AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hei. Jeg har fått elveblest, sannsynligvis etter min siste antibiotikakur. Siste dose på søndag, og elveblest begynte i går. Var hos lege og fikk utskrevet Cetrizin som skulle hjelpe... Men selvfølgelig glemte jeg å spør hvor raskt jeg kunne forvente bedring. Derfor lurte jeg på om noen her har erfaring med elveblest og Cetrizin, og hvor raskt den funker? Anonymkode: 54a2c...42a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Cetrizin lindrer hovedsakelig kløen, så det kommer helt an på hvor intenst du har klødd deg. Jeg bruker av og til dette, og da forsvinner eksemet etter ca. 6-12 timer. Anonymkode: 269f1...319
Gjest carmabell Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Kun erfaring med elveblest og zyrtec (annen allergimedisin). Men det kommer jo an på hva slags elveblest også. Jeg måtte i en periode på to år ta en pille hver eneste dag. Men nå holder det at jeg tar en hvis jeg merker det er på vei og etter 20 minutter forsvinner symptomene. Jeg hadde en elveblest som gjorde at jeg ble helt rød, begynte å klø og så hovnet hender, lepper og til slutt halsen helt opp til jeg ikke fikk puste.. og kom det så langt så måtte jeg sette en epipen. i låret. Så kommer så helt an på hva slags slag du har. Men ønsker deg god bedring og håper det gir seg snart
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 13 minutter siden, carmabell skrev: Kun erfaring med elveblest og zyrtec (annen allergimedisin). Men det kommer jo an på hva slags elveblest også. Jeg måtte i en periode på to år ta en pille hver eneste dag. Men nå holder det at jeg tar en hvis jeg merker det er på vei og etter 20 minutter forsvinner symptomene. Jeg hadde en elveblest som gjorde at jeg ble helt rød, begynte å klø og så hovnet hender, lepper og til slutt halsen helt opp til jeg ikke fikk puste.. og kom det så langt så måtte jeg sette en epipen. i låret. Så kommer så helt an på hva slags slag du har. Men ønsker deg god bedring og håper det gir seg snart Det høres jo helt fælt ut... Jeg vet ikke hva slags type jeg har, legen sa bare at det var elveblest sansynligvis på grunn av antibiotika og/eller litt lavt immunforsvar på grunn av en del antibiotikakurer i det siste. Anonymkode: 54a2c...42a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cetrizin lindrer hovedsakelig kløen, så det kommer helt an på hvor intenst du har klødd deg. Jeg bruker av og til dette, og da forsvinner eksemet etter ca. 6-12 timer. Anonymkode: 269f1...319 Håper at det forsvinner snart, kløen forsvant relativt raskt etter inntak. Har ennå litt kløe men det er ikke like ille som det var. Jeg kjøpte en krem mot kløe (Aurax), men den har jeg ikke hatt behov for. Tar det som et godt tegn... Håper dette forsvinner like fort som det kom. Anonymkode: 54a2c...42a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Cetrizin gjorde susen, etter bare to tabletter i går kunne jeg våkne opp i dag til en elveblestfri kropp. Fantastisk, hadde aldri trodd det når jeg så alt som poppet opp i går. Anonymkode: 54a2c...42a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå