Gå til innhold

Dere som kan p-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hender en sjelden gang at jeg roter med p-pillene, og føler det blir helt kaos i tillegg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til seksuelt samkvem sikkert. 

Går på Mercilon (?) og har gått sammenhengene i 3 år med unntak av en "pause" som jeg fikk beskjed av legen om å ha for og se om jeg hadde bivirkninger av den. Jeg glemte pille 17, men tok denne igjen nesten et døgn etterpå sammen med pille 18. Da hadde det allerede begynt å blø litt. Jeg fortsatte å ta pillene, og tenkte å hoppe rett til siste brett, men det blødde fremdeles litt. Tok heller ikke den aller siste pilla på brettet... Så, på den 4 pillefrie dagen (inkludert den som jeg skulle tatt pille 21) har mensen kommet "ordentlig". Slik jeg har oppfattet det, skal du holde deg innen 7 dager før du begynner på de aktive pillene for å opprettholde sikkerhet. Spørsmålet er om det går å ta disse om 3 dager selv om jeg antageligvis har mensen? Vanligvis når det ikke blir tull, bruker jo mensen å være sånn nogenlunde ferdig. Har brukt kondom som tilleggsprevansjon, og regner med at det må brukes de 7 første dagene på brettet? Har jeg skjønt riktig? Hvis ikke, korrektur meg? 

Anonymkode: cfebc...e01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten ringer du legen din eller du kontakter enn farmasøyt på et apotek. 

Anonymkode: 61afc...91c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvsagt starte med hormonplillene selv om du fortsatt blir.  

Anonymkode: 732be...848

AnonymBruker
Skrevet

Du kan starte med hormonpillene når som helst innen 7 dager etter forrige hormonpille. Uansett om du blør eller ikke. 

Anonymkode: 122a9...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...