Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Har et lite dilemma... Går på Diane p-piller, men har bare brukt disse i to måneder. Har hatt en del bivirkninger i form av soppinfeksjon, småkvalme, ømme pupper etc. Lurer på om jeg skal slutte på dem med en gang, eller om jeg bør gi dem en sjanse til? Mener å ha hørt man må gå på p-pillen i tre måneder for at kroppen skal venne seg til dem, og at man deretter kan vurdere ordentlig? Noen som har peiling? Er det verdt å fortsette i håp om at det snart blir bedre eller bør jeg gå over til noe annet? Pillene har fungert bra på to måter - antall kviser er redusert og jeg har ikke blitt gravid
Gjest Yoni Skrevet 4. november 2004 #2 Skrevet 4. november 2004 Leger sier at du burde bruke dem i over tre måneder før du gjør deg opp en mening. Men er ikke bivirkningene til å leve med så slutter du jo bare. Enkelt og greit.
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 For å si det sånn... Orker ikke å ha disse bivirkningene hver måned, men jeg håper liksom at de kanskje forsvinner etter hvert! Mitt spørsmål er dermed om det er vanlig med med bivirkninger i starten? Bør jeg holde ut i tre måneder for å finne det ut? Skal begynne på nytt brett i morgen, så jeg må snart bestemme meg....
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #4 Skrevet 5. november 2004 Om du skulle bestemme deg for å slutte så vil jeg anbefale p-plaster. Du trenger bare huske på det en gang i uken. Det skjer ingen forrandringer om du skulle være uheldig å kaste opp etter sykdom eller en uheldig dag på fylla Det er mindre hormoner i plasteret, og det taes rett opp av blodet (derav ikke problemer ved magesjau)
Selma Skrevet 5. november 2004 #5 Skrevet 5. november 2004 Soppinfeksjoner som bivirkning er ikke uvanlig ved bruk av p-piller. Dette kan være en forbigående bivirkning, men den kan også være både varig og hyppig og bli så plagsom at det ikke er holdbart i lengden. Et alternativ kan være p-plaster.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå