Gå til innhold

Hva stryker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som stryker til vanlig  (ikke bare skjorter og juleduken), hva stryker dere? Kjenner en som stryker absolutt alt, ned til håndklær og truser! Stryker dere tøyet før det legges i skapet eller før bruk? 

Anonymkode: 95b43...ec0

Skrevet

Stryker mannen sine skjorter og mine bluser... han bruker skjorte mandag-fredag så det blir jo litt, jeg bruker bluse 1-2 dager i uken, tar alt i helgen!

AnonymBruker
Skrevet

Stryker bluser, t-skjorter hvis de er veldig krøllete. Duker, helst løpere, som trenger det(ikke bare juleduken altså). Ja det som generelt er veldig krøllete.

Jeg stryker gjerne klær hvis det trengs, men å stryke truser blir for drøyt.

Anonymkode: caf22...39a

Skrevet

INGENTING!

• Liker 2
Skrevet

vanligvis ingenting

kun skjorter til sønn eller bluser når vi skal pynte oss 

Skrevet

Hama perlebilder stort sett :laugh:

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Øhæh.. er det noen som "stryker til vanlig"? Det høres forferdelig slitsomt ut. Da har man for lite å drive med, for det er jo ikke nødvendig å stryke annet enn pentøy og duker!? 

Skrevet

Duker til jul og påske, og bunadskjorte. 

AnonymBruker
Skrevet

Krøllete, nyvaskede tekstiler strykes. 

Anonymkode: 2c146...384

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt som er krøllete, enkelt og greit. Ikke truser og håndkler da, men alt som er synlig. Før bruk. Synes faktisk det er litt gøy å stryke og får dessuten helt fnatt av krøllete klær. 

Anonymkode: a29ff...7d4

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Dukar og skjorter til 17.mai

AnonymBruker
Skrevet

Synes det ser så shabby ut med skrukkete klær, så stryker alt som trenger det. Har også en del klesplagg i viskose, og etter min erfaring blir tynn viskose fort krøllete, så stryker det og. Alt fra skjørt til shorts og t-skjorte. Men dette er da mest om sommeren. Om vinteren bruker jeg bare ull, og det stryker jeg selvsagt ikke. 

Anonymkode: 34cf7...ffe

Skrevet

Har tidligere strøket minst mulig, men synes det har en litt mediterende effekt. Hvis jeg er i slaget stryker jeg sengetøy (tar litt tid med dobbeltdyne), for det er bare fantastisk å legge seg i nyvasket og nystrøket sengetøy!

Gjest Marillia
Skrevet

Alt som blir krøllete etter vask, truser og håndklær stryker jeg ikke. Sengetøyet tromles og jeg tar det ut med en gang maskinen er ferdig slik jeg slipper å stryke. Kjøper sjeldent klær jeg ser blir veldig krøllete i vask. Stryker alt av duker og pynteputetrekk osv. Er ikke glad i å stryke, men hater at ting ser shabby ut.

Skrevet

Jeg stryker noen kjoler og topper  som blir krøllete i vask, putetrekk, kopphåndduker og duker. Jeg stryker også noen av mannens skjorter.

Skrevet

Jeg stryker/glatter over bluser som jeg bruker på jobb.  Det gjør jeg på søndager, og har alt klart til uka.  Duker leverer jeg på vaskeri før jul. 

Blir forundret over at så mange her skriver at de stryker mannens skjorter.  Er det vanlig i dag, og hvorfor stryker de ikke skjortene sine selv?  Selv har jeg vært gift i 40 år, men mannen min har da alltid strøket skjorter og dressbukser selv.  Sønnene mine har gjort det samme fra de var i 15-16 årsalderen. 

AnonymBruker
Skrevet

Eksamen

Anonymkode: fe0c6...b42

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksamen

Anonymkode: fe0c6...b42

Huffda..  Bare du ikke har svidd alt, så prøv igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stryker ingenting. Strøk gubbens skjorte én gang for 10 år siden, det gjorde jeg med vilje så dårlig at jeg aldri har blitt bedt om det igjen.

De klærne jeg har som trenger stryking brukes ikke. Kjøpte meg en sånn "damp-sak" i håp om at den kunne være noe jeg faktisk gadd å bruke, har brukt den 2 ganger på et par år, så ingen suksess det heller.

Duker styrker jeg heller ikke - jeg har kjøpt en teflonduk i stedet samt duk av type "nervøs fløyel" på stoffbutikk, som heller ikke trenger stryking.

Hater å stryke, blir grinete av det. Men jobbet som expat på andre siden av kloden for et par år siden, det inkluderte maid, som til og med vasket og strøk undertøyet mitt. Kjekt med nystrøkede truser med tellekanter i skuffen, men aldri i verden om jeg gidder selv.. ;) 

Anonymkode: 83a02...b67

Gjest Xanthine
Skrevet

Minst mulig, men stryker skjorter,kjoler,duker og gardiner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...