Gå til innhold

angstanfall av alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

heihei :)

De to siste gangene jeg har vært på fest har jeg fått angstanfall. Har prøvd å google litt rundt men finner ikke noe. Er det normalt å få angstanfall/panikkanfall av alkohol? Og er det noe jeg kan gjøre for å prøve å unngå det? Det er veldig ubehagelig og pinlig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkohol kan trigge angst, så det har nok en helt klar sammenheng det du har opplevd. 

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å unngå alkohol. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, skruf skrev:

Alkohol kan trigge angst, så det har nok en helt klar sammenheng det du har opplevd. 

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å unngå alkohol. 

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, angst kan definitivt trigges av alkohol. Ofte ligger da angsten latent. Eller at nervene rett og slett ikke tåler det. Jeg hadde samme opplevelser som deg, fikk vanvittig angst etter fest og alkoinntak, måtte bli avhold jeg. Alkohol er i utgangspunktet et løsemiddel med navn etanol. For store mengder er gift for kroppen. Har man angst latent er alkohol som en voldtekt av sentralnervesystemet, og kroppen reagerer med kraftig angst.

Anonymkode: 801a2...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd angstanfall I forbindelse med alkohol ts. Ikke fordi jeg har drukket for mye tror jeg, pleide å komme når jeg begynte å bli edru igjen. 

Kuttet ut drikke en måned og prøvde litt forsiktig igjen I tryggere omgivelser, og da gikk det fint.  

Problemet ditt nå kan jo bli at du begynner å forvente angstanfall når du drikker, og at det blir en utløser.  

Anonymkode: 2027b...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...