Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har/har hatt jernmangel, hvilke symptomer hadde dere?

Begynte dere å ta jerntabletter etter dere hadde vært hos lege?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jern er farlig å få for mye av i kroppen, så ja du skal ha påvist mangel før du tar jern.

Jeg var sliten og bomull i hodet. Sov lenger og var mer døsig

Anonymkode: 924c4...012

Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet
23 minutter siden, Cessa91 skrev:

Svimmel, blek, sliten.. Jeg tok jerntabletter etter å ha vært hos lege. Enig med ab over her.

Gjest Bloodless
Skrevet (endret)

Samme som de andre. Påvist hos lege. Kan lett sove 8 timer og fremdeles føle meg sliten. Jeg klarer å holde tempo på jobb, men slokner i sofaen når jeg kommer hjem. Mye hodepine, bleik og gusten. Men nå mangler jeg d-vitamin og har lavt blodtrykk i tillegg også da. 

Endret av Bloodless
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Cessa91 skrev:

Å ikke begynne å ta jerntabletter når en har fått påvist jernmangel er å be om trøbbel. 

Anonymkode: 490ef...f95

Skrevet

Jeg besvimte og ble veldig svimmel. Det var jernmangel, samt blodtrykksfall. Har tatt jerntabeletter i to perioder.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Nja, jeg er kronisk syk, så jeg vet ikke om "mine greier" ikke alltid opplagt grunnes jern og D-vitamin mangel, som er påvist på blodprøve hos legen. Jeg går også å får B12 sprøyte hver 3 mnd. Men ja, har vært kronisk syk, fibromyalgi i 5 år, og fikk også diagnosen fatigue for litt over 1 år siden. Så hva som gjør at jeg ikke føler mg 100% vet jeg ikke, jeg har bare tenkt at sånn er jeg nå.

Anonymkode: 469e5...758

AnonymBruker
Skrevet

Sliten, svimmel og veldig slapp. Fikk det påvist av lege før jeg ble anbefalt 'Floradix' (fra matbutikk). Legen mente jeg lettere kunne få forstoppelse om jeg tok tabletter. 

Floradix fungerte veldig bra! :) Men snakk med legen. 

Anonymkode: 34c6a...11e

Gjest SuperSonic
Skrevet

Lett svimmelhet, mye vondt i hodet og mye muskelvondt. Kjentes ut som jeg hadde løpt marathon 10 ganger etter hverandre uten at jeg hadde løfta beina. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lave jernlagre har dere hatt...? Jeg har ligget veldig lavt veldig lenge nå og får ikke opp nivåene. Er det noen som vet om det er skadelig på sikt...?

Anonymkode: e09c8...d9e

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lave jernlagre har dere hatt...? Jeg har ligget veldig lavt veldig lenge nå og får ikke opp nivåene. Er det noen som vet om det er skadelig på sikt...?

Du kan spørre om å få jern sprøyter. Det fikk jeg for noen år siden, men da var lageret nesten helt tomt. Visste knapt nok hvem jeg selv var. Sprøytene virker veldig fort og bra på meg. 5 sprøyter på  14 dager fikk jeg

Skrevet
6 minutter siden, EvaLena skrev:

Du kan spørre om å få jern sprøyter. Det fikk jeg for noen år siden, men da var lageret nesten helt tomt. Visste knapt nok hvem jeg selv var. Sprøytene virker veldig fort og bra på meg. 5 sprøyter på  14 dager fikk jeg

Fant de ut hvorfor det hadde blitt "tomme" lagre? (Om det er lov til å spørre).

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, EvaLena skrev:

Takk for svar, men jeg har fått jernsprøyter. Tre sprøyter i uka i tre måneder uten at verdiene økte. Jeg har også fått jern intravenøst to ganger ukentlig i en måned. Da gikk verdiene opp til lav normal mot slutten, men etter to uker var lagrene nærmest tomme igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...