Gå til innhold

Mensen i syden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når dere har mensen på ferie? Tamponger?

Finnes det piller (ikke p-piller) som utsetter mensen? :)

Anonymkode: 0e8f0...961

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Primolut N kan utsette mensen. Ellers er det praktisk med menskopp. Kan sitte inne i 12 timer og er mer behagelig enn tamponger (synes jeg)

Anonymkode: c1a8f...9dc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Primolut N kan utsette mensen. Ellers er det praktisk med menskopp. Kan sitte inne i 12 timer og er mer behagelig enn tamponger (synes jeg)

Primolut-N kan virke mot sin hensikt, slik at du blør mer og når du bruker den. 

Ellers er hormonspiral og andre prevensjonsmidler som får mensen til å opphøre å anbefale.

Anonymkode: ca7f4...4ba

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menskopp.. Høres så feil ut å samle opp blod og gørr i 12 timer.. . Hvordan fungerer en slik egentlig. Hvor sikker er den liksom? Kan den kantre, og hvis så, kommer hele samlingen da? Usj * mange ekle bilder i hodet nå*

Skrevet

Hvorfor ikke p-piller? Da kan du utsette mensen senere igjen også hvis du trenger det. 

Ellers er vel tamponger en løsning, men da bør du sørge for å bade steder hvor det er toalett i nærheten. 

Skrevet

Det lever jo masse damer i Syden, de har jo mensen stadig vekk. Hvorfor er det værre å få mensen i Syden? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Det lever jo masse damer i Syden, de har jo mensen stadig vekk. Hvorfor er det værre å få mensen i Syden? 

Mye bading.....

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, happiest skrev:

Mye bading.....

Ser den. Går det ikke an å planlegge såpass at man drar til Syden når man ikke har mensen? 

Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Ser den. Går det ikke an å planlegge såpass at man drar til Syden når man ikke har mensen? 

For de som har regelmessig mens så er det jo mulig, men så er det jo slik en ofte har ferie x uker, og da må man reise når man har ferie. For de som f.eks bruker p-piller, så er et jo enkelt å utsette mensen. 

Bading er jo ikke sånn sett et problem for de fleste, da tampong fungerer greit. Men noen kan blø mye, og da er det jo veldig stress. 

Skrevet
1 minutt siden, happiest skrev:

For de som har regelmessig mens så er det jo mulig, men så er det jo slik en ofte har ferie x uker, og da må man reise når man har ferie. For de som f.eks bruker p-piller, så er et jo enkelt å utsette mensen. 

Bading er jo ikke sånn sett et problem for de fleste, da tampong fungerer greit. Men noen kan blø mye, og da er det jo veldig stress. 

Ja, det er mange utfordringer. 

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad for at jeg er mann. 

God sommer. 

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, happiest skrev:

Mye bading.....

Det er vel ikke bare det mange jenter/damer reiser til "Syden" for ...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Det er vel ikke bare det mange jenter/damer reiser til "Syden" for ...

Nei, muligens ikke....

Gjest marizz
Skrevet

Primolut N!

Har brukt det 5 ganger eller noe nå(senest sist uke) og det har fungert kjempebra på meg. Litt stress å ta piller 3 ganger daglig, men verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

Menskopp fungerer utmerket for min del. Anbefaler å øve en mens hjemme før du reiser, for det krever litt teknikk for å få det riktig til. 

Anonymkode: eab22...5c7

Skrevet

Bruker tamponger. 

Litt pes de første dagene når blødningsmengden er på det verste, men da holder vi oss til hotellet og bassenget der sånn at det er fort gjort å stikke inn i leiligheten for å bytte tampong. Etter noen dager så holder det å bytte tampong når vi stikker opp fra stranden for å spise lunsj, og på ettermiddagen igjen. Alternativt så har vi tatt utflukter de første mensdagene, sånn at det ikke innebærer bading. 

De tablettene for å utsette mensen har jeg aldri prøvd. Det frister ikke til å prøve heller etter at ei venninne brukte de og fortalte om si erfaring med de. For det første måtte hun ta tablettene til eksakt samme klokkeslett, for det andre så fikk hun uansett gjennombruddsblødninger. Hun ble også innmari oppblåst av de, magen sto ut som en badeball. Da hun kom hjem og sluttet med tablettene så fikk hun en mens som ikke lignet noe tidligere, hun blødde som en stukket gris, ekstremt kraftig mensblødning og lå rett ut på sofaen med innmari smerter (bruker ikke å ha noe særlig smerter til vanlig). 

Gjest marizz
Skrevet

Man trenger ikke å ta de sånn på minuttet, litt variasjon har gått bra her :) Har heller ikke fått blødninger, men kjenner meg igjen i at mensen blir mye verre enn vanlig når man slutter. Er bare akkurat den uken da, så får man normal igjen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...