Gå til innhold

Når du har uren hud...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier du å være like sosial som vanlig eller hindrer det deg i å gå ut? Jeg er heldigvis ikke plaget med det så ofte, men en gang i blant (mistenker at det er hormonelt) får jeg et skikkelig utbrudd. Tidligere har jeg pleid å isolere meg litt til det går over, men nå er jeg 20 år og føler det er på tide å bli litt tøffere. Akkurat nå sitter jeg her med to svære underjordiske kviser i pannen, og noen mindre ellers i ansiktet. De er så store og ømme at det går ikke å sminke dem vekk, og for mye sminke har en tendens å gjøre det verre når det er varmt som nå.

Jeg er invitert på en sommerfest i morgen, og har ikke lyst at dette skal stoppe meg denne gangen. Tips for å minimere/skjule/drite i dem?

Anonymkode: 64fb9...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk at alle får kviser og det er rett og slett livet. Sånt skjer, og noen ganger er det lite man kan gjøre. Du kan selvfølgelig prøve å bruke tannkrem på dem, men tviler at det vil gjøre noen underverker. Har du en lys grønn skygge i sminkepungen kan du bruke den under concealeren for å hindre rødheten, ikke bruke noe highlighter i det området, og sette det godt med et pudder. Drikk vann, sov godt i natt og tenk "fuck it" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drit i det, hvis du er redd noen skal kommentere, så sier du det bare. "Se på den kjipe kvisa jeg har fått, og i kveld liksom!" 

Anonymkode: cbe08...ff1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid, siden tidlig i tenårene, slitt med mye kviser. Jeg sliter med mye på hake og over leppa. I tillegg er jeg så "heldig" at jeg har masse på rygg og bryst også.

Jeg har ikke klart å finne noe spesifikt som trigger mine kviseutbrudd, men det er veldig stor forskjell på en god periode (1 eller 2 kviser) og en dårlig en (minst 10, på samme område). Akkurat nå er jeg i en dårlig periode med masse kviser rundt munnen, og jeg merker at jeg kvier meg for å gå ut. Til vanlig kan jeg klare å gå på butikken uten sminke o.l., men sånn som det er nå så går det ikke. Selvtilitten får en stor knekk og jeg føler meg direkte uattraktiv.

Å bruke en farge som motvirker det røde på/rundt en kvise er et godt tips. Ellers er det nesten bare å prøve seg frem, da alles hud er forskjellig. Min er for eksempel veldig tørr, så da burde jeg holde meg langt unna pudder o.l., da det gjør kvisa kjempetørr og får den til å vises enda bedre enn uten pudder.

Hvis du søker på engelsk på Youtube, f.eks. "how to hide pimples" vil jeg tro du finner en god del gode tips. Kan være lurt å teste ut noen ikveld, så vet du at du har noe å ty til imorgen.

Jeg håper du klarer å dra på festen med hodet høyt oppe, da jeg tror de fleste skjønner at alle får kviser av og til. Men bruk av sminke til å skjule de er nok en god ide, så du slipper å tenke på de og kan fokusere på å kose deg på festen. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...