Gå til innhold

Det glade hjem, del 2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har blitt informert om denne diskusjonen her av en kunde, og ønsker å komme med en liten oppklaring. :)

Jeg driver Paradiset Interiør, og bor ikke så innmari langt fra Ine Cecilie, så jeg og mammaen hennes deler felles kjente. 

Jeg behandler alle kunder som er blide og hyggelige likt, -for jeg vil ikke gjøre noe forskjell for å såre eller skuffe noen. Om noen spør meg om å få lov til å låne mine bilder til sosiale media så har jeg frem til i dag, aldri sagt nei, fordi jeg velger å stole på folk og tro at de også vil mitt beste. 

Jeg har aldri bedt noen om å reklamere for meg, hverken Linnea Myhre (selv om mammaen hennes har hjulpet meg i butikken min) eller ByMads som jeg har reist på flere turer sammen med, -eller Ine Cecilie som jeg også har hilst på. 

Jeg kjenner ikke Ine Cecilie, bortsett fra den kontakten vi har hatt via butikken, men jeg har fått med meg at deler av huset hennes er litt over gjennomsnittet inspirert av Villa Paprika, og har så vidt spurt henne om dette. Jeg fikk til svar at hun selv syns ikke det var SÅ likt, og forklarte flere forskjeller. Noe mer har jeg ikke fått meg til å spørre om, da det ikke er min bissniss, og jeg har faktisk ikke tid. (Noe om blogging om barns sykdom, har jeg aldri lest eller hørt om, beklager)

Jeg har mitt hele fulle med å drive mitt eget firma der jeg gjør svært mange av oppgavene selv, så jeg har ikke tid til å lese andres blogger mer enn en gang i jubelåret. Det er fult mulig at det er dumt, -for om jeg skal miste kunder fordi jeg behandler Ine Cecilie helt likt med andre, så får jeg vel bare sitte der med skjegget i postkassen. Ine burde ikke mislede folk med å få de til å tro noe som ikke er fakta, -men ellers syns jeg at hun skrev mer pent om butikken min enn jeg forventet. Det er jeg takknemmelig for, og om jeg legge ved ett ekstra duftlys, eller gir noen prosenter i avslag på noen varer, er det for øvrig akkurat det jeg gjør også med andre kunder som handler en del. 

Hadde jeg hatt tid, så skulle jeg vel lest hele denne tråden, -ikke bare de to siste sidene, men jeg makter ikke nå. Jeg er bare lei meg for at dette ble så dumt, og håper at dere som kjenner meg og min holding til personlig service ikke vil snu ryggen til meg, fordi dere mener at jeg har gjort noe utilgivelig. 

Min blogg har ikke fått noen diskusjonstråd her, og det håper jeg er fordi jeg er så ærlig.

Er det noe dere lurer på ellers, er det bare å spør. 

Mvh 

Nina i Paradiset

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Gjest Pistasjnøtt
Skrevet

Nå som VP kun poster fødsel/babyinnlegg, så må GH poste om at hun og jentene har vært ute og lekt:fnise: 2 dager på rad.

Var ikke noe mer å kopiere(enda)..

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, mod

• 3 uker senere...
Skrevet

Da var hun i gang igjen med å kopiere VP ;)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, nyher skrev:

Da var hun i gang igjen med å kopiere VP ;)

Hun har vel egentlig aldri sluttet. Men til tross for at det er kopiering (eller inspirasjon, avhengig av hvordan man velger å se det), så liker jeg stilen til GH bedre. Hun har det ryddigere, ikke så overfyllt og tar bedre bilder.

• Liker 5
Skrevet

Jeg døøøør :fnise:. Nå har Glade Hjem kjøpt maken kosestol og lamper som Villa Paprika. Like gardiner har d også blitt og selvsagt en Kartell lampe...... Det ble kosekroken sin d....

• Liker 4
Gjest ricecrispies
Skrevet

Men har hun kjøpt like bilder som hun andre..?

Skrevet

Drømme skrivebordet........

Skrevet

Jenterommet er jo en blind kopi...!!!!

Men hun skal ivertfall ha for å ikke overeksponere barna sine da. DER tar hun ikke etter VP.

• Liker 2
Skrevet

Mye som er rart her i verden, og om jeg fikk det som jeg ville hadde mitt hjem sett ut som en Slettvollkatalog. Fordi jeg synes det de har er fint, og lar meg inspirere av det.

Men om så var, og jeg i tillegg hadde hatt en blogg, så ville jeg vel ikke blitt stemplet som syk? At hun som driver gladehjem-bloggen digger VP-stilen og kopierer den, betyr heller ikke at hun er syk spør du meg. Selv om det ser ganske så likt ut og virker litt rart, det er jeg enig i. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Friluftsdame skrev:

Mye som er rart her i verden, og om jeg fikk det som jeg ville hadde mitt hjem sett ut som en Slettvollkatalog. Fordi jeg synes det de har er fint, og lar meg inspirere av det.

Men om så var, og jeg i tillegg hadde hatt en blogg, så ville jeg vel ikke blitt stemplet som syk? At hun som driver gladehjem-bloggen digger VP-stilen og kopierer den, betyr heller ikke at hun er syk spør du meg. Selv om det ser ganske så likt ut og virker litt rart, det er jeg enig i. 

Det er ikke det at hun kopierer interiøret som får folk til å stusse over denne bloggen. Det er den ordrette kopieringen av innleggene til villa paprika og sten i havet folk reagerer på. Samt det som har kommet frem i diverse kommentarfelt på blogger...

Glade hjem lovet å slutte å kopiere villa paprika, iallefall tekstene. 

• Liker 8
Gjest Sugemerke
Skrevet

Nei, så sannelig har hun laget seg ammekrok hun og! Mangler bare å kopiere barnet nå. 

Skrevet

mulig jeg er slem nå... men har hun «latesom-modell» bilde av seg selv i stua.....?
Galskap den kopieringen altså. Hjelpes....

• Liker 7
  • 2 uker senere...
Skrevet
14 minutter siden, Onbothsides skrev:

Denne tråden burde være lengre enn Camilla sin :O

Hvorfor? Det eneste "kontroversielle" med denne bloggeren er den hemningsløse kopieringen. CØ sin blogg er full av ting som ikke har noe med interiør å gjøre og som aldri burde vært delt offentlig.

• Liker 5
Skrevet

Ingen tvil om at der er noe som skurrer der i heimen nei. Harmløst, men meget spesielt for å si det på en finslig måte. 

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, Sugemerke skrev:

Ha, hun har kjøpt samme bildene! :sjokkert:

Jepp!
Og de har nøyaktig samme plassering.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...