Gå til innhold

Når ca kommer karakterene?


gobbledigook

Anbefalte innlegg

Hei. Fellessensuren for eksamen VGS foregår i disse dager, altså siste dag er imorgen (fredag). Noen som vet når karakterene blir lagt ut på skolearena? Mandag? Herregud så stresset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag, Lørdag eller Mandag. I alle fall det jeg har hørt. 

Men er du sikker på at de blir lagt ut på skolearena? Hvem er det i så fall som gjør det? 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min får iallefall svar mandag eller tirsdag på de skriftlige karakterene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fredag, Lørdag eller Mandag. I alle fall det jeg har hørt. 

Men er du sikker på at de blir lagt ut på skolearena? Hvem er det i så fall som gjør det? 

Anonymkode: 69630...d3a

Det legges vel ut under "eksamen" i skolearena, slik ble det gjort da jeg hadde matteeksamen i første ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Det legges vel ut under "eksamen" i skolearena, slik ble det gjort da jeg hadde matteeksamen i første ihvertfall.

Ok, da er det sikkert slik. Men vet du om det er skolen som legger det ut eller noen andre? 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da er det sikkert slik. Men vet du om det er skolen som legger det ut eller noen andre? 

Anonymkode: 69630...d3a

Det aner jeg ikke ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig stresset jeg også.. Fellessensur var i går og er i dag (fredag). Resultatene skal normalt legges ut dagen etter fellessensuren, men vet ikke helt hvordan det blir i år. Er nok bare å smøre seg med tålmodighet. Og hvis du får sommerferie i morgen må du nok belage deg på å vente og evt få resultatene i posten om en ukes tid.. Skolene er jo ikke åpne og administrasjonspersonene gidder ikke å bruke ferien sin på å taste inn karakterer for hver enkelt kandidat.

Anonymkode: 5dc13...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Det aner jeg ikke ass

For jeg tenker at dersom det er skolen som legger det ut så er det kanskje ikke helt sikker når de legger det ut, sant? Men hvis det er fylket eller lignende så har de kanskje noen retningslinjer om å legge det ut samtidig og sånn. Håper i alle fall de legger det ut i morgen eller på lørdag. Sykt nervøs selv. Får ikke sove. 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For jeg tenker at dersom det er skolen som legger det ut så er det kanskje ikke helt sikker når de legger det ut, sant? Men hvis det er fylket eller lignende så har de kanskje noen retningslinjer om å legge det ut samtidig og sånn. Håper i alle fall de legger det ut i morgen eller på lørdag. Sykt nervøs selv. Får ikke sove. 

Anonymkode: 69630...d3a

Tipper det er skolene som må legge det ut ja... hva kom du opp i?

Anonymkode: 5dc13...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For jeg tenker at dersom det er skolen som legger det ut så er det kanskje ikke helt sikker når de legger det ut, sant? Men hvis det er fylket eller lignende så har de kanskje noen retningslinjer om å legge det ut samtidig og sånn. Håper i alle fall de legger det ut i morgen eller på lørdag. Sykt nervøs selv. Får ikke sove. 

Anonymkode: 69630...d3a

Sammeeee, bommet sånn halvveis på en oppgave så lurer på hvordan det gikk. Hva kom du opp i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er skolene som må legge det ut ja... hva kom du opp i?

Anonymkode: 5dc13...78c

 

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Sammeeee, bommet sånn halvveis på en oppgave så lurer på hvordan det gikk. Hva kom du opp i?

Kom opp i matte. Har funnet løsningsforslag så tror nok at det blir en firer der. Er mer usikker på norsken egentlig. 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Kom opp i matte. Har funnet løsningsforslag så tror nok at det blir en firer der. Er mer usikker på norsken egentlig. 

Anonymkode: 69630...d3a

Norsken er jeg ikke så veldig stresset for. Bittelitt kanskje, men tror det er mest fordi norsklæreren min i år har vært ekstremt streng på karakterene, så lurer på om det er normen for alle norsklærere på vg3 som sitter og retter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Norsken er jeg ikke så veldig stresset for. Bittelitt kanskje, men tror det er mest fordi norsklæreren min i år har vært ekstremt streng på karakterene, så lurer på om det er normen for alle norsklærere på vg3 som sitter og retter det...

Hva kom du opp i da? 

Jeg tror egentlig at jeg kommer til å bli fornøyd med karakteren, men har bestemt meg for å klage om jeg ikke blir det. 

Norsklæreren min er sensor, så tror liksom at vi har fått god veiledning, men samtidig så føler jeg at hun er veldig snill når hun retter, i forhold til andre sensorer. 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kom du opp i da? 

Jeg tror egentlig at jeg kommer til å bli fornøyd med karakteren, men har bestemt meg for å klage om jeg ikke blir det. 

Norsklæreren min er sensor, så tror liksom at vi har fått god veiledning, men samtidig så føler jeg at hun er veldig snill når hun retter, i forhold til andre sensorer. 

Anonymkode: 69630...d3a

Internasjonal engelsk. Var der jeg bommet på oppgave 2, og det er ganske kjipt iom at det er et av mine sterkeste fag.

Jeg kommer ihvertfall ALDRI til å klage så lenge jeg består. Kommer inn på studiet mitt uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Internasjonal engelsk. Var der jeg bommet på oppgave 2, og det er ganske kjipt iom at det er et av mine sterkeste fag.

Jeg kommer ihvertfall ALDRI til å klage så lenge jeg består. Kommer inn på studiet mitt uansett :P

Heldig du da. Dersom det er ditt sterkeste fag så består du nok :)

Har regnet ut at dersom jeg får 4 og 5 på eksamen så har jeg 0,4 mer i snitt enn fjorårets snitt for å komme inn der jeg vil. Sykt spent på om jeg får det og om det i så fall holder! 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Heldig du da. Dersom det er ditt sterkeste fag så består du nok :)

Har regnet ut at dersom jeg får 4 og 5 på eksamen så har jeg 0,4 mer i snitt enn fjorårets snitt for å komme inn der jeg vil. Sykt spent på om jeg får det og om det i så fall holder! 

Anonymkode: 69630...d3a

Håper du kommer inn da! Har du sett om du har funnet noen utvikling i snittet fra tidligere år? Så kan du se hvor mye det har økt hvert år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pust dere❤️ Det går som regel veldig bra! Dere er flinke og unike, og en karakter på et papir viser bare din kompetanse i et fagfelt, ikke hvor unik du er. Det er viktig å tenke sånn! Husker selv jeg gikk rundt og trippa på denne tiden i fjor, men dere, det gikk supert og det er jeg sikker på at det vil gå med dere også❤️❤️👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gobbledigook skrev:

Håper du kommer inn da! Har du sett om du har funnet noen utvikling i snittet fra tidligere år? Så kan du se hvor mye det har økt hvert år

Ja, det har ikke økt med så mye som 0,4 før, men folk får jo bare høyere og høyere karakterer, så man vet aldri, men håper på det beste! :)

Er uansett sykt glad for å faktisk være ferdig med videregående! 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har ikke økt med så mye som 0,4 før, men folk får jo bare høyere og høyere karakterer, så man vet aldri, men håper på det beste! :)

Er uansett sykt glad for å faktisk være ferdig med videregående! 

Anonymkode: 69630...d3a

Jeg ooog, men er så rart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Jeg ooog, men er så rart også!

Ja, det er jo litt trist og sånn. Blir på en måte litt rørt jeg. Tror egentlig det er blandingen av følelser rundt eksamensstress, glede av å være ferdig, nervøsitet rundt karakterer, osv. 

Har ikke gått i samme klasse i 3 år, så sånn sett blir ikke det så rart. 

Anonymkode: 69630...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...