AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Eksen til kjæresten min er fryktelig svingende i humør, hun er mye sint på gudvethva, hun er generelt veldig vanskelig å kommunisere med, fryktelig manipulerende, og sjalu på eksen og meg selv om _hun_ var utro og hun har kjæreste. Jeg har ingenting med barna å gjøre, og har ingen intensjoner om å ha det i nær framtid. Eksen hans er veldig sint fordi hun har fått det for seg at jeg hater henne, fordi jeg ikke ønsker å møte henne i nær framtid. Min mening er at frem til jeg skal ha noe med barna dine å gjøre trenger du ikke møte meg, eller ha et forhold til meg - hun mener at vi burde møtes bare fordi hun vil (har aldri lagt det frem i den forstand at det har noe med barna å gjøre). Synes dere det er dårlig gjort av meg at jeg ikke vil møte henne på hennes premisser, men på mine egne? Anonymkode: b8fd1...b4c 1
stan Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Nei, du skylder ikke henne noe. Gjør det på dine premisser. Vær nøye med å ikke gi henne makt og kontroll inn i ditt hjem og ditt liv. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, stan skrev: Nei, du skylder ikke henne noe. Gjør det på dine premisser. Vær nøye med å ikke gi henne makt og kontroll inn i ditt hjem og ditt liv. Det er det jeg også føler, men jeg blir så sliten, for ikke å snakke om at kjæresten min blir sliten, av de utallige utskjellingene. Sliten av alle beskyldningene og driten hun kan finne på å spy ut av seg. Det er en sånn situasjon hvor jeg føler vi taper uansett hva jeg velger å gjøre. Enten om jeg står på mitt og unngår henne eller, om jeg gir etter for å møte henne. Anonymkode: b8fd1...b4c 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg også føler, men jeg blir så sliten, for ikke å snakke om at kjæresten min blir sliten, av de utallige utskjellingene. Sliten av alle beskyldningene og driten hun kan finne på å spy ut av seg. Det er en sånn situasjon hvor jeg føler vi taper uansett hva jeg velger å gjøre. Enten om jeg står på mitt og unngår henne eller, om jeg gir etter for å møte henne. Anonymkode: b8fd1...b4c Er i en litt lignende situasjon. Det er helt utrolig hvordan enkelte mennesker klarer å lage ringvirkninger. Og dette er såkalt voksne mennesker Jeg er enig med @stan i at du bør gå for dine premisser, ikke gi etter for henne. Det koster kjæresten din ekstra mye nå, men det vil nok være det beste i lengden å vise at du ikke lar deg manipulere av henne. Anonymkode: 07d79...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor er du ikke interessert i å møte henne? Du blir straks stemor for barna hennes og må forholde deg til henne i veldig mange år. Jeg hadde definitivt, for ungenes del, svalgt den kamelen og klistret på meg ett smil. Det er mye enklere å samarbeide om ungene når man ikke har en konflikt med eksen og det er gull verdt for ungene. Anonymkode: bc938...348 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Du trenger ikke møte henne om du ikke ønsker det. Ikke noe hun kan kreve. La henne bare holde på. Det går over. Anonymkode: 49141...fec 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du ikke interessert i å møte henne? Du blir straks stemor for barna hennes og må forholde deg til henne i veldig mange år. Jeg hadde definitivt, for ungenes del, svalgt den kamelen og klistret på meg ett smil. Det er mye enklere å samarbeide om ungene når man ikke har en konflikt med eksen og det er gull verdt for ungene. Anonymkode: bc938...348 Det handler ikke bare om å svelge en kamel eller ti, det handler om å sette en standard overfor et vanskelig menneske og ikke la seg presse. Standarder er bare av det gode, det er åpenbart at denne ekskona ønsker å få gjennom viljen sin uansett hva, for å vise makt. Anonymkode: 07d79...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke bare om å svelge en kamel eller ti, det handler om å sette en standard overfor et vanskelig menneske og ikke la seg presse. Standarder er bare av det gode, det er åpenbart at denne ekskona ønsker å få gjennom viljen sin uansett hva, for å vise makt. Anonymkode: 07d79...7ea Og barna får det også bedre av at ikke alle må gå på eggeskall rundt et problem-menneske. Anonymkode: 07d79...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke bare om å svelge en kamel eller ti, det handler om å sette en standard overfor et vanskelig menneske og ikke la seg presse. Standarder er bare av det gode, det er åpenbart at denne ekskona ønsker å få gjennom viljen sin uansett hva, for å vise makt. Anonymkode: 07d79...7ea For fremtidig husfred for ungene hadde jeg drite i bakgrunnen. Mitt behov for å sette standpunkt er irrelevant i den sammenhengen. Her hadde jeg først å fremst tenkt på ungene sin trivsel og min egen fremtid. Ikke søren om jeg gidder 15 år med konflikter når det kan unngås. Jeg klarer fint å jatte med samtidig som jeg ikke lar meg overkjøre. Middelvei kalles det. Anonymkode: bc938...348 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For fremtidig husfred for ungene hadde jeg drite i bakgrunnen. Mitt behov for å sette standpunkt er irrelevant i den sammenhengen. Her hadde jeg først å fremst tenkt på ungene sin trivsel og min egen fremtid. Ikke søren om jeg gidder 15 år med konflikter når det kan unngås. Jeg klarer fint å jatte med samtidig som jeg ikke lar meg overkjøre. Middelvei kalles det. Anonymkode: bc938...348 Det er nettopp derfor hun bør la være, det blir ikke husfred av å la seg presse. Du tror kanskje selv at du ikke lar deg overkjøre når du jatter med, fint for deg, dumt for ungene. Anonymkode: 07d79...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: For fremtidig husfred for ungene hadde jeg drite i bakgrunnen. Mitt behov for å sette standpunkt er irrelevant i den sammenhengen. Her hadde jeg først å fremst tenkt på ungene sin trivsel og min egen fremtid. Ikke søren om jeg gidder 15 år med konflikter når det kan unngås. Jeg klarer fint å jatte med samtidig som jeg ikke lar meg overkjøre. Middelvei kalles det. Anonymkode: bc938...348 Jeg ville ha hørt med fvk dersom jeg var deg, ts. Jeg forstår at det er fristende å gi etter som den over beskriver, men hysteriske kvinnfolk og mannfolk som jatter med for husfredens skyld, er ikke noe sunt oppvekstmiljø for barn. Anonymkode: 07d79...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du ikke interessert i å møte henne? Du blir straks stemor for barna hennes og må forholde deg til henne i veldig mange år. Jeg hadde definitivt, for ungenes del, svalgt den kamelen og klistret på meg ett smil. Det er mye enklere å samarbeide om ungene når man ikke har en konflikt med eksen og det er gull verdt for ungene. Anonymkode: bc938...348 Jeg har ikke noe i mot å møte henne, men per nå er det ikke noe behov for det. Forholdet vårt er fortsatt relativt nytt, og jeg har ingenting med ungene å gjøre så jeg skal ikke "straks" bli stemor for noen barn. Jeg har gått med på å drikke en kaffe før, men kjæresten min ble møtt med utskjelling fordi hun følte jeg ikke "tar henne seriøst". Det er en sånn situasjon hvor jeg føler jeg kan møte henne, men velger å utsette det til det blir aktuelt. Ungene er det første jeg tenker på, og _om_ det skulle bli slik at jeg og kjæresten varer og jeg skal introduseres som "pappas kjæreste" er jeg helt enig, man må kunne samarbeide og kommunisere sammen, alle parter. Men per nå er det ikke slik. Anonymkode: b8fd1...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du ikke interessert i å møte henne? Du blir straks stemor for barna hennes og må forholde deg til henne i veldig mange år. Jeg hadde definitivt, for ungenes del, svalgt den kamelen og klistret på meg ett smil. Det er mye enklere å samarbeide om ungene når man ikke har en konflikt med eksen og det er gull verdt for ungene. Anonymkode: bc938...348 Helt enig, må det være på dine premiser? og må det være på hennes premiser? Går det ikke møtes på halvveien? Selvom hun er jævlig behøver ikke du å være det, dette er noen du må foholde deg i flere år-tenk på de som er rundt deg og hva som er best for de. Anonymkode: 830ad...4c6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For fremtidig husfred for ungene hadde jeg drite i bakgrunnen. Mitt behov for å sette standpunkt er irrelevant i den sammenhengen. Her hadde jeg først å fremst tenkt på ungene sin trivsel og min egen fremtid. Ikke søren om jeg gidder 15 år med konflikter når det kan unngås. Jeg klarer fint å jatte med samtidig som jeg ikke lar meg overkjøre. Middelvei kalles det. Anonymkode: bc938...348 enig, det behøver ikke være alt eller ingenting. Anonymkode: 830ad...4c6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, må det være på dine premiser? og må det være på hennes premiser? Går det ikke møtes på halvveien? Selvom hun er jævlig behøver ikke du å være det, dette er noen du må foholde deg i flere år-tenk på de som er rundt deg og hva som er best for de. Anonymkode: 830ad...4c6 Nei, det må det ikke nødvendigvis. Jeg har som nevnt sagt meg mer enn villig til å ta en kaffe eller møtes "offisielt" (vi har møttes før på både butikk og på gata). Og jeg prøver, veldig hardt, å tenke på de som er rundt meg. Barna har i bunn og grunn ikke noe med dette å gjøre, enda. Kjæresten min sitter i en situasjon hvor han står i mellom barken og veden, en sjalu eks som er manipulerende og ekkel, og meg. Litt av grunnen til at jeg ikke ønsker å møte henne nå, er nettopp for fredens skyld. Jeg vil ikke havne i en situasjon hvor jeg sier noe jeg ikke burde si, eller svarer for skarpt. Det er snakk om et menneske som ikke har så nevneverdig mye selvinnsikt, og jeg er ikke alltid så flink på å holde igjen på hva jeg synes om noen eller måten de behandler de rundt seg på. Jeg vil ikke være jævlig, jeg vil bare ikke gjøre en vanskelig situasjon vanskeligere. Anonymkode: b8fd1...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det må det ikke nødvendigvis. Jeg har som nevnt sagt meg mer enn villig til å ta en kaffe eller møtes "offisielt" (vi har møttes før på både butikk og på gata). Og jeg prøver, veldig hardt, å tenke på de som er rundt meg. Barna har i bunn og grunn ikke noe med dette å gjøre, enda. Kjæresten min sitter i en situasjon hvor han står i mellom barken og veden, en sjalu eks som er manipulerende og ekkel, og meg. Litt av grunnen til at jeg ikke ønsker å møte henne nå, er nettopp for fredens skyld. Jeg vil ikke havne i en situasjon hvor jeg sier noe jeg ikke burde si, eller svarer for skarpt. Det er snakk om et menneske som ikke har så nevneverdig mye selvinnsikt, og jeg er ikke alltid så flink på å holde igjen på hva jeg synes om noen eller måten de behandler de rundt seg på. Jeg vil ikke være jævlig, jeg vil bare ikke gjøre en vanskelig situasjon vanskeligere. Anonymkode: b8fd1...b4c ok,ja,men den kan jeg se. kjenner meg igjen i problemstillingen, jeg tenker du burde å ta den kaffen, også for dere unngå visse temaer tenker jeg. Er alltid postivt hvis en annet menneske vi møte deg og prøve å gjøre en vondt sitasujon bedre. Og når noen prøver på det,så synes det viktig å gjøre det, dere behøver ikke åvær bff, men jeg tror det er best for mann/barn. MEN det krever jo at begge to tar ansvar for oppførsel og svelger noe kamelerer. Anonymkode: 830ad...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ok,ja,men den kan jeg se. kjenner meg igjen i problemstillingen, jeg tenker du burde å ta den kaffen, også for dere unngå visse temaer tenker jeg. Er alltid postivt hvis en annet menneske vi møte deg og prøve å gjøre en vondt sitasujon bedre. Og når noen prøver på det,så synes det viktig å gjøre det, dere behøver ikke åvær bff, men jeg tror det er best for mann/barn. MEN det krever jo at begge to tar ansvar for oppførsel og svelger noe kamelerer. Anonymkode: 830ad...4c6 Men altså, de tingene her stod å lese allerede i første innlegg. Og hvor kommer tanken om å svelge kameler fra? Man er ikke alltid nødt å svelge kameler. Både ts og kjæresten virker som ok mennesker, det er eksen hans som er selve kamelen, oppførslen hennes er de nødt å forholde seg til uansett. Det er absolutt ikke sånn at det alltid er positivt når noen ønsker å møtes, det fremgår tydelig at ekskona er ute etter blod. Hvorfor skal noen da presse ts til å møte henne? Jeg synes du forholder deg klokt, ts. Kan det være at kjæresten din er redd for at du trekker deg når du ser hvordan ekskona holder på, og at han er stresset på grunn av det? Anonymkode: 07d79...7ea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #18 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså, de tingene her stod å lese allerede i første innlegg. Og hvor kommer tanken om å svelge kameler fra? Man er ikke alltid nødt å svelge kameler. Både ts og kjæresten virker som ok mennesker, det er eksen hans som er selve kamelen, oppførslen hennes er de nødt å forholde seg til uansett. Det er absolutt ikke sånn at det alltid er positivt når noen ønsker å møtes, det fremgår tydelig at ekskona er ute etter blod. Hvorfor skal noen da presse ts til å møte henne? Jeg synes du forholder deg klokt, ts. Kan det være at kjæresten din er redd for at du trekker deg når du ser hvordan ekskona holder på, og at han er stresset på grunn av det? Anonymkode: 07d79...7ea Først av alt: takk. Han har tatt bruddet mellom han og eksen som en helt, han har holdt henne flytende økonomisk lenge (mot manges protester) for barna sin del, og han biter i seg det meste av kritikk og kommentarer fra henne (han er flink til å velge sine kamper). Han er rett og slett stressa fordi det har gått ett år men ikke viser noen tegn til å gi seg, og jeg tror han er stressa fordi han vet jeg ikke lar meg pille på nesa. Tror rett og slett han er stressa over hvordan hun blir til å reagere på at jeg ikke legger meg ned og er okei med at hun kaller meg "hun hora" foran ungene sine, eller hvordan hun maser om at vi må fortelle barna at vi er kjærester (hun tok inn sin kjæreste et par uker etter at eksen flytta ut), jeg vil si noe, må si noe, skal si noe. Jeg vil bare vente til livet hennes, og hans, og barna, og mitt, er litt mer stabilt og sikkert enn det er nå. Anonymkode: b8fd1...b4c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #19 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså, de tingene her stod å lese allerede i første innlegg. Og hvor kommer tanken om å svelge kameler fra? Man er ikke alltid nødt å svelge kameler. Både ts og kjæresten virker som ok mennesker, det er eksen hans som er selve kamelen, oppførslen hennes er de nødt å forholde seg til uansett. Det er absolutt ikke sånn at det alltid er positivt når noen ønsker å møtes, det fremgår tydelig at ekskona er ute etter blod. Hvorfor skal noen da presse ts til å møte henne? Jeg synes du forholder deg klokt, ts. Kan det være at kjæresten din er redd for at du trekker deg når du ser hvordan ekskona holder på, og at han er stresset på grunn av det? Anonymkode: 07d79...7ea Kan hende du har rett. jeg bare vet jeg har vært på den andre siden hvor jeg ble beskyld for manupelerende og vanskelig,mens jeg følte det samme om henne, hun var i fryktelig svingende i humør,og generelt veldig vanskelig å kommunisere med. Og alt ble tatt i verste mening og at hun tok aldri ansvar for at hun var med på å lage sitausonen-hun hadde ikke gjort noe galt. Jeg prøvde to ganger å ordne opp (si unskyld,åpne en komunikasjon) med for å prøve å få noeglunde normalt forhold tanke på broren min, det gikk desverre ikke og jeg måtte gi opp. Pr dags dato har jeg ikke kontakt med henne og sønnen ser jeg engang i mnd på familieselskap hos foreldre. Så ja kanskje jeg ikke er den beste å spørre, jeg vil ikke være bff med henne,men ha ett ok fohold, Jeg synes det er viktig. Og jeg mener at man ikke må vinne alle kamper og gjøre alt ting til kamp,alt må ikke være på mine premiserman kan vinne mye med å ydmyk-men selføglig ikke la seg trøkke på. Mitt råd er: ikke vær for stolt. være ydmykt og møtes på halvveien Anonymkode: 830ad...4c6
stan Skrevet 20. juni 2016 #20 Skrevet 20. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du ikke interessert i å møte henne? Du blir straks stemor for barna hennes og må forholde deg til henne i veldig mange år. Jeg hadde definitivt, for ungenes del, svalgt den kamelen og klistret på meg ett smil. Det er mye enklere å samarbeide om ungene når man ikke har en konflikt med eksen og det er gull verdt for ungene. Anonymkode: bc938...348 Det at hun er mor til barna gir henne ikke lov til å oppføre seg som hun vil. Hvis mor i det minste hadde behandlet TS med normal folkeskikk, kanskje. Slik TS beskriver mor, minner det om psykopatiske trekk. Er det virkelig slik, er det veldig viktig å gjøre ting på egne premisser. Mor er i ferd med å miste kontroll over far, og vil prøve alt mulig for å beholde den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå