AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Vi reiser til sør afrika i august å jeg sliter så med oppblåsthet å luft i magen :-( å sitte i 12 timer gir meg nesten klaustrofobi.. Ønsker gjerne tips og ideer til hva jeg skal gjøre for å unngå dette? dette ødelegger jo nesten halve turen vår... Men når vi kommer frem så er jo alt glemt , men fordet... Anonymkode: c4f15...11e
stan Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Ta med en pad eller tilsvarende. Med masse spill og filmer. Invister i et noise canceling headsett. Det gjør flyturen mye mer behagelig. Sats på å sove eller slumre mest mulig. Fis i vei, om du trenger det. Det gjør alle andre likevel. Du kan jo prøve å få sete i nærheten av toalettene, det gir mulighet for å strekke litt på seg. 12 timer går fort, så er Sør Afrika der. Lykke til.
Christiane_W Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har reist til Sør-Afrika flere ganger. De fleste gangene har jeg flydd fra Oslo til Frankfurt og videre til Johannesburg fra Frankfurt. Flyturen fra FRA til JNB tar 11-12 timer og jeg har på disse turene flydd på nattfly. Jeg foretrekker et sete langt bak i flyet, min erfaring er at det ofte er roligere der enn lenger frem. Da er man som oftest i nærheten av toalettene. Selv om det kan være utfordrende å sove på fly pleier jeg å klare å slumre noen timer på nattflyvninger. Stort sett kjører de i gang med matservering ganske raskt etter take-off og kjører effektivt med matservering og taxfreesalg før lyset i kabinen dempes. Så kommer lysene på igjen et par timer før landing og da blir det også frokostservering. Om du tror du kommer til å måtte benytte toalettet ofte er det lurt med midtgangssete, så slipper man å forstyrre sidemannen når man må ut av setet. Da er det jo også lett å reise seg å gå litt for å strekke på beina i midtgangen. (Om det er nattfly ser man jo ikke så mye mer enn svart natt utenfor vinduene uansett.) Støyreduserende hodetelefoner er et must og gjør stor forskjell!
Glitnir Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Reis på business class. Å kunne strekke seg helt ut på et flatt sete/seng på lange flyturer gjør underverker for både komfort og kroppslige funksjoner. Det koster ofte en del, men følger du med kan du få kampanjebilletter til en forholdsvis akseptabel penge (avhengig av hva du synes er akseptabelt, selvsagt). 1
tirben Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Den Friday, June 17, 2016 at 19.46, Glitnir skrev: Reis på business class. Å kunne strekke seg helt ut på et flatt sete/seng på lange flyturer gjør underverker for både komfort og kroppslige funksjoner. Det koster ofte en del, men følger du med kan du få kampanjebilletter til en forholdsvis akseptabel penge (avhengig av hva du synes er akseptabelt, selvsagt). Enig! Når jeg reiser så langt, reiser jeg alltid på business. Følg med på de forskjellige selskapenes kampanjer. Det er stor konkurranse hos flyselskaper og de kjører på med gode tilbud på business også. Det er vel verdt å betale noen tusenlapper ekstra for å ha en seng å legge seg i.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Luft i magen er ditt minste problem. Det kan du delvis regulere med kosthold og hjelper ikke det finnes Minfom for voksne på apoteket. Eventuelt snakk med legen din. Anonymkode: ac6be...aa6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå