykt sykt mye sunnere enn ett konfliktfylt ett. Og ingen snakker om å jatte med på alt alltid. Men man må velge sine kamper. Og å kjempe mot en mor som vil vite hvem som skal ha en omsorgsrolle ovenfor barna hennes er ikke en av de. Hadde som sagt glatt tatt den kaffen, satt meg ned med ett glis og anstrengt meg for å være hyggelig. Jeg hadde til og med oversett frekke kommentarer så hun ikke hadde hatt noe å ta meg på. Tenk hvor mye konflikter det lille møtet hadde løst både mellom oss, for mannen og for ungene. I en sånn situasjon så er det ALLTID det beste for ungene å ha ett minst mulig konfliktfylt forhold mellom familiene. Alle voksne vet om den gyldne middelvei. Noen kameler svelger man, andre svelger man ikke. Noen kamper tar man, andre tar man ikke. Drit nå i om Hu trur Hu får "makt" om du møter Hu sivilisert. Ser du virkelig ikke at det er stikk motsatt? Hva skal hun skyte med når hun går tom for ammunisjon? Anonymkode: bc938...348 Du er helt på viddene. Virker som du er typen som liker å høre din egen stemme, derfor jabber du i vei, uavhengig hvor idiotisk innholdet av der du sier er. Dette er ikke snakk om et normalt menneske som går tom for ammunisjon, hun har allerede holdt på i et år mot far, etter at hun selv fikk ny kjæreste i hus. Personlig har jeg erfaring med mennesker som holder på i mange lange år, det gjelder å komme dem i forkjøpet. Det å ikke møte henne, er å ikke bidra til konflikten eskalerer. Ts handler veldig riktig her. Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #23 Skrevet 20. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Først av alt: takk. Han har tatt bruddet mellom han og eksen som en helt, han har holdt henne flytende økonomisk lenge (mot manges protester) for barna sin del, og han biter i seg det meste av kritikk og kommentarer fra henne (han er flink til å velge sine kamper). Han er rett og slett stressa fordi det har gått ett år men ikke viser noen tegn til å gi seg, og jeg tror han er stressa fordi han vet jeg ikke lar meg pille på nesa. Tror rett og slett han er stressa over hvordan hun blir til å reagere på at jeg ikke legger meg ned og er okei med at hun kaller meg "hun hora" foran ungene sine, eller hvordan hun maser om at vi må fortelle barna at vi er kjærester (hun tok inn sin kjæreste et par uker etter at eksen flytta ut), jeg vil si noe, må si noe, skal si noe. Jeg vil bare vente til livet hennes, og hans, og barna, og mitt, er litt mer stabilt og sikkert enn det er nå. Anonymkode: b8fd1...b4c Bare hyggelig. Jeg har opplevd mennesker som holder på på samme måten over mange år, de kan ha pauser, og så er det på'an igjen når de føler de har taket. Det gjelder å benytte de "pausene" og ikke gi for mye tak. Det føles som oppdragelse av en voksen, og det kan absolutt gå bedre, men det kan ta tid. Jeg må bare berømme deg for å stille deg så hard at du også må holde kjæresten din oppe. All medfølelse til han, jeg kan forstå at han er sliten. Men husk at det er ingen av dere to som sier "hun hora" foran barna. Det er kun hun som synker så lavt. Barn legger merke til hvem som sier hva og til hvem som gjør hva, og barn husker. Så bare la henne kjøre seg selv i senk, og stol på at dere gjør det rette. Du skrev "Jeg har gått med på å drikke en kaffe før, men kjæresten min ble møtt med utskjelling fordi hun følte jeg ikke "tar henne seriøst"." Traff du henne den gangen? Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #24 Skrevet 20. juni 2016 5 timer siden, stan skrev: Det at hun er mor til barna gir henne ikke lov til å oppføre seg som hun vil. Hvis mor i det minste hadde behandlet TS med normal folkeskikk, kanskje. Slik TS beskriver mor, minner det om psykopatiske trekk. Er det virkelig slik, er det veldig viktig å gjøre ting på egne premisser. Mor er i ferd med å miste kontroll over far, og vil prøve alt mulig for å beholde den. Det virker som du har et nokså godt bilde av slike situasjoner. Mor er nok ikke psykopat, men desperat etter kontroll, og det kan gi en oppførsel som minner om psykopati. Dette er ofte fine, veloppdragne og dannede menneskene man møter i hverdagen, som forvandles til hvesende monstre på hjemmebane. Det å konsekvent nekte å forholde seg til henne når hun raser, vil tvinge henne til å bruke siviliserte metoder. Et råd jeg har god erfaring med er å møtes i nye omgivelser, gjerne i offentligheten eller med andre rundt. Men det må være på betingelse av at mor ikke trakassere eksmannen i ettertid med alt hun ikke fikk sagt da. Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #25 Skrevet 20. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan hende du har rett. jeg bare vet jeg har vært på den andre siden hvor jeg ble beskyld for manupelerende og vanskelig,mens jeg følte det samme om henne, hun var i fryktelig svingende i humør,og generelt veldig vanskelig å kommunisere med. Og alt ble tatt i verste mening og at hun tok aldri ansvar for at hun var med på å lage sitausonen-hun hadde ikke gjort noe galt. Jeg prøvde to ganger å ordne opp (si unskyld,åpne en komunikasjon) med for å prøve å få noeglunde normalt forhold tanke på broren min, det gikk desverre ikke og jeg måtte gi opp. Pr dags dato har jeg ikke kontakt med henne og sønnen ser jeg engang i mnd på familieselskap hos foreldre. Så ja kanskje jeg ikke er den beste å spørre, jeg vil ikke være bff med henne,men ha ett ok fohold, Jeg synes det er viktig. Og jeg mener at man ikke må vinne alle kamper og gjøre alt ting til kamp,alt må ikke være på mine premiserman kan vinne mye med å ydmyk-men selføglig ikke la seg trøkke på. Mitt råd er: ikke vær for stolt. være ydmykt og møtes på halvveien Anonymkode: 830ad...4c6 Jeg er litt usikker nå på om du snakker om nye kjæresten/kona til en eks eller en svigerinne. Jeg er enig i an man helt skal møtes på halvveien og ikke være for stolt, men noen ganger må man bare gi seg og være fornøyd selv om man ikke klarer å få til et forhold hvor man ser hverandre så mye. Mennesker er så forskjellige. Det går an å si til hverandre "Jeg ønsker å ha et godt forhold til deg, og jeg vet du også ønsker å ha et godt forhold til meg, men slik det er nå er vi ikke gode for hverandre. Vi får ha et godt forhold på avstand." Avstand kan ofte være vel så viktig som beklagelser Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #26 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er helt på viddene. Virker som du er typen som liker å høre din egen stemme, derfor jabber du i vei, uavhengig hvor idiotisk innholdet av der du sier er. Dette er ikke snakk om et normalt menneske som går tom for ammunisjon, hun har allerede holdt på i et år mot far, etter at hun selv fikk ny kjæreste i hus. Personlig har jeg erfaring med mennesker som holder på i mange lange år, det gjelder å komme dem i forkjøpet. Det å ikke møte henne, er å ikke bidra til konflikten eskalerer. Ts handler veldig riktig her. Anonymkode: 07d79...7ea Hvorfor dette behovet for å gå til personangrep? Om du har problem med en eller annen eks kan jeg nesten forstå det med tanke på hvordan du reagerer her inne på mennesker med ett annet syn enn deg. Anonymkode: bc938...348 2
stan Skrevet 20. juni 2016 #27 Skrevet 20. juni 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som du har et nokså godt bilde av slike situasjoner. Mor er nok ikke psykopat, men desperat etter kontroll, og det kan gi en oppførsel som minner om psykopati. Dette er ofte fine, veloppdragne og dannede menneskene man møter i hverdagen, som forvandles til hvesende monstre på hjemmebane. Det å konsekvent nekte å forholde seg til henne når hun raser, vil tvinge henne til å bruke siviliserte metoder. Et råd jeg har god erfaring med er å møtes i nye omgivelser, gjerne i offentligheten eller med andre rundt. Men det må være på betingelse av at mor ikke trakassere eksmannen i ettertid med alt hun ikke fikk sagt da. Anonymkode: 07d79...7ea Ja, veldig enig. Folk som dette er veldig snare med å ta hele arma om man gir dem lillefingeren. I tillegg ofte veldig logiske, men på falske premisser. Man klarer ikke å snakke dem til fornuft, men kan kanskje tvinge dem til å oppføre seg. Men det er viktig at TS og far er samstemte. Ellers kan det gjerne bli at de spilles ut mot hverandre. Nå eksisterer visst ikke psykopat som diagnose, men heller en beskrivelse av hvordan man opplever en person. Hoved anbefalingen er å ikke ha kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #28 Skrevet 20. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dette behovet for å gå til personangrep? Om du har problem med en eller annen eks kan jeg nesten forstå det med tanke på hvordan du reagerer her inne på mennesker med ett annet syn enn deg. Anonymkode: bc938...348 Fordi de rådene du gir er svært uheldige og kan stjele år av livene til de som er involvert. Personangrep fordi jeg ønsket å røyke ut ditt sanne jeg, og det var vellykket. Du viser at du evner ikke å heve deg over angrep her inne, så slutt å forvente at andre skal gjøre det i virkeligheten i en mye mere opphetet situasjon. Anonymkode: 07d79...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #29 Skrevet 20. juni 2016 15 minutter siden, stan skrev: Ja, veldig enig. Folk som dette er veldig snare med å ta hele arma om man gir dem lillefingeren. I tillegg ofte veldig logiske, men på falske premisser. Man klarer ikke å snakke dem til fornuft, men kan kanskje tvinge dem til å oppføre seg. Men det er viktig at TS og far er samstemte. Ellers kan det gjerne bli at de spilles ut mot hverandre. Nå eksisterer visst ikke psykopat som diagnose, men heller en beskrivelse av hvordan man opplever en person. Hoved anbefalingen er å ikke ha kontakt. Enig, jeg tror ts og kjæresten har mye å hente på å sette seg ned og lage en plan. Når man vet konkret hva man forholder seg til og hvordan man forholder seg, så kan mye bli enklere bare av det Hovedanbefalingen er avstand, og når det er barn som gjør at de må ha kontakt likevel, gjør den så minimal og formell som overhodet mulig, gjerne i brevs form. Jeg kan forstå at en mor har behov for å vite hvem barna skal forholde seg til. Men hun trenger også å forstå at det er hun selv som er problemet akkurat nå, og at ingen av dem kommer noe videre så lenge hun oppfører seg dårlig. Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #30 Skrevet 20. juni 2016 9 timer siden, stan skrev: Det at hun er mor til barna gir henne ikke lov til å oppføre seg som hun vil. Hvis mor i det minste hadde behandlet TS med normal folkeskikk, kanskje. Slik TS beskriver mor, minner det om psykopatiske trekk. Er det virkelig slik, er det veldig viktig å gjøre ting på egne premisser. Mor er i ferd med å miste kontroll over far, og vil prøve alt mulig for å beholde den. Jeg mener det er bedre at man samarbeider og at det blir på begges premisiser. Enn å lage kamp for barn og mann,det er nemlig det som det kommer til å utover kampen mellom ts og ekskona i årevis. Anonymkode: 830ad...4c6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #31 Skrevet 20. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt usikker nå på om du snakker om nye kjæresten/kona til en eks eller en svigerinne. Jeg er enig i an man helt skal møtes på halvveien og ikke være for stolt, men noen ganger må man bare gi seg og være fornøyd selv om man ikke klarer å få til et forhold hvor man ser hverandre så mye. Mennesker er så forskjellige. Det går an å si til hverandre "Jeg ønsker å ha et godt forhold til deg, og jeg vet du også ønsker å ha et godt forhold til meg, men slik det er nå er vi ikke gode for hverandre. Vi får ha et godt forhold på avstand." Avstand kan ofte være vel så viktig som beklagelser Anonymkode: 07d79...7ea Hva om med svigermor, hun kan sette seg på bakbeina,og lage mye bråk og nekte deg/dere å treffe/ha barna-er det virkelig verdt det? Ja dere kan gå rettens vei,men det tar år. For det er det som kan skje. Hvis du er uheldig. Jeg hadde tenkt nøye om hva som kan være koneskvesene for å gjøre eks kona sinna. Anonymkode: 830ad...4c6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #32 Skrevet 20. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er bedre at man samarbeider og at det blir på begges premisiser. Enn å lage kamp for barn og mann,det er nemlig det som det kommer til å utover kampen mellom ts og ekskona i årevis. Anonymkode: 830ad...4c6 Den holdningen og den innebygde trusselen du beskriver der er ekskonas største aktivum. Hun forsøker å få det til å se ut som om det er ts og kjæresten som setter seg på bakbena og at for å utligne det vil de bli mer føyelige og gjøre som hun ønsker. Nettopp derfor bør de unngå det. Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #33 Skrevet 20. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om med svigermor, hun kan sette seg på bakbeina,og lage mye bråk og nekte deg/dere å treffe/ha barna-er det virkelig verdt det? Ja dere kan gå rettens vei,men det tar år. For det er det som kan skje. Hvis du er uheldig. Jeg hadde tenkt nøye om hva som kan være koneskvesene for å gjøre eks kona sinna. Anonymkode: 830ad...4c6 "Er det virkelig verdt det? Ja dere kan gå rettens vei,men det tar år." "Jeg hadde tenkt nøye om hva som kan være koneskvesene for å gjøre eks kona sinna." Det du sier henger virkelig ikke på greip. Er det du som er ekskona? Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #34 Skrevet 20. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er iallefall sykt, sykt sykt mye sunnere enn ett konfliktfylt ett. Og ingen snakker om å jatte med på alt alltid. Men man må velge sine kamper. Og å kjempe mot en mor som vil vite hvem som skal ha en omsorgsrolle ovenfor barna hennes er ikke en av de. Hadde som sagt glatt tatt den kaffen, satt meg ned med ett glis og anstrengt meg for å være hyggelig. Jeg hadde til og med oversett frekke kommentarer så hun ikke hadde hatt noe å ta meg på. Tenk hvor mye konflikter det lille møtet hadde løst både mellom oss, for mannen og for ungene. I en sånn situasjon så er det ALLTID det beste for ungene å ha ett minst mulig konfliktfylt forhold mellom familiene. Alle voksne vet om den gyldne middelvei. Noen kameler svelger man, andre svelger man ikke. Noen kamper tar man, andre tar man ikke. Drit nå i om Hu trur Hu får "makt" om du møter Hu sivilisert. Ser du virkelig ikke at det er stikk motsatt? Hva skal hun skyte med når hun går tom for ammunisjon? Anonymkode: bc938...348 Signerer den. Anonymkode: 830ad...4c6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #35 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer den. Anonymkode: 830ad...4c6 Men nå har du innrømmet at du har blitt utestengt fra "det gode selskap" som du ønsker å inn i, og blitt beskyldt for å manipulere av dem som kjenner deg. Ser du da sammenhengen mellom det, og det at du signerer alle de rådene ts får om å gi etter for press? Selv om ts gir etter for presset fra sin kjærest sin eks, så betyr ikke det at du får kontakt med de du ønsker kontakt med. Det er noe du må lære deg å leve med, eller så må du lære deg å roe deg ned (eventuelt slutte å drikke, dersom det er det som er kjernen i problemet). Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #36 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå har du innrømmet at du har blitt utestengt fra "det gode selskap" som du ønsker å inn i, og blitt beskyldt for å manipulere av dem som kjenner deg. Ser du da sammenhengen mellom det, og det at du signerer alle de rådene ts får om å gi etter for press? Selv om ts gir etter for presset fra sin kjærest sin eks, så betyr ikke det at du får kontakt med de du ønsker kontakt med. Det er noe du må lære deg å leve med, eller så må du lære deg å roe deg ned (eventuelt slutte å drikke, dersom det er det som er kjernen i problemet). Anonymkode: 07d79...7ea Jeg er ikke intressert i diskutere rundt dette og tillegg så synes jeg det ganske spesielt å bekylde meg for å være eks kona og at hint til at jeg har ett alkohol problem Jeg har gitt råd som alle andre om hva jeg synes er det beste, hva TS velger å gjøre er opptil henne, hun kan ta rådene eller lære det på den vanskelig måten Anonymkode: 830ad...4c6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #37 Skrevet 20. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke intressert i diskutere rundt dette og tillegg så synes jeg det ganske spesielt å bekylde meg for å være eks kona og at hint til at jeg har ett alkohol problem Jeg har gitt råd som alle andre om hva jeg synes er det beste, hva TS velger å gjøre er opptil henne, hun kan ta rådene eller lære det på den vanskelig måten Anonymkode: 830ad...4c6 Nei jeg har spurt deg om du er svigerinne, og basert på det svaret du gav som var så rotete at det var uforståelig, så spurte jeg videre. Jeg har mye erfaring med mennesker som maser mye og som aldri svarer klart på spørsmål de selv får. Anonymkode: 07d79...7ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå