AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Jeg leste denne tråden, og i hovedinnlegget var det en link til en blogg. I bloggen sto blant annet dette Sitat Har dere lagt merke til hvordan enkelte mennesker kan gi deg et kompliment for så å nærmest ta det tilbake igjen med det resultatet at du føler deg verre enn om de ikke hadde sagt noe i det hele tatt? Som: «Den buksen var virkelig flott på deg! Mange bukser har det med å framheve rumpe og lår, men i den der så du jo slank ut. Den modellen må du kjøpe deg flere av!» Jeg ville vært for sosialt uvitende til å umiddelbart forstå at det egentlig er en fornærmelse, men heller smilt og sagt "Ja, det skal jeg jammen gjøre" eller noe lignende. Nå når jeg får forklart med teskje at jeg egentlig burde blitt fornærmet, kan jeg saktens forstå resonnementet, men det gjør jeg ikke instinktivt og umiddelbart, som jeg sikkert burde ha gjort. Et annet eksempel er denne tråden Mistet båten i Sandefjord - han mener jeg var utro! Tråden var aktiv en god stund, og poppet støtt og stadig opp under "siste innlegg" Jeg gadd ikke gå inn og lese tråden, men hver eneste gang undret jeg meg over tittelen, og lurte på hvordan hun hadde mistet båten sin. Hadde den blitt stjålet, hadde hun i så fall anmeldt tyveriet til politiet, og hvordan i huleste kunne samboeren ut fra det anta at hun var utro? Eller hadde hun lastet båten opp på en båthenger, og så røk tilhengerfestet i løpet av turen og sendte båten rett ned i grøfta? Hadde hun kanskje rett og slett glemt hvor hun la til kai? Igjen undret jeg meg på hvordan dette kunne kobles til utroskap. Ikke før tråden var god og gammel, demret det for meg hvordan saken hang sammen. Jeg er normalt intelligent ellers, men sosiale koder sliter jeg med. Det er vel et under hvordan jeg har klart å stifte familie, jeg var alltid "hun sære" på skolen, hun som ingen ville være sammen med, men jeg har med tiden lært nok til å ikke virke altfor rar. Jeg kan irritere meg over ting jeg sa og gjorde for 20-25 år siden, som jeg i ettertid forstår er helt på viddene, men der og da virket det som en hysterisk morsom ide. Jeg vet sannelig ikke hvorfor jeg lager denne tråden, ei heller vet jeg hvorfor jeg drister meg til å skrive under brukernavn, noe jeg sjeldent gjør. Anonymkode: 80639...09f
Nimorna Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Se de ja Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet sannelig ikke hvorfor jeg lager denne tråden, ei heller vet jeg hvorfor jeg drister meg til å skrive under brukernavn, noe jeg sjeldent gjør. Anonymkode: 80639...09f Se der, ja - gammel vane er vond å vende. Jeg er altså TS.
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Det første eksemplet, det er ikke egentlig en fornærmelse. Noen tar seg nær av alt. Den andre er en dårlig oversettelse fra "missed my boat", en langt bedre måte å si det er "Rakk ikke båten".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå