Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #1 Del Skrevet 4. november 2004 http://www.prevention.com/article/0,,s1-1-...-4130-1,00.html? God grunn til å komme oss vekk fra KrF her i landet også!! Stem hva dere vil, men om dere vurderer å stemme KrF, så tenk på muligheten for slike tragiske tilstander her i Norge også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #2 Del Skrevet 4. november 2004 Stemme KRF er da det siste jeg skal gjøre, og ikke bare pga. dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. november 2004 #3 Del Skrevet 4. november 2004 :o Huttetu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 4. november 2004 #4 Del Skrevet 4. november 2004 Krf er ikke mitt parti heller. Og jeg skumleste bare artikkelen, så jeg kan ha oversett noe, men hva hadde det der egentlig med Krf å gjøre..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #5 Del Skrevet 4. november 2004 Og jeg skumleste bare artikkelen, så jeg kan ha oversett noe, men hva hadde det der egentlig med Krf å gjøre..? KrF er det enester partiet i Norge som kunne finne på noe i denne retning om de fikk makt til det.. I USA har denne konservative trenden fått slå rot, jeg vil manne til motstand mot denne trenden her hjemme. Og det vil si motstand mot KrF. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 4. november 2004 #6 Del Skrevet 4. november 2004 Denne påstanden synes jeg du burde underbygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 4. november 2004 #7 Del Skrevet 4. november 2004 Å stemme på KrF blir for meg som å stemme mot kvinners rettigheter til å bestemme over egen kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #8 Del Skrevet 4. november 2004 Denne påstanden synes jeg du burde underbygge. Hvilken påstand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #9 Del Skrevet 4. november 2004 Krf er ikke mitt parti heller. Og jeg skumleste bare artikkelen, så jeg kan ha oversett noe, men hva hadde det der egentlig med Krf å gjøre..? Jeg søkte etter krf i atrikkelen, og fant det ikke. Ikke kristelig heller om de skulle skrevet hele navnet på partiet. Skal ta et nytt søk og se om jeg finner Bondevik, Appeltun Sæle eller andre krf-navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #10 Del Skrevet 4. november 2004 Nei, jeg fant ingen krf-navn der heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #11 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg søkte etter krf i atrikkelen, og fant det ikke. Ikke kristelig heller om de skulle skrevet hele navnet på partiet. Skal ta et nytt søk og se om jeg finner Bondevik, Appeltun Sæle eller andre krf-navn. Duh! Denne artikkelen hanlder om USA og følgelig ikke om partiet KrF, men om en skremmende holdning som er i utbredelse. Denne holdningen vil jeg bekjempe. Og det politiske partiet i Norge som ligger mest i denne retningen er helt klart KrF. Derfor kobler jeg frykten for denne tendensen til en motstand mot KrF. Var det så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #12 Del Skrevet 4. november 2004 Poenget mitt er at jeg tror kanskje du svartmaler Krf litt. Greit at de har en del sære meninger, men tviler sterkt på at ting vil bli som i artikkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #13 Del Skrevet 4. november 2004 Poenget mitt er at jeg tror kanskje du svartmaler Krf litt. Greit at de har en del sære meninger' date=' men tviler sterkt på at ting vil bli som i artikkelen.[/quote'] Selvfølgelig blir ikke ting plutselig som i denne artikkelen, men i USA har det skjedd en stor endring i retning av mer konservative holdnigner på dette temaet og jeg er redd for at det kan skje er også om vi ikke passer på å ikke la oss rive med i de tankebanene som KrF i stor grad representerer. KrF er f.eks ikke redde for å gå etter abortloven, så jeg føler meg absolutt ikke trygg på at ting ikke vil utarte om de får for mye makt. Regulering av menneskers privatliv ned til slike valg, og moralistisk styring av menneskers liv er ting jeg har svært mye i mot. Vil ikke kalle det svartmaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #14 Del Skrevet 4. november 2004 Ja, ja. Vær redd du om du vil. ;-) Jeg stemmer ikke krf og kommer neppe til å gjøre det, men å si at det kommer til å bli som artikkelen pga Krf er som å si at Frp skaper et Nazi-Norge på linje med Tyskland for ca 50 år tilbake... Bondevik har allerede vært statsminister en liten stund, har du merket tendenser som beskrives i artikkelen? Så vidt jeg vet så er det særdeles få i Norge som er mot prevensjonsmidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #15 Del Skrevet 4. november 2004 Bondevik har allerede vært statsminister en liten stund' date=' har du merket tendenser som beskrives i artikkelen?.[/quote'] Så du tror at et parti med relativt moderat oppslutning i en koalisjonsregjering viser hvor "ille" de kunne blitt om de hadde fått masse oppslutning og en bølge av konservative holdninger i samfunnet? Mitt poeng er å stanse denne tendensen før den i det hele tatt begynner.. Ikke å påstå at vi i Norge i dag har noe som i det hele tatt ligner på dette.. (forstår du forskjellen?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #16 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg forstår hvor du vil, men tror din frykt er ubegrunnet. Tror ikke Krf er så ille som du skal ha det til, og tror ikke de noen gang vil få så ekstremt stor oppslutning og jeg tror heller ikke helsevesenet kommer til å gå bort fra å gi folk prevensjonsmidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #17 Del Skrevet 4. november 2004 Tror ikke Krf er så ille som du skal ha det til . Dagens KrF er ikke spesielt ille. Det har jeg aldri påstått. og tror ikke de noen gang vil få så ekstremt stor oppslutning. Det tror ikke jeg heller. Men det fritar oss ikke fra å ta standpunkt. Vi kan ikke bare lene oss tilbake og si at "det går nok bra", vi må si hvordan vi vil ha det.. Slik jeg gjør nå! jeg tror heller ikke helsevesenet kommer til å gå bort fra å gi folk prevensjonsmidler. Det tror jeg heller ikke. Men igjen så må vi ha et bevist forholdt til at vi skal ta vare på våre rettigheter. Det å advare mot konservativisme dreier seg ikke om å svartmale moderate konservative, men om å passe på så vi holder oss der og ikke går lengere. Ikke fordi vi tror det er noen stor og umiddelbar fare, men fordi vi alltid har ansvaret for å ta tak i samfunnet og ikke bli likegyldige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 4. november 2004 #18 Del Skrevet 4. november 2004 Ifølge Krf sine hjemmesider er de mot selvbestemt abort, og det er egentlig god nok grunn til å unngå dem for min del. Men de skriver også at de ønsker"å redusere antallet aborter gjennom å gi informasjon om og gjøre tilgjengelig prevensjonsmidler." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #19 Del Skrevet 4. november 2004 Dagens KrF er ikke spesielt ille. Det har jeg aldri påstått. Det virket sånn på overskriften...Men jeg er einig i at vi må være bevisste i hva vi stemmer og hvilke saker vi støtter/ikke støtter. Som sagst så stemmer jeg ikke Krf selv, syntes bare de ble svartmalt vel mye ved å vise til den artikkelen for å advare mot Krf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2004 #20 Del Skrevet 4. november 2004 Hadde aldri falt meg inn å stemme Krf,... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå