Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med en oppskrift på fylte paprika? Smakte dette hos en venninne en gang, og det var egentlig ganske godt, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på dette. Håper ikke det er altfor vanskelig da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeenkelt. Ta et par store paprika, skjær toppen slik at du åpner "lokket" og grav ut steinene osv.

Stek sammen litt kjøttdeig, ris, løk, mais, champignon, tomatpure, reker... eller hva som helst du måtte ha og fyll i paprikaen. Dryss litt ost på toppen og hiv i ovnen.

:D

namm nå vet jeg hva vi skal ha til middag idag = )

Skrevet

Takker for svar. Men skal jeg ha noe vann eller noe sånt i den ildfaste formen? Ser for meg at de kanskje setter seg fast eller noe sånt. Hvor lenge skal de stå forresrten, og grader? Jeg er nok ikke av de flinkeste på kjøkkenet,nei :(

Skrevet

Ikke noe vann i formen, bare sett inn paprikaene. Du kan alltids sette dem på litt olje eller bakepapir om du er redd for at de skal sette seg fast, men selv har jeg aldri hatt det problemet. Sett dem inn i 30-45 minutter, eller til du ser paprikaen begynner å få litt farge.

Tips: Hvit geitost er kjempegodt på toppen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Må henge meg på her med et spm. Jeg har pleid pleid å lage slike paprikaer i kjele, hvor de på en måte kokes i stedet for å stekes. Da har jeg pleid å blande ris med kjøttdeigen, og risen blir jo kokt etterpå. Men denne varieanten som er med å lage dem i ovnen,må jeg koke risen på forhånd da,eller?? Jeg har forresten jasminris, hvis det har noe å si da.

Skrevet

Det går an å lage f.eks. meksikansk gryte etter anvisning på pakken, og fylle den i paprikaene.

Du kan ha kokt ris (veldig fint med gul ris) i den ildfaste formen og sette paprikaene i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...