Marte92 Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Vi er et par i tjueårene som skal til Rethymnon i juli. Ingen av oss har vært der før og lurer derfor på om noen kan komme med noen tips til restauranter, utflukter, barer/utesteder og annet kjekt å finne på der. Vi ønsker en kombinasjon av en avslappende badeferie og en opplevelsestur. Vi tenker å leie bil noen dager for å se litt av Kreta. Etter litt søk på nettet virker det som at der ikke er noe særlig til uteliv. Vi er ikke interessert i store diskoteker, men kanskje barer med litt liv som er åpen litt utover natten, gjerne med gode drinker. Er det noe slikt å finne der? Vi skal bo på Medusa hotell/leiligheter. Har noen bodd på dette hotellet? ønsker gjerne erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Kjør bil helt østover, så kommer du til den øya hvor de spedalske ble sendt ut til i gamle dager, Spinalonga. Verdt en tur, særlig om du har lest boka "øya" først. Det er en fin dagstur. Ellers kan det være gøy å kjøre tvers over øya sørover. Jeg og kjæresten min var der for to år siden, vi fant ikke noe særlig uteliv, men barene og restaurantene var jo åpne utover. Anonymkode: 80dfa...14c
johanan Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Det er flere barer i Rethymnon. Det er ikke et typisk feststed, men ligger ypperlig til for utflukter. Har vert i Rethymnon 4 ganger og elsker stedet! Har vært flere steder på Kreta, men Rethymnon er nok der jeg har likt meg best!!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Har ikke noe konkrete tips å komme med, men var i Rethymnon for mange år siden på skoletur og likte det veldig godt. Vi var ute også, så det er et slags uteliv. Byen var veldig koselig og avslappende uten å være kjedelig, kunne godt tenkt meg å reise tilbake. Anonymkode: 7e4ef...3cd
mimmis25 Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Mange utrolig koselige restauranter inne i byen nede ved vannet. Romantisk på kveldstid
johanan Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Ville dratt til "Fortezza of Rethymno" Ville valgt å dra dit på ettermiddagen siden det blåser litt der (positiv ment) vertfall før det blir mørkt. Det er en slags festning med noen bygg osv... veldig kjekt å gå rundt å se, du får også god utsikt over byen. Anbefaler å lese litt om historien før du drar dit, bare til å google "The venetian Fortezza Rethymono" eller noe sånt. Ellers er det flere fine landsbyer oppe i fjellene, kapell som er bygd inn i fjellet, innsjøen "kournas lake", kjøre sørover på øya. Anbefaler også som tidligere nevnt å besøke Spinalonga og anbefaler å lese boka "Øya" på forhånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå