Marte92 Skrevet 19. juni 2016 #1 Del Skrevet 19. juni 2016 Vi er et par i tjueårene som skal til Rethymnon i juli. Ingen av oss har vært der før og lurer derfor på om noen kan komme med noen tips til restauranter, utflukter, barer/utesteder og annet kjekt å finne på der. Vi ønsker en kombinasjon av en avslappende badeferie og en opplevelsestur. Vi tenker å leie bil noen dager for å se litt av Kreta. Etter litt søk på nettet virker det som at der ikke er noe særlig til uteliv. Vi er ikke interessert i store diskoteker, men kanskje barer med litt liv som er åpen litt utover natten, gjerne med gode drinker. Er det noe slikt å finne der? Vi skal bo på Medusa hotell/leiligheter. Har noen bodd på dette hotellet? ønsker gjerne erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Del Skrevet 20. juni 2016 Kjør bil helt østover, så kommer du til den øya hvor de spedalske ble sendt ut til i gamle dager, Spinalonga. Verdt en tur, særlig om du har lest boka "øya" først. Det er en fin dagstur. Ellers kan det være gøy å kjøre tvers over øya sørover. Jeg og kjæresten min var der for to år siden, vi fant ikke noe særlig uteliv, men barene og restaurantene var jo åpne utover. Anonymkode: 80dfa...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johanan Skrevet 12. juli 2016 #3 Del Skrevet 12. juli 2016 Det er flere barer i Rethymnon. Det er ikke et typisk feststed, men ligger ypperlig til for utflukter. Har vert i Rethymnon 4 ganger og elsker stedet! Har vært flere steder på Kreta, men Rethymnon er nok der jeg har likt meg best!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marte92 Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juli 2016 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Del Skrevet 12. juli 2016 Har ikke noe konkrete tips å komme med, men var i Rethymnon for mange år siden på skoletur og likte det veldig godt. Vi var ute også, så det er et slags uteliv. Byen var veldig koselig og avslappende uten å være kjedelig, kunne godt tenkt meg å reise tilbake. Anonymkode: 7e4ef...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimmis25 Skrevet 12. juli 2016 #6 Del Skrevet 12. juli 2016 Mange utrolig koselige restauranter inne i byen nede ved vannet. Romantisk på kveldstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johanan Skrevet 12. juli 2016 #7 Del Skrevet 12. juli 2016 Ville dratt til "Fortezza of Rethymno" Ville valgt å dra dit på ettermiddagen siden det blåser litt der (positiv ment) vertfall før det blir mørkt. Det er en slags festning med noen bygg osv... veldig kjekt å gå rundt å se, du får også god utsikt over byen. Anbefaler å lese litt om historien før du drar dit, bare til å google "The venetian Fortezza Rethymono" eller noe sånt. Ellers er det flere fine landsbyer oppe i fjellene, kapell som er bygd inn i fjellet, innsjøen "kournas lake", kjøre sørover på øya. Anbefaler også som tidligere nevnt å besøke Spinalonga og anbefaler å lese boka "Øya" på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå