Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen med bra erfaringer herfra? 

Endret av gudrun27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra erfaringer på mannefronten, eller ved å bo der mener du? Siden du poster i denne kategorien mener jeg... Jeg er born and raised på Eidsvoll forresten :) 

Anonymkode: ea142...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke stedet i seg selv, men liker nærheten til familien min, og det er også deg viktigste for meg. Stedet er vel like mye drittsted som lignende bygde-kommuner vil jeg tro. Er for mye sladder etter min smak, for mye synsing om ting man egentlig ikke vet noe om, og en del folk jeg synes er ufyselige. Samtidig finnes det faktisk genuint hyggelig folk her også, de drukner bare litt i all baksnakkingen og de stygge blikkene. Liker forøvrig kommunens sentrum godt, det er i hvert fall veldig pent der. Skulle gjerne sett at det var et litt annet utvalg av butikker/spisesteder, så de behovene dekker jeg ofte andre steder.

Hva er problemet med stedet for deg? 

Anonymkode: 732d6...614

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke stedet i seg selv, men liker nærheten til familien min, og det er også deg viktigste for meg. Stedet er vel like mye drittsted som lignende bygde-kommuner vil jeg tro. Er for mye sladder etter min smak, for mye synsing om ting man egentlig ikke vet noe om, og en del folk jeg synes er ufyselige. Samtidig finnes det faktisk genuint hyggelig folk her også, de drukner bare litt i all baksnakkingen og de stygge blikkene. Liker forøvrig kommunens sentrum godt, det er i hvert fall veldig pent der. Skulle gjerne sett at det var et litt annet utvalg av butikker/spisesteder, så de behovene dekker jeg ofte andre steder.

Hva er problemet med stedet for deg? 

Befolkningen i Eidsvoll og omegn vokser og endres stadig, føler ikke helt kommunen faller inn under klassiske "bygdesladder" men. Det gjelder i mer grisgrendte "statiske" bygder spør du meg. Med nærhet til Gardermoen og 3-4 tog i timen som bruker 35 min til Oslo, så er Eidsvoll et attraktivt sted som vil vokse mer og mer i årene som kommer. Litt seigrumpa i forhold til Jessheim men, henger litt etter.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Eidsvoll ja det er jo stedet hvor 112 forrædere til vår elskede danske Kong Fredrik VI samlet seg i April-Mai 1814.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Befolkningen i Eidsvoll og omegn vokser og endres stadig, føler ikke helt kommunen faller inn under klassiske "bygdesladder" men. Det gjelder i mer grisgrendte "statiske" bygder spør du meg. Med nærhet til Gardermoen og 3-4 tog i timen som bruker 35 min til Oslo, så er Eidsvoll et attraktivt sted som vil vokse mer og mer i årene som kommer. Litt seigrumpa i forhold til Jessheim men, henger litt etter.

Det gjør uten tvil det for meg som er oppvokst her og har bodd her (nesten) hele livet. Nå gjelder dette noen deler av kommunen, f.eks. synes jeg det er et litt annet miljø på Råholt. Dal synes jeg er et kjipt sted, men det er mest pga barneskolen der og hvordan man håndterer f.eks. mobbing. Nå skal det sies at den skolen har vært elendig til å ta tak i slike ting i mange år nå, men jeg synes det er trist at det fortsatt er sånn. 

Jeg tror nok kommunen har godt av innflyttere, og også av at en del flytter bort derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Eidsvoll. Er innflytter, som mange andre, og har bodd her i mer enn ti år nå. Jeg liker stedet godt. Kjenner meg ikke igjen i dette med bygdesladder, det er kanskje mer merkbart blant de som har bodd her i generasjoner. Det jeg liker: at stedet er langt nok fra Oslo til at det får en egenart. Du treffer naboer på butikken, og "lever" i lokalmiljøet ditt. Alt handler ikke om Oslo. Samtidig er det supert å pendle til byen. 35 min med tog og tre tog i timen. Dermed er "det attraktive arbeidsmarkedet" tilgjengelig. (Mange jobber jo ogsåpå Gardermoen - ti min med toget) Det er mange fantastisk fine steder i Eidsvoll. Både i naturen, til friluftsliv, og til f.eks bading i Hurdalssjøen. Flere bra kafeer. Jøndal Gårdsbakerii Eidsvoll sentrum eller cafeen på Festiviteten v/Eidsvollbygningen f.eks. Sushien på Råholtsenteret er helt fantastisk. Hyggelig sentrum i Sundet. Stort sett bra skoler, gode barnehager og mye fritidstilbud (Veldrevne idrettslag og mye frivillighet) et veldig bra bibliotek. Og folk er hyggelige!! Både de innfødte og innflytterne :) Så velkommen skal du være!!

Anonymkode: ed0f8...41a

AnonymBruker
Skrevet

Selve mannen er bra, men ellers er resten der borte bare piss.

Anonymkode: f54b6...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...