Gå til innhold

spørsmål om klamydia

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hadde ubeskyttet sex for noen uker siden og for et par dager siden begynte det å bli litt ømt i eggstokkene. Utfloden er også mer tyntflytende så jeg er egentlig helt sikker på at det er klamydia jeg har fått. I morgen drar jeg og tester meg. Jeg har hørt at det er farlig for jenter å gå for lenge med klamydia da man kan bli steril. Så spørsmålet mitt er rett og slett, siden jeg kjenner det i eggstokkene om det allerede etter noen uker kan føre til at jeg blir steril? Isåfall så er det helt sykt å må vente på svar på urinprøven i 1-2 uker..

lurer også litt på om jeg får med kur til de 2 jeg har hatt sex med de siste ukene?

Anonymkode: 2ffb4...3c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt at det har spredt seg etter så kort tid, men går man med klamydia lenge nok(finnes ingen fasit, men må gjerne gå flere mnd) og det sprer seg til egglederne - kan man bli steril eller få større vanskeligheter med å få barn pga. sammenvoksninger. Da vil man typisk få feber og sterke smerter, men ikke alltid. Jeg har pleid å gå til Olafiaklinikken, og jeg har fått svar(hatt klamydia to ganger...) i løpet av 3-4 virkedager. Man kan selvfølgelig ikke vite sikkert før det er gått 2 uker, da det er mulig at det kan gå såpass tid pga. stor pågang f.eks.

Du vil nok ikke få kur til de du kan ha smittet. De må gå selv.

Men, hvis du ikke vil vente så lenge, og er nogenlunde sikker på at du har klamydia, kan du gjøre som jeg en gang gjorde. Jeg skulle utenlands over en lengre periode bare få dager etter testing, og jeg hadde fått symptomer. Jeg sa til legen at en tidligere sexpartner hadde fått konstatert klamydia(det var ikke sant, men jeg hadde jo fått symptomer), og som sant var, at jeg skulle bort for en lengre periode, og fikk medisin med en gang pga. det. Ja, det viste seg at jeg var positiv kun få dager etterpå, og da var jeg glad jeg gjorde som jeg gjorde. 

Anonymkode: 52d99...fb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...