Gå til innhold

Vaskeri på sykehjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Usikker hvor jeg skal plassere denne, men prøver her. Jeg skal ha sommerjobb på vaskeriet på et sykehjem. Skal vaske klær, gå opp på avdelingene og fylle på ting osv. Jeg lurer på om det er vanlig det er noen regler om sminke, neglelakk osv? Regner jo med at jeg får beskjed om jeg har på meg noe upassende, men vil jo gi et godt inntrykk også :) Jeg skal jo ikke være i direkte kontakt med pasienter, og er veldig glad i neglelakk og litt sminke. 

Anonymkode: 7dd93...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du får arbeidsklær utdelt. 

Hvis ikke er det viktig med bomullsklær som kan vaskes på høy temperatur. 

Anonymkode: 40ae3...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor nøye de er på den plassen du skal jobbe. Sminke går vel helt fint. Neglelakk skal du kanskje være litt mer forsiktig med og høre hvordan de gjør det. Hygiene er viktig og selv om du bruker hansker så er det viktig at du alltid er ren under neglene og det kan være vanskelig å se om du har neglelakk på. Men det kan godt hende at det er noen problemer altså. 

Anonymkode: 18e92...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor nøye de er på den plassen du skal jobbe. Sminke går vel helt fint. Neglelakk skal du kanskje være litt mer forsiktig med og høre hvordan de gjør det. Hygiene er viktig og selv om du bruker hansker så er det viktig at du alltid er ren under neglene og det kan være vanskelig å se om du har neglelakk på. Men det kan godt hende at det er noen problemer altså. 

Anonymkode: 18e92...554

det skulle stå IKKE noen problemer altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Vet jeg får arbeidsklær iallfall. Er kanskje lurest å kjøre ingen/eventuelt blank neglelakk første dag. Føler kanskje det er litt kleint om det er det første jeg spør om, som om at det er det som betyr noe liksom. 

 

Anonymkode: 7dd93...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsklær får du, det pleier å være de samme som brukes i pleien. Ang, neglelakk så vet jeg ikke hvor strenge de er. Jeg ville ha unngått neglelakk første dagen og heller spurt. Poenget er at det er samles mye bakterier under neglelakken og det gjelder jo også blank neglelakk. Men om dette er et noe du bør tenke på vet jeg ikke. Sminke er nok ikke noe problem. 

Anonymkode: dd043...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på sykehus, men her e det bannlyst med neglelakk på vaskeriet. Det gir grobunn for bakterier.

Anonymkode: e5ec7...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sommerjobb på kjøkkenet på et sykehjem, der er det ihvertfall strengt forbudt med lange negler og neglelakk. Mener de over gangen på vaskeriet har samme reglene som oss.

Så i kveld må fine lange negler klippes og files, og får ikke bli fine igjen før i slutten av august :grine:

Anonymkode: c3206...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro det er veldig lett å knekke neglene i en slik jobb. Ville nok klippet dem litt. Og ja, det er ganske merkelig å lure på om du kan ha neglelakk på jobb. Hadde en ansatt spurt meg om det hadde jeg tenkt at de måtte vær mildt tilbakestående

Anonymkode: bfdb1...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Sminke er ikke noe problem der jeg iblant jobber. Negleakk får vi ikke bruke. Vet ikke om det er samme regel over alt,men regner med det? Dessuten ber de oss med lengde på håret om å sette det opp i strikk el. Nå jobber jeg på hotell da,og det vil ikke være særlig delikat for gjester å finne hår på sengetøy! Hvis jeg var deg så ville jeg droppet neglelakk første dag,og heller ikke spurt om det med en gang. Se hva de andre har,og kom heller inn på det etterhvert. Det er mitt råd da :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sommerjobb på kjøkkenet på et sykehjem, der er det ihvertfall strengt forbudt med lange negler og neglelakk. Mener de over gangen på vaskeriet har samme reglene som oss.

Så i kveld må fine lange negler klippes og files, og får ikke bli fine igjen før i slutten av august :grine:

Anonymkode: c3206...992

Hvordan fikk du jobben? Må man være kokkelærling for å jobbe på kjøkken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NotNaomi skrev:

Sminke er ikke noe problem der jeg iblant jobber. Negleakk får vi ikke bruke. Vet ikke om det er samme regel over alt,men regner med det? Dessuten ber de oss med lengde på håret om å sette det opp i strikk el. Nå jobber jeg på hotell da,og det vil ikke være særlig delikat for gjester å finne hår på sengetøy! Hvis jeg var deg så ville jeg droppet neglelakk første dag,og heller ikke spurt om det med en gang. Se hva de andre har,og kom heller inn på det etterhvert. Det er mitt råd da :-) 

Hva jobber du med? 

Anonymkode: 0265c...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Usikker hvor jeg skal plassere denne, men prøver her. Jeg skal ha sommerjobb på vaskeriet på et sykehjem. Skal vaske klær, gå opp på avdelingene og fylle på ting osv. Jeg lurer på om det er vanlig det er noen regler om sminke, neglelakk osv? Regner jo med at jeg får beskjed om jeg har på meg noe upassende, men vil jo gi et godt inntrykk også :) Jeg skal jo ikke være i direkte kontakt med pasienter, og er veldig glad i neglelakk og litt sminke. 

Anonymkode: 7dd93...170

Neglelakk samler mye bakterier, det bør (skal?) Du ikke gå med på et sted der hygiene er viktig. Det samme gjelder sminke. Du vil og garantert komme til å få det varmt på jobben og vil svette, rennende sminke er da lite delikat? Du vil og måtte regne med å sette opp håret ditt, dersom du har langt hår. 

Arbeidstøy vil du nok og få utdelt. Bukse og kittel. 

Anonymkode: 2d364...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! :)

Har ikke særlig lange negler, så det er nok ikke noe problem. Skal sørge for å ikke ha neglelakk på :) Tviler på at jeg vil svette såpass mye at sminken renner, men så bruker jeg ikke utrolig mye sminke heller.

Anonymkode: 7dd93...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp neglelakken og litt sminke er greit ( trenger ikke tre lag foundation liksom ) :-) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min første dag gikk veldig greit! Kjørte null neglelakk, og naturlig sminke :) 

Anonymkode: 7dd93...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min første dag gikk veldig greit! Kjørte null neglelakk, og naturlig sminke :) 

Anonymkode: 7dd93...170

Du virker som en fin og samvittighetsfull ansatt 😊

Anonymkode: 00f9a...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...