Cessa91 Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Dere som har/har hatt jernmangel, hvilke symptomer hadde dere? Begynte dere å ta jerntabletter etter dere hadde vært hos lege?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Jern er farlig å få for mye av i kroppen, så ja du skal ha påvist mangel før du tar jern. Jeg var sliten og bomull i hodet. Sov lenger og var mer døsig Anonymkode: 924c4...012
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 23 minutter siden, Cessa91 skrev: Dere som har/har hatt jernmangel, hvilke symptomer hadde dere? Begynte dere å ta jerntabletter etter dere hadde vært hos lege? Svimmel, blek, sliten.. Jeg tok jerntabletter etter å ha vært hos lege. Enig med ab over her.
Gjest Bloodless Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 (endret) Samme som de andre. Påvist hos lege. Kan lett sove 8 timer og fremdeles føle meg sliten. Jeg klarer å holde tempo på jobb, men slokner i sofaen når jeg kommer hjem. Mye hodepine, bleik og gusten. Men nå mangler jeg d-vitamin og har lavt blodtrykk i tillegg også da. Endret 17. juni 2016 av Bloodless
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 39 minutter siden, Cessa91 skrev: Dere som har/har hatt jernmangel, hvilke symptomer hadde dere? Begynte dere å ta jerntabletter etter dere hadde vært hos lege? Å ikke begynne å ta jerntabletter når en har fått påvist jernmangel er å be om trøbbel. Anonymkode: 490ef...f95
Sarah Dee Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Jeg besvimte og ble veldig svimmel. Det var jernmangel, samt blodtrykksfall. Har tatt jerntabeletter i to perioder.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Nja, jeg er kronisk syk, så jeg vet ikke om "mine greier" ikke alltid opplagt grunnes jern og D-vitamin mangel, som er påvist på blodprøve hos legen. Jeg går også å får B12 sprøyte hver 3 mnd. Men ja, har vært kronisk syk, fibromyalgi i 5 år, og fikk også diagnosen fatigue for litt over 1 år siden. Så hva som gjør at jeg ikke føler mg 100% vet jeg ikke, jeg har bare tenkt at sånn er jeg nå. Anonymkode: 469e5...758
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 Sliten, svimmel og veldig slapp. Fikk det påvist av lege før jeg ble anbefalt 'Floradix' (fra matbutikk). Legen mente jeg lettere kunne få forstoppelse om jeg tok tabletter. Floradix fungerte veldig bra! Men snakk med legen. Anonymkode: 34c6a...11e
Gjest SuperSonic Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Lett svimmelhet, mye vondt i hodet og mye muskelvondt. Kjentes ut som jeg hadde løpt marathon 10 ganger etter hverandre uten at jeg hadde løfta beina.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 Hvor lave jernlagre har dere hatt...? Jeg har ligget veldig lavt veldig lenge nå og får ikke opp nivåene. Er det noen som vet om det er skadelig på sikt...? Anonymkode: e09c8...d9e
Gjest Hold the door Skrevet 17. juni 2016 #12 Skrevet 17. juni 2016 (endret) - Endret 18. oktober 2016 av Hold the door
EvaLena Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lave jernlagre har dere hatt...? Jeg har ligget veldig lavt veldig lenge nå og får ikke opp nivåene. Er det noen som vet om det er skadelig på sikt...? Anonymkode: e09c8...d9e Du kan spørre om å få jern sprøyter. Det fikk jeg for noen år siden, men da var lageret nesten helt tomt. Visste knapt nok hvem jeg selv var. Sprøytene virker veldig fort og bra på meg. 5 sprøyter på 14 dager fikk jeg
visp Skrevet 17. juni 2016 #14 Skrevet 17. juni 2016 6 minutter siden, EvaLena skrev: Du kan spørre om å få jern sprøyter. Det fikk jeg for noen år siden, men da var lageret nesten helt tomt. Visste knapt nok hvem jeg selv var. Sprøytene virker veldig fort og bra på meg. 5 sprøyter på 14 dager fikk jeg Fant de ut hvorfor det hadde blitt "tomme" lagre? (Om det er lov til å spørre).
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #15 Skrevet 17. juni 2016 4 minutter siden, EvaLena skrev: Du kan spørre om å få jern sprøyter. Det fikk jeg for noen år siden, men da var lageret nesten helt tomt. Visste knapt nok hvem jeg selv var. Sprøytene virker veldig fort og bra på meg. 5 sprøyter på 14 dager fikk jeg Takk for svar, men jeg har fått jernsprøyter. Tre sprøyter i uka i tre måneder uten at verdiene økte. Jeg har også fått jern intravenøst to ganger ukentlig i en måned. Da gikk verdiene opp til lav normal mot slutten, men etter to uker var lagrene nærmest tomme igjen. Anonymkode: e09c8...d9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå