Gå til innhold

Få vite eksamenskarakter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ferdig med vgs på torsdag, og spurte da kontaktlæreren om hvordan vi får vite karakterene fra skriftlig eksamen, men det visste hun ikke. Så derfor sendte jeg mail til fylket og spurte, men de sa bare at jeg måtte snakke med skolen. Så hva skal jeg egentlig gjøre? Det er jo ganske viktig å få vite mtp at klagefristen er 10 dager og karakterene ble satt på torsdag og i går. 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kaffekrus skrev:

Digital læringsplattform?  Hos oss mener jeg det ble lagt inn i Fronter :)

Har sett at det er blitt lagt ut på skolearena for noen ja, men da er det vel skolen som må gjøre det. 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sett at det er blitt lagt ut på skolearena for noen ja, men da er det vel skolen som må gjøre det. 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Ja, det er det nok. Her ble det lagt ut et skjema med karakterer, så måtte du sjekke det opp mot ditt kandidatnummer. Har du prøvd å sjekke opp i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaffekrus skrev:

Ja, det er det nok. Her ble det lagt ut et skjema med karakterer, så måtte du sjekke det opp mot ditt kandidatnummer. Har du prøvd å sjekke opp i det?

Ingenting har blitt lagt ut, verken på fronter eller skolearena. 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting har blitt lagt ut, verken på fronter eller skolearena. 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

OK. Med tanke på at karakterene akkurat har blitt satt, er det ikke så rart om de ikke legges ut før mandag. Klagefristen er uansett ikke før 10 dager etter du har fått karakteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Kaffekrus skrev:

OK. Med tanke på at karakterene akkurat har blitt satt, er det ikke så rart om de ikke legges ut før mandag. Klagefristen er uansett ikke før 10 dager etter du har fått karakteren :)

Ja, har tenkt å ringe skolen på mandag om karakterene ikke er lagt ut da. 

Men er ikke det slik at klagefristen er 10 dager etter at "du burde ha gjort deg kjent med karakteren" eller noe sånt? 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tullete at lærerne på skolen ikke engang vet hvordan du får kjennskap til eksamenskarakterene. 

Vanligvis legges det ut på skolearena eller en lignende plattform. Det er skolen som legger inn eksamenskarakterene, så skolen, inkludert de ansatte, bør vite hvor elevene kan sjekke sine karakterer. Det bør jo også være en selvfølge at alle elever selv har kjennskap til dette. Nei, jeg deler din frustrasjon. 

Du får nok vite det på mandag når du ringer skolen. Da har du enda noen dager på deg til å vurdere og å sende inn klage dersom dette er aktuelt. Det kan også hende at det legges ut på skolearena, fronter eller hva enn i løpet av helgen. 

Anonymkode: 18da0...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tenkt å ringe skolen på mandag om karakterene ikke er lagt ut da. 

Men er ikke det slik at klagefristen er 10 dager etter at "du burde ha gjort deg kjent med karakteren" eller noe sånt? 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Joda, men det kan du ikke gjøre før karakteren er lagt ut, som var det jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tenkt å ringe skolen på mandag om karakterene ikke er lagt ut da. 

Men er ikke det slik at klagefristen er 10 dager etter at "du burde ha gjort deg kjent med karakteren" eller noe sånt? 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Jo. Men det er når de blir lagt ut.😅

Anonymkode: 2ec2a...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min sier at de skal få en sms med eksamenskarakterene på mandag, og at de så blir lagt ut på oppad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt tullete at lærerne på skolen ikke engang vet hvordan du får kjennskap til eksamenskarakterene. 

Vanligvis legges det ut på skolearena eller en lignende plattform. Det er skolen som legger inn eksamenskarakterene, så skolen, inkludert de ansatte, bør vite hvor elevene kan sjekke sine karakterer. Det bør jo også være en selvfølge at alle elever selv har kjennskap til dette. Nei, jeg deler din frustrasjon. 

Du får nok vite det på mandag når du ringer skolen. Da har du enda noen dager på deg til å vurdere og å sende inn klage dersom dette er aktuelt. Det kan også hende at det legges ut på skolearena, fronter eller hva enn i løpet av helgen. 

Anonymkode: 18da0...645

Fikk vite fra noen i klassa nå at skolen kommer til å sende de i posten på mandag og at de ikke legges ut på nettet. Synes det er helt tåpelig at de gjør det slik når alle andre skoler legger de ut på læringsplatform ol. 

Tror dere at jeg får vite karakter dersom jeg ringer og spør, mtp taushetsplikt og sånn? 

Anonymkode: 8ebf0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...