Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!  Jeg vil lære norsk kan dere lære norsk meg ?😀

Anonymkode: 86746...5bc

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Hei, joda, jeg kan jo prøve? Hvordan?

Jeg kan rette setningen over: Jeg vil (gjerne) lære meg norsk. Kan dere lære meg (norsk)? (/Kan dere hjelpe meg?)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen!  Jeg vil lære norsk kan dere lære norsk meg ?😀

Anonymkode: 86746...5bc

Tusen takk

Skrevet
9 timer siden, Rainstorm skrev:

Hei, joda, jeg kan jo prøve? Hvordan?

Jeg kan rette setningen over: Jeg vil (gjerne) lære meg norsk. Kan dere lære meg (norsk)? (/Kan dere hjelpe meg?)

Tusen takk Rainstorm

Gjest supernova_87
Skrevet
Et øyeblikk siden, Hakan2013 skrev:

Tusen takk Rainstorm

Det var så lite, Hakan2013! 

Jeg anbefaler deg å lese bøker. Les, les, les! Finn noe spennende, og på den måten så vil du bli bedre og bedre etter hvert. 

Skrevet
9 timer siden, Hakan2013 skrev:

😊

Jeg vil lære meg daglig setniner fx eller utrykk setninger 

Gjest supernova_87
Skrevet
2 minutter siden, Hakan2013 skrev:

Jeg vil lære meg daglig setniner fx eller utrykk setninger 

Jeg vil (gjerne) lære meg setninger man bruker i det daglige, eller spesielle uttrykk. 

Jeg vil gjerne hjelpe deg, men jeg vet ikke helt hva du ser etter. Som sagt, hvis man leser bøker så vil man bli bedre på hverdagslig norsk, samtidig som man kommer over spesielle uttrykk etter hvert. 

Skrevet

Det var så lite, Hakan2013! 

Jeg anbefaler deg å lese bøker. Les, les, les! Finn noe spennende, og på den måten så vil du bli bedre og bedre etter hvert. 

Ja vel ja det skal jeg. I tillegg  samme som meg en vennen har og ønsker som meg å lære nok jeg ber til deg kan du ofte hjelpe oss ? 

Gjest supernova_87
Skrevet
2 minutter siden, Hakan2013 skrev:

Ja vel ja det skal jeg. I tillegg  samme som meg en vennen har og ønsker som meg å lære nok jeg ber til deg kan du ofte hjelpe oss ? 

Jeg vet ikke hvorvidt jeg vil ta på meg å hjelpe dere ofte, da ville jeg heller prøvd ut det nettstedet applestories linker til. 

Jeg har et annet tips: hva med å delta på forumet? Øve seg på å skrive ved å lage tråder, og delta i tråder her inne. Da må dere skrive om dagsaktuelle ting, samtidig som dere lærer hvordan det er å være en del av det norske samfunnet. Dere kan jo skrive en liten "notis" nederst i hvert innlegg at andre bare må rette på dere, siden dere holder på å lære norsk. 

Skrevet

Det er ingenting for meg jeg går på norsk skolen vi trenger pratik . Takk alikivel jeg må sove håper at i morgen vi møtes takk for det . God natt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lese barnebøker, synge norske barnesanger, se på norske TV-program  og se på tegnefilmer som har norsk undertekst? Jeg lærte meg fransk på den måten, så på filmer med fransk undertekst da, ikke norsk. Ellers finnes det jo apper som man kan laste ned.

Anonymkode: 96269...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Du må være et naturtallent som kan skrive norsk uten  å kunne snakke norsk .Fortell gjerne hemmeligheten bak denne kunsten.

Anonymkode: 387be...30f

Skrevet

Jeg forstår deg da vi får se hva skal gjøre framtiden. Takk skal du ha.😊

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må være et naturtallent som kan skrive norsk uten  å kunne snakke norsk .Fortell gjerne hemmeligheten bak denne kunsten.

Det er jo alltid letter å lære seg å skrive og lese et språk enn å snakke det :) For alt vi vet så kan jo TS bruke Google translate for å forstå hva vi skriver. 

Lykke til, Hakan.

Skrevet

Ok takk 😊

Skrevet

Det er jo alltid letter å lære seg å skrive og lese et språk enn å snakke det :) For alt vi vet så kan jo TS bruke Google translate for å forstå hva vi skriver. 

Lykke til, Hakan.

Ok takk 😉😊

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Hakan2013 skrev:

Det er ingenting for meg jeg går på norsk skolen vi trenger pratik . Takk alikivel jeg må sove håper at i morgen vi møtes takk for det . God natt.

hva med å prøve å få arbeidspraksis gjennom skolen som en del av norskopplæringen?

Anonymkode: 8aaa6...b52

Skrevet

Jeg vet ikke hvorvidt jeg vil ta på meg å hjelpe dere ofte, da ville jeg heller prøvd ut det nettstedet applestories linker til. 

Jeg har et annet tips: hva med å delta på forumet? Øve seg på å skrive ved å lage tråder, og delta i tråder her inne. Da må dere skrive om dagsaktuelle ting, samtidig som dere lærer hvordan det er å være en del av det norske samfunnet. Dere kan jo skrive en liten "notis" nederst i hvert innlegg at andre bare må rette på dere, siden dere holder på å lære norsk. 

Takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...