AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Dere som har barn som ikke helt A4, hvordan er de? Her er jenta mi veldig ukonsentrert i timen, kan finne på å tegne på bøkene. Skjønner ikke sosiale koder. Jenta er 8 år. Kjenner ikke reglene i lik grad som sine jevnaldrende. Anonymkode: fe668...c93
Arth88 Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Wow, tegne på bøkene sier du, det var jammen unormalt. Ellers hørtes det ut som mye synsing, leter du etter feil eller? Leser litt mellom linjene nå, men husker en dokumentar som jeg så for noen år siden, "adopsjonens pris", og fikk litt sånne vibber fra denne teksten, håper selvfølgelig jeg tar feil da. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 8 minutter siden, Arth88 skrev: ,Wow, tegne på bøkene sier du, det var jammen unormalt. Ellers hørtes det ut som mye synsing, leter du etter feil eller? Leser litt mellom linjene nå, men husker en dokumentar som jeg så for noen år siden, "adopsjonens pris", og fikk litt sånne vibber fra denne teksten, håper selvfølgelig jeg tar feil da. Yaiks, har du fint med deg selv? Ingen foreldre leter feil med sitt barn. Enten er du veldig umoden eller så har du virkelig ikke noe erfaring med barn. Du har visst hoppet over konsentrasjon delen og sosiale koder, og bare hengt deg på delen med at hun tegner på bøkene. Det er IKKE jeg som har sagt det, det er lærerne som reagerer og PPT er i bildet for å vurdere om barnet trenger tilrettelagt undervisning. Har du ikke noe konstruktivt å komme med og bare synse med dine dokumentarer, håper jeg du ikke deltar i denne tråden. Her er det en mor som prøver å gjøre sitt beste for sitt barn som kommer du med din svada. Jeg skrev innlegget for å høre med andre foreldre som har det likedan, ikke spydige personer som deg som har null og nada å si annet enn å tråkke på. Anonymkode: fe668...c93 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen foreldre leter feil med sitt barn. Anonymkode: fe668...c93 Det er det desverre veldig veldig veldig mange som gjør. Og sammenligner de med andre barn... Anonymkode: 975a0...3e8 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 48 minutter siden, Arth88 skrev: Wow, tegne på bøkene sier du, det var jammen unormalt. Ellers hørtes det ut som mye synsing, leter du etter feil eller? Leser litt mellom linjene nå, men husker en dokumentar som jeg så for noen år siden, "adopsjonens pris", og fikk litt sånne vibber fra denne teksten, håper selvfølgelig jeg tar feil da. Åpenbart dreier det seg om et helhetlig bilde. At hun tegner på bøkene er bare én bidragsfaktor, men i sammenheng med andre faktorer kan det gi en indikasjon på at vedkommende henger litt etter i utviklingen eller har spesielle vansker. Man kan jo nesten ikke trekke ut én faktor ut fra dens sammenheng og synse slik du gjør. Du virker fryktelig lite reflektert. Anonymkode: 2a7a4...4fa 3
Gjest Jessica Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Jeg har flere erfaringer å dele ts, både fra egen familie og jobb. Men jeg vil helst ta sånt på pm så jeg ikke bretter ut privat informasjon til hele kg 😊
Arth88 Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yaiks, har du fint med deg selv? Ingen foreldre leter feil med sitt barn. Enten er du veldig umoden eller så har du virkelig ikke noe erfaring med barn. Du har visst hoppet over konsentrasjon delen og sosiale koder, og bare hengt deg på delen med at hun tegner på bøkene. Det er IKKE jeg som har sagt det, det er lærerne som reagerer og PPT er i bildet for å vurdere om barnet trenger tilrettelagt undervisning. Har du ikke noe konstruktivt å komme med og bare synse med dine dokumentarer, håper jeg du ikke deltar i denne tråden. Her er det en mor som prøver å gjøre sitt beste for sitt barn som kommer du med din svada. Jeg skrev innlegget for å høre med andre foreldre som har det likedan, ikke spydige personer som deg som har null og nada å si annet enn å tråkke på. Anonymkode: fe668...c93 Ok, jeg har sett deg lage tråd om datteren din ved en tidligere anledning, og det jeg kanskje har reagert på er at her er en mor som er veldig opptatt av alt det negative med datteren. Når jeg leser om foreldre som sliter med barna, er det som oftest noe slikt som, "Jenten min på 8 er fantastisk, men på skolen nevner læreren at hun kan være ukonsentrert og driver med skribling i stedet for å høre etter" Det du skriver i i første innlegg er ikke det du skriver her. Du fremlegger en rekke negative sider ved din datters personlighet, uten noe som helst bakgrunnshistorie, og ønsker at andre foreldre med barn som ikke er a4, skal gi deg en tilsvarende liste? Du nevner ikke at dette er informasjon fra lærere og PPT, så da tolker jeg det som noe du alene observerer. Men uansett, innlegget mitt var noe ufint, og jeg beklager at jeg tok såpass hardt i. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 13 minutter siden, Arth88 skrev: Ok, jeg har sett deg lage tråd om datteren din ved en tidligere anledning, og det jeg kanskje har reagert på er at her er en mor som er veldig opptatt av alt det negative med datteren. Når jeg leser om foreldre som sliter med barna, er det som oftest noe slikt som, "Jenten min på 8 er fantastisk, men på skolen nevner læreren at hun kan være ukonsentrert og driver med skribling i stedet for å høre etter" Det du skriver i i første innlegg er ikke det du skriver her. Du fremlegger en rekke negative sider ved din datters personlighet, uten noe som helst bakgrunnshistorie, og ønsker at andre foreldre med barn som ikke er a4, skal gi deg en tilsvarende liste? Du nevner ikke at dette er informasjon fra lærere og PPT, så da tolker jeg det som noe du alene observerer. Men uansett, innlegget mitt var noe ufint, og jeg beklager at jeg tok såpass hardt i. Det har ikke streifa deg at det er flere brukere her inne.... Anonymkode: fe668...c93 2
Arth88 Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke streifa deg at det er flere brukere her inne.... Anonymkode: fe668...c93 Du har helt rett, jeg har trodd at AB i denne tråden er den samme som deg. Omtrent identisk problemstilling, men skulle uansett ha dobbeltsjekket AB-kode før jeg kom med påstand.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 3 minutter siden, Arth88 skrev: Du har helt rett, jeg har trodd at AB i denne tråden er den samme som deg. Omtrent identisk problemstilling, men skulle uansett ha dobbeltsjekket AB-kode før jeg kom med påstand. Det går ikke an å sjekke AB-koder fra tråd til tråd. Den samme personen vil nødvendigvis ha forskjellige AB-koder i forskjellige tråder ellers er funksjonen for å være anonym borte. Det er kun i samme tråd at samme bruker har lik AB-kode. Anonymkode: 03f43...2ff 7
Vattenflaska Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 Jeg var akkurat slik som liten, fikk påvist autisme når jeg var 13, fikk den avvist for noen år tilbake. Idag er jeg 23 og er hverken rar eller umoden i min væremåte. Klarer å lese sosiale koder. Jeg slet med angst og usikkerhet som liten, ble mobbet av andre elever, og det er bekjente av meg som har teorier om at det spilte inn i feil diagnostisering. Har hun det bra, da?
Arth88 Skrevet 17. juni 2016 #12 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å sjekke AB-koder fra tråd til tråd. Den samme personen vil nødvendigvis ha forskjellige AB-koder i forskjellige tråder ellers er funksjonen for å være anonym borte. Det er kun i samme tråd at samme bruker har lik AB-kode. Anonymkode: 03f43...2ff Ah, det visste jeg faktisk ikke. Men uansett, om TS i tråden jeg linket, ikke er TS i denne, så har jeg trukket konklusjoner uten grunnlag og er veldig lei meg for det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, Vattenflaska skrev: Jeg var akkurat slik som liten, fikk påvist autisme når jeg var 13, fikk den avvist for noen år tilbake. Idag er jeg 23 og er hverken rar eller umoden i min væremåte. Klarer å lese sosiale koder. Jeg slet med angst og usikkerhet som liten, ble mobbet av andre elever, og det er bekjente av meg som har teorier om at det spilte inn i feil diagnostisering. Har hun det bra, da? Jo, hun har det veldig bra faktisk. Veldig aktiv og blid jente Er bare i skolesammenheng jeg er bekymret. Hun kan sitte og tegne i bøkene sine mens resten av klassen sitter og gjør matte oppgaver foreksempel. Veldig lite konsentrert i timene. Anonymkode: fe668...c93
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #14 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, hun har det veldig bra faktisk. Veldig aktiv og blid jente Er bare i skolesammenheng jeg er bekymret. Hun kan sitte og tegne i bøkene sine mens resten av klassen sitter og gjør matte oppgaver foreksempel. Veldig lite konsentrert i timene. Anonymkode: fe668...c93 Så fint at dere sjekker dette opp, så hun kan få hjelp til å få bedre utbytte av undervisningen og hjelp til sosial kompetanse. Og da kartlegge hva evt mer hun trenger hjelp til. Bra å ta tak i det tidlig. Det blir vanskeligere og vanskeligere å ta igjen det tapte. Jeg skjønner godt at du er glad i jenten din selv om du nevner problemene her i tråden :-) Anonymkode: 11b94...9a8
Vattenflaska Skrevet 17. juni 2016 #15 Skrevet 17. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, hun har det veldig bra faktisk. Veldig aktiv og blid jente Er bare i skolesammenheng jeg er bekymret. Hun kan sitte og tegne i bøkene sine mens resten av klassen sitter og gjør matte oppgaver foreksempel. Veldig lite konsentrert i timene. Anonymkode: fe668...c93 Ville ikke vært bekymra. Det går over. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #16 Skrevet 18. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, hun har det veldig bra faktisk. Veldig aktiv og blid jente Er bare i skolesammenheng jeg er bekymret. Hun kan sitte og tegne i bøkene sine mens resten av klassen sitter og gjør matte oppgaver foreksempel. Veldig lite konsentrert i timene. Anonymkode: fe668...c93 Jeg tegnet meg gjennom hele skolegangen, helt ut videregående faktisk. Hadde ikke problem med å følge med, men forsvant litt inn i tegningene. Var vel heller dypt konsentrert i tegningene kontra undervisningen. Kjenner fremdeles dette når jeg som 40 åring sitter på kurs; noterer og tegner om hverandre. Hadde forøvrig ganske greie karakterer, men har aldri likt oppmerksomhet som det å delta aktivt i timene. Anonymkode: f128b...fe8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #17 Skrevet 18. juni 2016 Gutten min på 7 år er som jenta di. Veldig ukonsentrert i timene, tegner masse i bøkene, sitter i sin egen drømmeverden. Han må stadig minnes på hva han skal gjøre for å bli ferdig, er alltid sist påkledd når de skal ut og lignende. Han er (utrolig nok) veldig flink på skolen. Får alt rett på kartleggingsprøvene, kunne lese halvannet år før han begynte på skolen, er enormt kunnskapsrik. Han er ikke hyperaktiv. Hjemme merker vi de samme konsentrasjonsvanskene. Han er flink med leksene, men blir veldig fort distrahert og må stadig skyfles tilbake til leksene og minnes på hva han skal gjøre. Alt vi ber om må vi be om mange mange mange ganger. Læreren har anbefalt utredning, for med tid og stunder vil han måtte kunne passe seg selv, passe tiden under prøver og kunne være mer selvstendig. Akkurat nå flyter han litt på at han kan så mye og tar ting veldig lett. Anonymkode: 4861d...219
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #18 Skrevet 18. juni 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gutten min på 7 år er som jenta di. Veldig ukonsentrert i timene, tegner masse i bøkene, sitter i sin egen drømmeverden. Han må stadig minnes på hva han skal gjøre for å bli ferdig, er alltid sist påkledd når de skal ut og lignende. Han er (utrolig nok) veldig flink på skolen. Får alt rett på kartleggingsprøvene, kunne lese halvannet år før han begynte på skolen, er enormt kunnskapsrik. Han er ikke hyperaktiv. Hjemme merker vi de samme konsentrasjonsvanskene. Han er flink med leksene, men blir veldig fort distrahert og må stadig skyfles tilbake til leksene og minnes på hva han skal gjøre. Alt vi ber om må vi be om mange mange mange ganger. Læreren har anbefalt utredning, for med tid og stunder vil han måtte kunne passe seg selv, passe tiden under prøver og kunne være mer selvstendig. Akkurat nå flyter han litt på at han kan så mye og tar ting veldig lett. Anonymkode: 4861d...219 Dette var akkurat som å høre om jenta mi. Anonymkode: fe668...c93
Teriyaki Skrevet 18. juni 2016 #19 Skrevet 18. juni 2016 Sønnen min har ikke begynt på skolen enda da, han har ett år igjen i bhg. Han sliter mye med fokus og konsentrasjon. I situasjoner hvor det skjer mye så får vi ikke inn en eneste beskjed nesten. Han følger med på ALT. Tar absolutt alt av inntrykk inn over seg. Han viser ikke stor interesse for bokstaver, men kjenner igjen enkelte av dem. Når det er påkledning så må han nærmest få utdelt ett og ett plagg, og må stadig minnes på hva han skal gjøre, hvis ikke flytter han fokus med en gang på de andre barna. Under litt herjet lek så sliter han med å plukke opp signaler om når det andre barnet synes det blir for voldsomt. Han er så inni leken og får ikke til å regulere seg selv. Under feks samlingsstund sliter han med å følge ordentlig med på det som blir sagt, for han legger merke til alle forstyrrende elementer rundt seg. Søvn, hvile og skjerming er veldig viktig for han da han lett overstimuleres, og da kan han bli veldig "høyt oppe". Jeg mener han et såkalt høysensitiv. Er det selv, og ut fra hvordan han ble beskrevet etter observasjon av ppt så er jeg enda mer sikker på det. De har også foretatt en slags språktest som går på forståelse, konsentrasjon og oppfatning. Den har vi ikke fått svar på enda. Jeg er som deg bekymret for hvordan det vil gå på skolen når den tid kommer. Til gjengjeld har han en imponerende hukommelse og øye for detaljer. Jeg var og er på samme måte som barn, men reagerte anderledes. Trakk meg unna og ble stille, drømte meg bort osv når der ble for mye, mens han blir gira, flakkende i blikket, ikke mottakelig for beskjeder osv.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #20 Skrevet 18. juni 2016 35 minutter siden, Teriyaki skrev: Sønnen min har ikke begynt på skolen enda da, han har ett år igjen i bhg. Han sliter mye med fokus og konsentrasjon. I situasjoner hvor det skjer mye så får vi ikke inn en eneste beskjed nesten. Han følger med på ALT. Tar absolutt alt av inntrykk inn over seg. Han viser ikke stor interesse for bokstaver, men kjenner igjen enkelte av dem. Når det er påkledning så må han nærmest få utdelt ett og ett plagg, og må stadig minnes på hva han skal gjøre, hvis ikke flytter han fokus med en gang på de andre barna. Under litt herjet lek så sliter han med å plukke opp signaler om når det andre barnet synes det blir for voldsomt. Han er så inni leken og får ikke til å regulere seg selv. Under feks samlingsstund sliter han med å følge ordentlig med på det som blir sagt, for han legger merke til alle forstyrrende elementer rundt seg. Søvn, hvile og skjerming er veldig viktig for han da han lett overstimuleres, og da kan han bli veldig "høyt oppe". Jeg mener han et såkalt høysensitiv. Er det selv, og ut fra hvordan han ble beskrevet etter observasjon av ppt så er jeg enda mer sikker på det. De har også foretatt en slags språktest som går på forståelse, konsentrasjon og oppfatning. Den har vi ikke fått svar på enda. Jeg er som deg bekymret for hvordan det vil gå på skolen når den tid kommer. Til gjengjeld har han en imponerende hukommelse og øye for detaljer. Jeg var og er på samme måte som barn, men reagerte anderledes. Trakk meg unna og ble stille, drømte meg bort osv når der ble for mye, mens han blir gira, flakkende i blikket, ikke mottakelig for beskjeder osv. Autismespekterdiagnose Anonymkode: 07e45...817
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå