Gå til innhold

Det glade hjem, del 2

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Aintnofun skrev:

Svare på de spørsmålene hun får? F.eks det med at hun kopiert noen sitt innlegg om deres syke datter? Jeg syns det virker som om de "vanskelige" spørsmålene blir unngått. 

Men hva er det for noe mer å lure på i den sammenhengen? Hun kopierte vel innlegget fordi hun syns det var godt skrevet, og fordi det traff henne all den tid hun selv har et barn som er kronisk syk. (Ikke spekulasjon, går fram av bloggen) Også har hun av ulike grunner ikke forstått hvor alvorlig det er å ta noen andre sine tekster. Det er jo ikke noe mer å si, enn det som allerede er sagt - med unntak av beklager, men det bør i så fall rettes til den som eier bloggen det ble kopiert fra. Har man gjort dumme ting, så er det ikke alltid det fins fornuftige forklaringer å gi. Hun gjorde det hun gjorde, men nå sier hun at hun ikke skal gjøre det mer. Det er så langt jeg vet første gang GH tar til orde i denne saken, så syns folk kan gi henne en sjanse. 

1 time siden, Monky skrev:

At et voksent menneske ikke forstår det av seg selv, får alarmen til å ringe hos meg iaf...

Nettopp. Og hvis man tenker den tanken til endes, så forstår man kanskje at ikke alle ting her i verden er like åpenbart for alle, av ulike årsaker. GH har ikke brukt andres tekster av ondskap eller kynisme, og nå sier hun jo at hun skal slutte. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gladehjem: (prøvde å tagge, men kom ikke opp. Ser hun står som gjest og i sort, så da har hun slettet seg fra forumet. Mest sannsynlig leser hun her enda) skulle ikke du slutte med kopieringen? Ser nå at du atter en gang har kopiert Camilla og kjøpt inn identiske møbler til barnerommet..

Skulle ikke du slutte med dette? 

Har du også tenkt å kjøpe ei seng som er for smal til sengegavelen sånn som Camilla har gjort?

Dette blir bare for dumt. 

• Liker 8
Skrevet

En ting er å kopiere stilen for hjemmebruk, men det som blir feil her er at det legges ut som egne ideer.  Det er ingen tanke for at andre også leser paprikaens side.

• Liker 5
Skrevet

Dette er ikke en blogg jeg leser, men var inne og tittet nå. Så... underlig. Hun må jo være verdens beste kunde hos Villa Paprika? Men hvordan får hun råd - VP får jo disse møblene til grossistpris?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets, latterliggjøring og brukerdebatt

- Pavilion, mod

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Skrevet

detgladehjemÅ være seg selv er det modigste du kan gjøre, i en verden fylt med mennesker som vil dømme deg 💙💙✔️✔️

lagt ut bilde av seg selv og skrevet dette på instagram. samme som villapaprika for lenge siden.. 

hva skal man si....

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hun må ha så fine bilder hun bare vil, det hjelper ikke i det hele tatt. Hun er ikke inspirert av Villa Paprika, hun er jo en tro kopi av henne. Det er sjokkerende at noen kan gjøre sånt, og ikke selv se galskapen i det. Det minner om forfølgelse! Det finnes alltid personer som i egen usikkerhet velger å gjøre som "alle andre", men de færreste av de legger dette ut på en egen blogg.

Det virker som om Ine leser her inne, både det som skrives om henne og om Villa Paprika, og så tilpasses teksten i bloggen for å tekkes kommentarene her inne. Og hun er ikke snauere enn at hun også legger inn små stikk til Paprikaen på bloggen sin. Hva er greia med det? Henge ut sitt største idol?

OM kommentarene her inne faktisk var fra Glade-Ine, så ble ikke inntrykket bedre akkurat. "Jeg trodde dere var på hennes side" skrev hun vel i ene kommentaren sin. Som om dette handler om hvorvidt brukere her inne "holder med" den ene eller andre, som i en eller annen form for kamp eller noe. Hva kjempes det da egentlig om?

Jeg bet meg også merke i at i kommentarene som angivelig skal være fra Glade Ine, så begynner det litt forsiktig, for så å bli mer Paprika kritisk, som om hun fikk vann på mølla av å få litt positivt gehør for å i det hele tatt gi lyd fra seg her inne. Hun følte seg tydeligvis såret av at Paprikaen tok et offentlig oppgjør med henne når hun ble ambassadør for en konkurrent, og at Paprikaen tydeligvis stakk kjepper i hjulene og ødela det samarbeidet. Argumentet var at hun var god nok så lenge hun var Paprikaens største kunde, men når hun ble ambassadør for noen andre, så kom den virkelige Paprikaen krypende frem. Den slemme Paprikaen, som bare hadde vært ute etter pengene hennes. Det kan vel UMULIG ha kommet som et sjokk at det ble akkurat sånn? I min jobb har vi kunder, noen gode og noen bedre. Vi går selvsagt aldri ut og kritiserer våre beste kunder offentlig, det er jo de vi lever av! Vi strekker oss langt for å tekkes våre beste kunder, og vi ville nok funnet oss i mye rart for å beholde greina vi sitter på. Det er jo det Paprikaen også har gjort, hun har oversett kopiering av tekst for å fremme salget av produkter, og det står det faktisk litt respekt av. Så når Glade Ine avslutter kundeforholdet, så skjønner jeg godt at Paprikaen tok et oppgjør med utidigheten.

Glade Ines siste innlegg handler om at hun har laminert den to år gamle benkeplaten på kjøkkenet - sånn at den bli kliss lik benkeplaten Paprikaen hadde i sin gamle leilighet. Det sier vel mer enn tusen ord egentlig?

Jeg blir helt satt ut over freidigheten til denne bloggeren!

Innlegget er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn.

Yvonne (mod) 

Endret av Yvonne
  • Liker 21
Skrevet (endret)
9 timer siden, Marthe75 skrev:

Hun må ha så fine bilder hun bare vil, det hjelper ikke i det hele tatt. Hun er ikke inspirert av Villa Paprika, hun er jo en tro kopi av henne. Det er sjokkerende at noen kan gjøre sånt, og ikke selv se galskapen i det. Det minner om forfølgelse! Det finnes alltid personer som i egen usikkerhet velger å gjøre som "alle andre", men de færreste av de legger dette ut på en egen blogg.

Det virker som om Ine leser her inne, både det som skrives om henne og om Villa Paprika, og så tilpasses teksten i bloggen for å tekkes kommentarene her inne. Og hun er ikke snauere enn at hun også legger inn små stikk til Paprikaen på bloggen sin. Hva er greia med det? Henge ut sitt største idol?

OM kommentarene her inne faktisk var fra Glade-Ine, så ble ikke inntrykket bedre akkurat. "Jeg trodde dere var på hennes side" skrev hun vel i ene kommentaren sin. Som om dette handler om hvorvidt brukere her inne "holder med" den ene eller andre, som i en eller annen form for kamp eller noe. Hva kjempes det da egentlig om?

Jeg bet meg også merke i at i kommentarene som angivelig skal være fra Glade Ine, så begynner det litt forsiktig, for så å bli mer Paprika kritisk, som om hun fikk vann på mølla av å få litt positivt gehør for å i det hele tatt gi lyd fra seg her inne. Hun følte seg tydeligvis såret av at Paprikaen tok et offentlig oppgjør med henne når hun ble ambassadør for en konkurrent, og at Paprikaen tydeligvis stakk kjepper i hjulene og ødela det samarbeidet. Argumentet var at hun var god nok så lenge hun var Paprikaens største kunde, men når hun ble ambassadør for noen andre, så kom den virkelige Paprikaen krypende frem. Den slemme Paprikaen, som bare hadde vært ute etter pengene hennes. Det kan vel UMULIG ha kommet som et sjokk at det ble akkurat sånn? I min jobb har vi kunder, noen gode og noen bedre. Vi går selvsagt aldri ut og kritiserer våre beste kunder offentlig, det er jo de vi lever av! Vi strekker oss langt for å tekkes våre beste kunder, og vi ville nok funnet oss i mye rart for å beholde greina vi sitter på. Det er jo det Paprikaen også har gjort, hun har oversett kopiering av tekst for å fremme salget av produkter, og det står det faktisk litt respekt av. Så når Glade Ine avslutter kundeforholdet, så skjønner jeg godt at Paprikaen tok et oppgjør med utidigheten.

Glade Ines siste innlegg handler om at hun har laminert den to år gamle benkeplaten på kjøkkenet - sånn at den bli kliss lik benkeplaten Paprikaen hadde i sin gamle leilighet. Det sier vel mer enn tusen ord egentlig?

Jeg blir helt satt ut over freidigheten til denne bloggeren!

Nå er det jo ikke bare hun som har denne benkeplaten, dette er noe som er blitt en trend som mange har i hjemmet sitt. Har sett mange som har dette på kjøkkenet sitt på instagram! Så hun er nok ikke den eneste! 

Endret av Yvonne
  • Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet

For min del så blir det ikke rett å forsvare Ine for kopiering. Selv om mange har det på insta. I mitt hode er det ikke tvil om hvor inspirasjonen kommer fra. Ja, måten Ine ble "tatt" på av Camilla var ikke grei. Men det var jommen meg ikke kopieringen heller.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Blå politibil skrev:

For min del så blir det ikke rett å forsvare Ine for kopiering. Selv om mange har det på insta. I mitt hode er det ikke tvil om hvor inspirasjonen kommer fra. Ja, måten Ine ble "tatt" på av Camilla var ikke grei. Men det var jommen meg ikke kopieringen heller.

Nei, det er ikke ok å kopierer sånn som Ine gjør.

Men den store dobbeltmoralen her er jo at Camilla var klar over kopieringen og gjorde ikke noe med det så lenge hun tjente gode penger på Ine. Straks Ine fikk en ambasadørjobb for noen andre og dermed ikke kom til å legge igjen penger i Camilla sin butikk så var det plutselig ikke greit for Camilla lengre og hun hengte ut Ine i et ganske så krasst innlegg og sørget for at Ine mistet den nye jobben sin. Og det synes jeg faktisk er mye verre enn den kopieringen til Ine. Hadde Camilla funnet det ugreit så hadde hun gjort noe med det fra starten av, ikke sett igjennom fingrene med det så lenge hun tjente flerfoldige titusener på Ine (ikke spekulasjon, er bare å se hva Ine har kjøpt fra Camilla sin butikk og hvilke priser det ligger på). 

• Liker 6
Skrevet
Et øyeblikk siden, skruf skrev:

Men den store dobbeltmoralen her er jo at Camilla var klar over kopieringen og gjorde ikke noe med det så lenge hun tjente gode penger på Ine. Straks Ine fikk en ambasadørjobb for noen andre og dermed ikke kom til å legge igjen penger i Camilla sin butikk så var det plutselig ikke greit for Camilla lengre og hun hengte ut Ine i et ganske så krasst innlegg og sørget for at Ine mistet den nye jobben sin. Og det synes jeg faktisk er mye verre enn den kopieringen til Ine. Hadde Camilla funnet det ugreit så hadde hun gjort noe med det fra starten av, ikke sett igjennom fingrene med det så lenge hun tjente flerfoldige titusener på Ine (ikke spekulasjon, er bare å se hva Ine har kjøpt fra Camilla sin butikk og hvilke priser det ligger på). 

Det er jeg helt enig i. Og om du leser den første tråden om Glade hjem så ser du at jeg var den første som kicka på det. Men det jeg synes er paradoksalt er at noen som nå har brent seg så som Ine har gjort fortsetter. For det er jo det hun gjør.  Og det er ikke greit.

Kopiering av stil må man nesten finne seg i som interiørblogger, er jo poenget med det. Inspirere andre. Men når man liner opp absolutt alt som forbildet sitt så er det ikke ok. 

Men Ine skal ha kudos for at hun nå skriver de fleste tekstene sine selv. 

• Liker 4
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg trodde søren meg jeg var i villabloggen når jeg så barnerommet, for en freeeky dame! 😬

Gjest Onbothsides
Skrevet
9 timer siden, Blå politibil skrev:

Det er jeg helt enig i. Og om du leser den første tråden om Glade hjem så ser du at jeg var den første som kicka på det. Men det jeg synes er paradoksalt er at noen som nå har brent seg så som Ine har gjort fortsetter. For det er jo det hun gjør.  Og det er ikke greit.

Kopiering av stil må man nesten finne seg i som interiørblogger, er jo poenget med det. Inspirere andre. Men når man liner opp absolutt alt som forbildet sitt så er det ikke ok. 

Men Ine skal ha kudos for at hun nå skriver de fleste tekstene sine selv. 

Noen som har link til de aktuelle innleggene? Elendig på å lete. Altså de der villa paprika tar opp det med gladehjem og det h or glade hjem forteller om å ha mistet ny jobb. 

Skrevet
9 timer siden, skruf skrev:

Jeg synes ikke det er så dobbeltmoralsk, om vi ser det fra den forretningsmessige siden. Om vi velger å se det fra en venninnevinkel, så er det jo en suppe og et sammensurium alt sammen.

Jeg tror ikke en eneste butikk hadde lagt seg offentlig ut med sin største kunde. Om det stemmer at Glade Ine var den største kunden, så ville det jo vært svært ødeleggende å ta det oppgjøret mens hun fortsatt handlet der.

Var det rett av Paprika å ta det oppgjøret hun gjorde når Glade Ine ble ambassadør for en konkurrent? I hvert fall ikke på den måten det ble gjort. På den andre siden var nesten Paprika tvunget til å gjøre det. Fansen hennes påpekte plagiatet gang på gang, og ved å IKKE ta et oppgjør, så ble det mye spekulering rundt relasjonen mellom de to.

Så når Glade Ine avsluttet kundeforholdet, kunne Paprika ta et oppgjør med henne, uten at hun tapte penger på det. Forretningsmessig var det smart av Paprika og vente, hun hadde vel strengt att ikke noe valg heller, mtp det vi vet om forretningsdriften hennes.

Hvorvidt Paprika ødela for den nye ambassadørjobben til Glade Ine, så blir det litt enkelt å holde henne ansvarlig for det. Det er Glade Ine som har drevet med plagiat og kopiering, fra flere blogger, og det valget må hun selv stå for. Kall det gjerne karma. Hun har sannsynligvis tjent penger på en blogg med stjålet innhold, nå er det nettopp den stjelingen som hindrer henne fra å tjene penger via jobben som glapp.

Glade Ine har selv valgt å handle av Villa Paprika, om hun trodde at det ga henne tilgang til å kopiere tekst fra bloggen, så vil jeg påstå at hun har bommet litt. De færreste av oss tror det er greit å stjele litt på Rema, siden vi tross alt handler fra mangfoldige tusen der hver år?

Vi kan si mye om Villa Paprika, men i dette tilfellet har hun i mine øyne kun gjort det hun måtte mtp sine egne interesser. (Jeg gir henne ikke kred for innlegget hun skrev, det kunne vært gjort på en annen måte).

• Liker 14
Skrevet

@Marthe75 jeg er også enig i at det måtte til et "oppgjør" angående kopieringen. Men det var måten det ble gjort på som var problemet. Og ikke minst tidspunktet. 

Camilla hadde hele tiden tidligere gitt intrykk av at hunn ikke gjorde det for å skjerme eller verne noen. Hun ville ikke henge ut noen etc. Men det sekundet det ikke var penger å tjene så sendte hun "horden" etter glade hjem. Kommentarfeltene til begge både på insta og blogg etter dette var noe av det styggeste jeg hadde sett. 

Camilla er klar over hvor mange som leser bloggen hennes. Og hun vet hvilken makt hun har. Dette kunne blitt gjort på en annen måte. For min del så bekrefter det bare mine tanker om Camilla. 

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for hets

- Pavilion, mod

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...