AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Hva slags sykdom har du, sliter med hva og hva slags behandling får du for det? Hvordan påvirker dette deg og din hverdag? Anonymkode: fc748...f3a 1
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Jeg har allergi. Jeg sliter med allergi. Jeg får resept på allergimedisin. Ikke i det hele tatt egentlig. Jævlig sjeldent jeg gidder å ta medisinen også. Så lenge jeg ikke gnir hunder i ansiktet bruker det å gå helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Studerer på fulltid, har jobb. Har et bredt nettverk, trener, spiser sunt ++. Men sliter med livet. Kompleks PTSD. Har kommet i kontakt med spesialfysio, men ønsker meg en psykolog. Jeg lever et dobbelt-liv. Har angst omtrent daglig, men fungerer som regel optimalt over halvparten av ukedagene (gode perioder). Har perioder der jeg er en vandrende angst. Alt er forferdelig. Og jeg trekker meg tilbake. Anonymkode: aafb1...01a
Gjest Vause Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Tilbakevendende depresjon/RBD. Får medisin og samtaleterapi annenhver uke. Påvirker meg på den måten at jeg har veldig dårlig livskvalitet og ikke et sosialt nettverk.
WubWub Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Allergi og hormonell ubalanse (sky høye testo verdier).
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Lavt stoffskifte - har påvirket meg i forhold til energien og at jeg gikk opp mye i vekt (men gått masse ned igjen nå) Astma/allergi - sliter ved fuktig klima og når det er veldig kaldt ute Patella i kneet - sånn som hunder har. Også kjent som runner's knee. Masse øvelser jeg ikke kan ta pga smerter. Skal vegynne i fysio Angst/depresjoner - i perioder. En stygg kommentar kan gjøre meg suicidal. Anonymkode: 52f17...d4f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Jeg fikk diagnosen crohns for ca to uker siden. Jeg føler meg veldig lettet over å endelig vite hva som feiler meg, men samtidig er det noe dritt. Har vært på sykehuset nesten hver dag de siste ukene, alt fra røntgen til skopier og fingre oppi stumpen min.. Er så lei! Skal begynne å få jerninfusjon (intravenøst, altså gjennom blodet) tre ganger i uken, etter det er det operasjon også begynne med biologisk medisin.. Ellers så er jeg veldig utslitt, har tatt pause fra studiene og jobbet såvidt. Anonymkode: 210ec...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Noen andre med crohns her? Anonymkode: 210ec...5ac
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 Jeg sliter med irritabel tarm, lavt stoffskifte, PCOS, angst, dystymi. Får ikke noe hjelp eller medisin for noe av det. Hadde en psykolog men han sluttet før jeg rakk å få noe behandling, og legen min sluttet også. Da ga jeg litt opp. Må begynne helt på nytt med den nye legen min og jeg orker ikke det nå. Diagnosene mine påvirker hverdagen min på mange måter. Det som plager meg mest er at jeg er dårlig i magen hele tiden og isolerer meg selv pga dette, så det er en ond sirkel hvor jeg får mer angst og mer depresjon. Har tenkt å prøve lavkarbo (lavfodmap) og regelmessig trening de neste månedene. Hvis ikke det fungerer for noe så skal jeg prøve å gå til legen igjen. Anonymkode: 5f5c8...788
TarjaT Skrevet 18. juni 2016 #10 Skrevet 18. juni 2016 Depresjon Går på medisiner som gjør hverdagene flotte, dropper jeg medisinen kommer depresjonen frem dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 Har depresjon og angst. Går på antidepressiva, men det er for å få sove om natten. Har også irritabel tarm. Ingen medisiner der. Har mest sannsynlig PCOS. Går heller ikke på medisiner for det for øyeblikket. Anonymkode: c5a5e...657
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 Søvn, angst, traumer, paranoia, få til det jeg vil, SØØØØVN
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. juni 2016 #13 Skrevet 18. juni 2016 Ser ut som gresset utenfor her sliter litt også, det er gult og de stråene er hvite.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #14 Skrevet 18. juni 2016 Jeg er visstnok frisk, så da antar jeg jeg ikke reelt sliter med noe som helst. Innbiller meg vel alt :/ Anonymkode: 1a7ac...9fe 1
Wenda Skrevet 18. juni 2016 #15 Skrevet 18. juni 2016 Fibromyalgi, PCOS og hormonproblemer Det påvirker hverdagen min såpass at jeg ble uføretrygdet når jeg var 35 år. Kan ikke planlegge så mye da jeg aldri vet hvordan dagsformen min er Får ingen behandling lengre siden ingenting har vist noen virkning
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #16 Skrevet 18. juni 2016 Svettekjertelbetennelse - Er ikke noe jeg sliter så voldsomt med nå lenger, var mye verre år jeg var yngre. PCOS - Har egentlig ikke hatt problemer med PCOS, hovedproblemet til de med PCOS er jo at de sliter med å få barn, det har ikke jeg hatt problemer med, heldigvis. Og så er jeg jo tjukk da, men det er jo ikke et problem. Fibromyalgi - Venter på at søknaden om AAP skal bli innvilget da vi må finne arbeidsevnen min, men vil nok sannsynligvis ende opp med iallfall 60% ufør. Finnes jo ingen behandling, så alt jeg må drive med er egentrening, men alt spørs på dagsformen og den e jo veldig variabel. Pollenallergi - Dette sliter jeg egentlig ikke heller så mye med da jeg ikke får så sterke symptomer på det lenger. Kjenner jeg klør litt i øynene av og til men det er det så jeg gidder ikke å ta allergimedisiner for det. Har vurdert å begynne med øyedråper men er så lat. Anonymkode: 463ce...f2e
Gjest Chroma Skrevet 18. juni 2016 #17 Skrevet 18. juni 2016 Anoreksi, depresjon, posttraumatisk stressyndrom og migrene. Går i behandling og har medisiner. (Antidep og migrenemedisin)
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 Alopecia areata, atopisk eksem, diverse allergier og overspising. Har tidvis slitt med depresjoner og angst, men har dette stort sett under kontroll i dag. Anonymkode: 2a937...110
Strikkagenser Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 Bulimi, holder det hemmelig så får ingen hjelp for det. Ellers allergi, en del muskelsmerter og migrene.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #20 Skrevet 20. juni 2016 Den 17.6.2016 at 0.39, AnonymBruker skrev: Lavt stoffskifte - har påvirket meg i forhold til energien og at jeg gikk opp mye i vekt (men gått masse ned igjen nå) Astma/allergi - sliter ved fuktig klima og når det er veldig kaldt ute Patella i kneet - sånn som hunder har. Også kjent som runner's knee. Masse øvelser jeg ikke kan ta pga smerter. Skal vegynne i fysio Angst/depresjoner - i perioder. En stygg kommentar kan gjøre meg suicidal. Anonymkode: 52f17...d4f patella er en del av kneet ditt, du må skrive patella luksasjon... Anonymkode: 06ee0...35a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå