Gå til innhold

Konstant frossen, grunner??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Nå har det seg sånn at den siste tiden (siste halve året kanskje?) så har jeg vært så utrolig frossen. Familien eller kjæresten kan sitte inne i bare shorts og tskjorte fordi de mener det er varmt, men da er jeg nødt til å pakke meg inn i varme klær. Fryser konstant når jeg går rundt på jobb også, og for en som jobber på sykehjem og er oppe og går konstant, og ikke sitter i ro et sekund så er jo dette rart. Kollegaene mine mener heller ikke at det er kaldt.

Jeg har tatt stoffskifte prøver, så det er hvertfall utelukket, men er det noen som har en idé på hva årsaken kan være? Har aldri opplevd meg selv som en frossen person tidlig, kan det ha noe med vektnedgang å gjøre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn selv. Har alltid vært slank(BMI rundt 17-18), og fått fortalt at dette kan være årsaken, men da BMI'en min "hoppet" til 22 en liten stund var jeg fremdeles like kald. Om sommeren fryser jeg lite om det faktisk er varmt(25 grader +), men ellers i året fryser jeg i hjel når andre svetter. Alle blodprøvene mine er også normale. Fryser også MYE på føttene, tenker at det kan være dårlig blodsirkulasjon? Men det forklarer kanskje ikke frossenheten ellers på kroppen.

Anonymkode: 19ddd...850

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ikke_viktig skrev:

Hei! Nå har det seg sånn at den siste tiden (siste halve året kanskje?) så har jeg vært så utrolig frossen. Familien eller kjæresten kan sitte inne i bare shorts og tskjorte fordi de mener det er varmt, men da er jeg nødt til å pakke meg inn i varme klær. Fryser konstant når jeg går rundt på jobb også, og for en som jobber på sykehjem og er oppe og går konstant, og ikke sitter i ro et sekund så er jo dette rart. Kollegaene mine mener heller ikke at det er kaldt.

Jeg har tatt stoffskifte prøver, så det er hvertfall utelukket, men er det noen som har en idé på hva årsaken kan være? Har aldri opplevd meg selv som en frossen person tidlig, kan det ha noe med vektnedgang å gjøre? 

Ja, det kan ha med vektnedgang å gjøre ja. Ble sånn selv etter å ha gått ned over 20 kg.

Anonymkode: 640c0...37d

AnonymBruker
Skrevet

Vektnedgang, vegetarisme, lite jern, stillesitting (lite sirkulasjon) f.eks?

Anonymkode: 2a8e4...fe4

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, ikke_viktig skrev:

Symptomer på stoffskifteproblemer melder seg i all hovedsak før du ser noe på blodprøver. Dra tilbake og snakk med legen. 

Anonymkode: d0c76...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...