stan Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Hva bør jeg ha med av apotekvarer på en reise til et meget varmere land?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Det du trenger av reseptbelagt medisin selvsagt. Kommer du til å trenge noe annet er det nok apotek i nærheten av der du skal bo. Sånn som her vi er, er apoteket rett over gata. Var innom for å kjøpe oss gnagsårplaster og øyedråper her i går. Er da ikke noe problem å ta ting litt som det kommer. Selvsagt er det jo greit å ha med gnagsårplaster da, men har du ikke helseproblem kan jeg ikke se at du trenger noe annet. Anonymkode: ac62d...8dc
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Jeg liker å være litt forberedt, så: Plaster Pinsett Liten saks Gnagsårplaster Paracet Idoform Salve til å ha på insektstikk Aloevera gel Litt salt i tilfelle dehydrering Antibac Eventuelle faste medisiner Dette tar ikke så mye plass, og det er veldig greit å slippe å dra på apoteket bare for en liten plasterlapp. Anonymkode: 0c3e1...102
skruf Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Jeg har alltid med et lite reiseapotek,veldig kjekt å ha litt på lur. Iallefall når man reiser med barn. Bruker å ta med (i tillegg til faste medisiner) -Paracet og ibux -div plaster, også vanntette plaster -støttebandasje og sportsteip -strips (veldig aktive unger, de har av og til fått kutt som måtte stripses) -idoform -imodium -Gem pulver (i tilfelle dehydrering) -liten saks -øretermometer (igjen, kjekt hvis barn blir syke) -allergitabletter (kan brukes ved insektbitt som klør noe infernalsk) -mild kortisonkrem (myggbitt. Jeg tiltrekker meg mygg og myggbittene blir store kaker som klør) -sterilt saltvann og klorhexidin (de gangene vi har reist til mere ukurrante land der det ikke er så lett med apotek og legehjelp som Uganda, Kenya og Gambia har vi også tatt med utstyr til å sy sår med, antibiotika, bedøvelse. Men det er i litt særtilfelle og ikke standard. Både mannen min og meg er helsepersonel og kan ordne ut selv) Edit: Av alt det jeg har ramset opp her så har vi faktisk i løpet av årene hatt behov for alt! I Kenya så klarte jeg å kutte meg skikkelig, så mannen min måtte sy 5 sting. Ville helst unngå sykehus pga MRSA og karantenetid ved sykehus etter hjemkomst til negativ MRSA-test. Endret 19. juni 2016 av skruf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tar ikke med noen ting. Kjøper hvis jeg trenger noe. Som regler trenger jeg ingenting. Kanskje plaster bare. Anonymkode: 0c05f...ae4
Whoops Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tar ikke med meg noe som helst. Som regel er det både enklere og rimeligere å gå på et apotek eller i en butikk på stedet jeg skal til (om jeg ikke skal til et sted som er i overkant eksotisk). Jeg har alltid et par ibux ogen plasterlapp i toalettmappa, så de blir med. Om jeg likevel har en pakke med mageregulerende liggende hjemme tar jeg kanskje med litt av det også, men ikke mer enn at det holder til jeg kommer meg på et apotek.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå