AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Hei. Fikk en Mail fra legen min med en lang liste prøvesvar. Eneste som sto var at jeg måtte begynne på jerntilskudd. Noen her som kan noe om dette som vil hjelpe meg? S- jernmetning, normal 10-50, min på 5 B-leukocytter, normal 3,5-10, min 11,3 S-eGFR (CKD-EPI, normal >65, min 125 P-jern, normal 9-34, min 3,4 P-ALP, normal <105, min 85 P- ferritin, normal 15-20, min 25 Ellers lå alle de andre innenfor normalområdene.. Blir så usikker når mye var utenfor og jeg ikke vet hva det er. Legen hadde vel sikkert sagt noe hvis det var noe farlig, men.. Anonymkode: 783e3...340
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Legen sa jo hva du trengte å vite, du mangler jern.
Gjest Tekola Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Tråden ryddes og stenges i henhold til Sitat Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer etc. Kvinneguiden har ingen mulighet til å verifisere om menneskene bak innleggene faktisk sitter med kompetansen de gir uttrykk for å ha, og vi kan derfor ikke la slike innlegg bli stående. Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Tekola, admin.
Fremhevede innlegg