Gå til innhold

Blodpropp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går fikk jeg det for meg at jeg kan ha fått en blodpropp i venstre ben. Jeg har sittet nærmest stille i to uker nå for å lese til eksamen. Plutselig merket jeg at baksiden av venstre legg ble fryktelig støl. Den er ikke rød, og jeg har også tatt et målebånd rundt og sammenlignet med den andre leggen - men de er helt like. Det er absolutt ingen grunn til at leggen skal være så ekstremt støl når jeg nærmest ikke har gjort noe i det siste, og i alle fall ikke trent...

Smertene kommer og går, de er ikke kostante. Det gjør ikkr så vondt at jeg vil grine, men det føles som ekstremt stølhet noe som tross alt ikke er så godt det heller. Når jeg har sittet med beina opp / ligget i sengen kjenner jeg typisk ikke noe, og så kommer det tilbake når jeg reiser meg opp for å tråkke på foten.

Jeg ringte lekevakten i går fordi jeg ble så stresset av hva det kunne være, og hun sa at jeg ikke hadde noen typiske symptomer, men at jeg måtte følge med om jeg fikk feber, foten ble rød, mye varmere enn den andre eller hovnet opp.

Jeg klarer ikke helt enda å bare "slappe av" og se hva som skjer... Er det noen her som har hatt blodpropp før og som kan berolige meg?

Anonymkode: 74720...f9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Berolige deg med hva da? Jeg har hatt mange, jeg døde ikke noen av gangene :) Hvis det er det du mener. 

Men hvis du er redd kan du bare si at du føler deg dårlig etc, få en legetime og si at det haster (eller ring legevakt dersom du har veldig vondt i kveld). 

Merkelig av legevakten! Eller, jeg er egentlig ikke så overrasket. Alle gangene jeg har vært på legevakten har de tatt feil, jeg har vært på legevakten ganske mange ganger dessverre. Så de pleier jo å være på den måten, men det betyr ikke at det er riktig da. Synes de er sløve.... 

Noen ganger har jeg hatt store smerter så jeg ikke har klart å gå på benet. Andre ganger har jeg bare såvidt kjent det. Men det har vært blodpropper alle gangene, man trenger ikke være hoven i det heletatt!!!

Anonymkode: f0d25...0c6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså, jeg er jo redd for hva som kan skje dersom jeg har en blodpropp. Har ikke lyst til å dø akkurat. Aner ikke hvordan de behandler blodpropper eller finner ut av at dete r det i det hele tatt.

Anonymkode: 74720...f9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...