Purple Basil Skrevet 5. juli 2016 #61 Skrevet 5. juli 2016 4 timer siden, onyx skrev: Og så? Betyr det at vedkommende her har rett i å drive slik? Kompisen min jukser på eksamen, så da kan jeg også? Jeg synes ikke synd i noen av dem, men andre får fritt være så naive at de sympatiserer med juksemakerne. Enig. Synes det er helt vilt at folk kan støtte sånne mennesker. Heldigvis er det få der ute i den virkelige verden som liker tyver, dersom VP har holdt på på samme viset så er det like greit at det firmaet der går under. 2
nyher Skrevet 5. juli 2016 #62 Skrevet 5. juli 2016 Synes det uansett blir feil å kopiere VP helt likt uten å faktisk informere leserne om det. Nå har vel de fleste fått det med seg, men å lage inspirasjons-innlegg uten å skrive hvor du har hentet inspirasjonen fra, slik at det ser ut som det er du som er "hjernen" bak, er så feil som det får blitt. Men hey, jeg får meg bare en god latter ut av det. Så fort VP endrer på noe, kjøper nye møbler, osv, så gjør du akkurat det samme rett etterpå Jeg ser for meg at du sitter konstant på dataen og oppdaterer bloggen til VP. Når hun kommer med nytt innlegg med bestillinger av nye møbler, interiør, etc, så er det rett inn og bestille akkurat det samme. Også lage et innlegg om hva du har bestilt og hvor mye du gleder deg til å vise frem det ferdige resultatet. Som er helt likt som VP's 13
Gjest Gladehjem Skrevet 5. juli 2016 #63 Skrevet 5. juli 2016 5 timer siden, Monky skrev: Vil du svare på hvorfor du kopierte tekstene til steinihavet ang sykt barn og hvorfor du har brukt andres bilder av deres barn og rom og lagt ut som ditt eget?? Jeg har aldri brukt andres bilder av barn eller rom og lagt ut, hvor du har det fra det vet jeg ikke! Har mine egne bilder som jeg publiserer og tar!
nyher Skrevet 5. juli 2016 #64 Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, Gladehjem skrev: Jeg har aldri brukt andres bilder av barn eller rom og lagt ut, hvor du har det fra det vet jeg ikke! Har mine egne bilder som jeg publiserer og tar! Du svarte ikke på hvorfor du kopiere hennes innlegg om sykt barn. 13
Gjest Bergensia Skrevet 5. juli 2016 #65 Skrevet 5. juli 2016 12 timer siden, Gladehjem skrev: Takk for tilbakemeldingen! Jeg ser nå at folk ikke har likt kopiering av tekster, og det har jeg så klart forståelse for! Tusen takk 😊 Den 6/15/2016 at 23.34, Maskopi skrev: Hun skulle slutte å kopiere men i det siste innlegget er hvertfall innledningen hentet fra Drømmehjem bloggen, et innlegg fra 2014. Det er et saksetrykk inn i google det så er hun avslørt.. Nå er det ikke så lenge siden det ble klipp og lim fra en annen blogg...
skruf Skrevet 5. juli 2016 #66 Skrevet 5. juli 2016 7 timer siden, Purple Basil skrev: Når Glade Hjem får en jobb som følge av kopiering og tyveri av tekst så er det absolutt på sin plass at hun mistet den jobben jo. Det er faktisk tyveri når man stjeler tekst fra andre, og selv om hun tar bildene sine selv så er ikke stilen noe som kommer fra henne selv. Stilen er eksakt kopiert fra en annen person. Ingen fortjener en jobb på bakgrunn av andres arbeid, tipper det firmaet ikke ble så veldig fornøyd de heller når de så hva som egentlig foregikk. Klarer GH å lande en jobb med sine egne tekster og sitt eget personlige særpreg så er det bare flott, men ingen liker folk som kopierer andres arbeid. Jeg synes fortsatt det er dårlig gjort av Camilla å ødelegge for gladehjem på den måten der. Da gladhjem var den viktigste inntektskilden til Camilla så brydde hun seg ikke om kopieringen i det hele tatt, men når inntektskilden hennes forsvant/glade hjem fikk jobb for en konkurrent av Camilla så var det ikke greit lengre.. Skrev i innlegget mitt at jeg synes ikke noe om den kopieringen av tekster og bilder som hun har drevet med (og som jeg tror hun gjør delvis enda), men likevel så er det ikke greit å ødelegge for andre på den måten der. Bare for egen vinning sin del. 9
Gjest Gladehjem Skrevet 5. juli 2016 #67 Skrevet 5. juli 2016 3 minutter siden, Bergensia skrev: Nå er det ikke så lenge siden det ble klipp og lim fra en annen blogg... Teksten er nok ikke den samme lenger der heller, du får ta en sjekk da! Siden det er så spennende!
Gjest Bergensia Skrevet 5. juli 2016 #68 Skrevet 5. juli 2016 2 minutter siden, Gladehjem skrev: Teksten er nok ikke den samme lenger der heller, du får ta en sjekk da! Siden det er så spennende! Men det var en kopiert tekst når den ble lagt ut. "Siden det er så spennende", det var da et kjapt toneskifte. Når kopieringen har fortsatt selv etter "du" skrev at det skulle ta slutt må en tåle at det påpekes.
Gjest Keikolina Skrevet 5. juli 2016 #70 Skrevet 5. juli 2016 Kan da ikke vært rare butikken til paprika dama når hun gikk konk når en kunde sluttet å kjøpe ting der.
FruGlad Skrevet 5. juli 2016 #71 Skrevet 5. juli 2016 9 minutter siden, Bergensia skrev: Men det var en kopiert tekst når den ble lagt ut. "Siden det er så spennende", det var da et kjapt toneskifte. Når kopieringen har fortsatt selv etter "du" skrev at det skulle ta slutt må en tåle at det påpekes. Hun tåler nok ingenting, desverre! Ro, ro til fiskeskjær-mentaliteten bli nok aldri borte. Gladehjem: Du og Paprika er nøyaktig samme ulla! Kopierer andre og slenger dritt når ting ikke går deres vei. På tide å vokse opp - det er tross alt barn inne i bildet som kan lese alt om hvordan mamma har hatt en "krigføring" ala ungdomsskolen i mange år! 16
WalkerTexas Skrevet 5. juli 2016 #72 Skrevet 5. juli 2016 Skriv dine egne tekster Ine, du har nok å komme med fra din egen hverdag! Jeg syns det er flott at du svarer for deg her nå, og folk kan godt ta det rolig i kritikken sin nå som du sier at du ikke vil kopiere mer. Det som er gjort er gjort! Du tar flotte bilder av hjemmet deres, og selv de gangene du har kopiert en annen interiørblogg sine bilder, så har dine vært finere 8
Monky Skrevet 5. juli 2016 #73 Skrevet 5. juli 2016 http://steinihavet.blogg.no/1460493454_bloggen_min_blir_kopi.html Vil du svare på hvorfor du kopierte henne? 4
Aintnofun Skrevet 5. juli 2016 #74 Skrevet 5. juli 2016 Gladehjem: Hvorfor svarer du ikke skikkelig på spørsmålene du får her? Syns det er merkelig å komme hit å skulle forsvare seg, men nekte å svare på konstruktiv kritikk. 7
WalkerTexas Skrevet 5. juli 2016 #75 Skrevet 5. juli 2016 2 timer siden, Aintnofun skrev: Gladehjem: Hvorfor svarer du ikke skikkelig på spørsmålene du får her? Syns det er merkelig å komme hit å skulle forsvare seg, men nekte å svare på konstruktiv kritikk. Hva skal hun liksom svare på? Hun har jo innrømmet at hun har kopiert tekster, og at hun nå har skjønt at folk ikke liker dette, og sier hun skal slutte med det. Jeg tror ikke Glade Hjem har forstått hvor alvorlig det er å kopiere andres tekster, hun har ikke skjønt at det er forskjell på å la seg inspirere og å kopiere. Det kan være mange grunner til at det har blitt sånn. 12
Aintnofun Skrevet 5. juli 2016 #76 Skrevet 5. juli 2016 2 timer siden, WalkerTexas skrev: Hva skal hun liksom svare på? Hun har jo innrømmet at hun har kopiert tekster, og at hun nå har skjønt at folk ikke liker dette, og sier hun skal slutte med det. Jeg tror ikke Glade Hjem har forstått hvor alvorlig det er å kopiere andres tekster, hun har ikke skjønt at det er forskjell på å la seg inspirere og å kopiere. Det kan være mange grunner til at det har blitt sånn. Svare på de spørsmålene hun får? F.eks det med at hun kopiert noen sitt innlegg om deres syke datter? Jeg syns det virker som om de "vanskelige" spørsmålene blir unngått. 4
Aintnofun Skrevet 5. juli 2016 #77 Skrevet 5. juli 2016 Og hvorfor kun godkjenne kommentarer på bloggen som ikke får frem at det hun har kopiert stilen til VP? Det er greit å ikkje ville ha mye negative kommentarer på bloggen, men når man kun kan godkjenne 5 av 100 på grunn av at man ikke liker spørsmålene som blir stilt, så syns jeg det er alt for dårlig. Og det gjelder ikke kun GD. 2
Gjest Varma Skrevet 5. juli 2016 #78 Skrevet 5. juli 2016 Skal hun svare på noe som skjedde for 2 år siden? Hun har beklaget så vidt jeg vet.
Monky Skrevet 5. juli 2016 #79 Skrevet 5. juli 2016 33 minutter siden, Varma skrev: Skal hun svare på noe som skjedde for 2 år siden? Hun har beklaget så vidt jeg vet. 2 år siden?? Hvor har du vært de siste 2 årene? 4
Monky Skrevet 5. juli 2016 #80 Skrevet 5. juli 2016 58 minutter siden, WalkerTexas skrev: Hva skal hun liksom svare på? Hun har jo innrømmet at hun har kopiert tekster, og at hun nå har skjønt at folk ikke liker dette, og sier hun skal slutte med det. Jeg tror ikke Glade Hjem har forstått hvor alvorlig det er å kopiere andres tekster, hun har ikke skjønt at det er forskjell på å la seg inspirere og å kopiere. Det kan være mange grunner til at det har blitt sånn. At et voksent menneske ikke forstår det av seg selv, får alarmen til å ringe hos meg iaf... 5
Anbefalte innlegg