Gjest PetronellaPetrine Skrevet 22. juli 2016 #121 Skrevet 22. juli 2016 14 timer siden, Onbothsides skrev: Nettopp fordi gh kan lære av de "feilene" vp tydeligvis gjør ifølge alle ekspertene her inne😉 da er det klart hun kan lage en bedre utgave av vp sin tanke med et rom. Gh har vel også bedre forutsetninger for å holde på med slike prosjekt nå, vp er tross alt gravid, alene og har tidspress. Tenk om folk satte fokuset der de burde. Jeg syns rommet til Gladehjem var mye finere.
Safiye Skrevet 23. juli 2016 #122 Skrevet 23. juli 2016 Tråden er ryddet for kommentarer til modereringen, og brukerdebatt - Pavilion, mod
Viljaa Skrevet 23. juli 2016 #123 Skrevet 23. juli 2016 Jeg følger ikke med på verken VP eller GH, men har VP lagt ut bilder av datterens rom tidligere? Hvis ikke er det jo litt av en prestasjon av GH å klare å lage en blåkopi av VPs rom bare i løpet av noen dager. Da må hun jo ha løpt rett på butikkene etter at innlegget ble publisert. Når det kommer til å la seg inspirere av interiørblogger og til og med kopiere enkelte oppsett så er det jo veldig innafor på generell basis. Så og si alle jeg kjenner med interesse for interiør bruker bloggere/pinterest aktivt som inspirasjon og jeg har sett at veldig mange ideer og konsepter går igjen. Bare da jeg skulle hjelpe til med å male rommet til nevøen min fikk vi opp sikkert 10 treff på ulike rom innenfor det vi søkte på som var tilnærmet identiske. Men det er likevel veldig spesielt å dra det så langt i et relativt "lite" bloggmiljø som det vi har i Norge. For eksempel er jeg veldig glad i å tegne/doodle og bruker veldig ofte bloggere som inspirasjon. Det hender at jeg sitter og regelrett tegner av andres tegninger bare for å øve meg, men det hadde vært veldig drøyt om jeg hadde opprettet en blogg hvor jeg presenterte disse kopiene som noe eget og i tillegg tjente penger på det, selv med små justeringer/forbedringer. .
Gjest Jørild Skrevet 23. juli 2016 #124 Skrevet 23. juli 2016 Og kopiere noen på den måten denne bloggeren gjør er veldig spesielt. Er det lov å si uten å bli moderert? For meg er det ikke interessant om hun gjør det bedre eller ikke, men at det er et faktum at hun gjør det. Det forundrer meg og at så mange synes det er greit så lenge det er en usympatisk framstilt person som blir kopiert. Jeg er glad det ikke er jeg som opplever å få livet mitt kopiert på denne måten. Jeg hadde blitt redd. 1
Llise Skrevet 23. juli 2016 #125 Skrevet 23. juli 2016 2 minutter siden, Jørild skrev: Og kopiere noen på den måten denne bloggeren gjør er veldig spesielt. Er det lov å si uten å bli moderert? For meg er det ikke interessant om hun gjør det bedre eller ikke, men at det er et faktum at hun gjør det. Det forundrer meg og at så mange synes det er greit så lenge det er en usympatisk framstilt person som blir kopiert. Jeg er glad det ikke er jeg som opplever å få livet mitt kopiert på denne måten. Jeg hadde blitt redd. Folk var veldig negative til henne helt til hun visstnok lagde en bruker her og forsvarte seg. Det er jo umulig å vite om det var henne, men etter det fikk pipa en annen lyd. 1
Gjest Jørild Skrevet 23. juli 2016 #126 Skrevet 23. juli 2016 Et øyeblikk siden, Llise skrev: Folk var veldig negative til henne helt til hun visstnok lagde en bruker her og forsvarte seg. Det er jo umulig å vite om det var henne, men etter det fikk pipa en annen lyd. Jeg må ærlig si at jeg ikke forstår at det at hun forsvarte seg her inne forsvarer det at hun kopierer alt fra VP. Hvilken forklaring kan man ha som gjør at folk tenker at dette er greit? "Jeg bare elsker stilen"? 1
Blå politibil Skrevet 23. juli 2016 #127 Skrevet 23. juli 2016 @Jørild er så enig med deg. Virker som mange synes det er ok siden det er VillaPaprika. Jeg er jommen meg ikke noe fan av Camilla. Jeg er heller ikke imponert over måten Camilla tok oppgjøret på... Men det gladehjem holder på med er ikke greit. Og det bør og kan ikke forsvares. Å bli inspirert av en interiørblogg er ok, men blåkopi. Både tekster og bilde er ikke det. Og man kan jo si at det har kommet frem endel om kopiering i diverse kommentarfelt. Dette er ikke noe hun kun gjør/har gjort med Camilla. Det er mange som har blitt kopiert. 14
ashera Skrevet 26. juli 2016 #128 Skrevet 26. juli 2016 Jeg tenker at vi må skjelne mellom to ting her: Plagiering av andres tekster, som ikke er lov, og kopiering av andres stil, som er lovlig, men som framstår som noe underlig og litt opphengt. 12
lillesky Skrevet 26. juli 2016 #129 Skrevet 26. juli 2016 Tråden er ryddet for personhets. /lillesky (mod)
Aintnofun Skrevet 4. august 2016 #130 Skrevet 4. august 2016 (endret) Forstår ikke hvordan det er mulig at hun i det hele tatt gidder å kopiere C ned til den minste ting. Til og med putene på senga. Hva gjør hun dersom C maler soverommet? Hadde jeg vært C så hadde jeg lagt ut falske bilder bare for å se om hun herma. Endret 4. august 2016 av Aintnofun 7
Gjest Jørild Skrevet 4. august 2016 #131 Skrevet 4. august 2016 10 timer siden, Aintnofun skrev: Forstår ikke hvordan det er mulig at hun i det hele tatt gidder å kopiere C ned til den minste ting. Til og med putene på senga. Hva gjør hun dersom C maler soverommet? Hadde jeg vært C så hadde jeg lagt ut falske bilder bare for å se om hun herma. Jeg og. Malt Donald Duck på stueveggen. Bare på trass.
Gjest Pistasjnøtt Skrevet 5. august 2016 #132 Skrevet 5. august 2016 Hva er greia med at hun reklamerer for Paradiset Interiør, og skriver "vi" har de og de varene på lager? Har hun klart å rote seg inn som ambassadør eller noe der nå, tro?
1409 Skrevet 5. august 2016 #133 Skrevet 5. august 2016 sjokk at hun la ut før/etter innlegg av gangen og trappen akkurat nå.. det har vi nettopp sett på en annen blogg også. 1
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 6. august 2016 #134 Skrevet 6. august 2016 Sammenlignet med VP's bilder, så er trappen og gulvet var mye flottere. Bildene er mye flottere også. Hvitt som VP valgte, er ikke mye praktisk med hensyn til støv og skitt som synes ekstremt godt i hvit trapp. Rampepus: Spørsmålet ditt får du sikkert svar på om du kontakter Paradiset Interiør. Jørild: Alt i huset hennes er ikke kopiert fra VP.
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 6. august 2016 #135 Skrevet 6. august 2016 (endret) Den 23.07.2016 at 20.56, Jørild skrev: Jeg må ærlig si at jeg ikke forstår at det at hun forsvarte seg her inne forsvarer det at hun kopierer alt fra VP. Hvilken forklaring kan man ha som gjør at folk tenker at dette er greit? "Jeg bare elsker stilen"? Å si at man liker noen bilder bedre enn VP sine bilder, betyr ikke nødvendigvis at man syns at kopieringen er greit. Men når det snakkes om bilder hun har lagt ut, så sammenligner folk bildene og gjør seg opp en mening. Verken mer eller mindre. Kopiere andres stil, er for øvrig ikke ulovlig. Mens kopiering av tekst er ulovlig i følge Åndsverksloven. Om det plager VP, så får hun gå til sak da. (..når det tydeligvis ikke har hjulpet å si fra.) Enkelt og greit. Endret 6. august 2016 av PetronellaPetrine
Spirrevippe Skrevet 6. august 2016 #136 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, PetronellaPetrine skrev: Å si at man liker noen bilder bedre enn VP sine bilder, betyr ikke nødvendigvis at man syns at kopieringen er greit. Men når det snakkes om bilder hun har lagt ut, så sammenligner folk bildene og gjør seg opp en mening. Verken mer eller mindre. Kopiere andres stil, er for øvrig ikke ulovlig. Mens kopiering av tekst er ulovlig i følge Åndsverksloven. Om det plager VP, så får hun gå til sak da. (..når det tydeligvis ikke har hjulpet å si fra.) Enkelt og greit. Hvis du leser litt, så er det ikke samme tekst i innlegget som VP sitt, og hva så om hun jobber for paradiset interiør - de er i hvertfall mye mere seriøse enn det tullet med StyleByNorway! 😊 2
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 6. august 2016 #137 Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, Spirrevippe skrev: Hvis du leser litt, så er det ikke samme tekst i innlegget som VP sitt, og hva så om hun jobber for paradiset interiør - de er i hvertfall mye mere seriøse enn det tullet med StyleByNorway! 😊 Tror du har misforstått innlegget mitt. 😊 Men samme det. 😊
Gjest Varma Skrevet 6. august 2016 #138 Skrevet 6. august 2016 Merkelig at hver gang VP "tabber seg ut" så vips! Kommer det et innlegg her på GH. Min observasjon rundt dette er at noen ønsker å få fokus vekk fra en hvis annen blogger med frynsete rykte som ikke klarer å holde oversikt over egen termin eller forstå hva fare for prematur fødsel er, og som storshopper og kjøper seg bil, nytt hus og samtidig oppfordrer folk til å handle i en Fishy nettbutikk? Og som i tillegg henger ut en tredjepart som ikke har sjangs til å forsvare seg? Høres trygg og stabil ut ja, i forhold til GH!
Safiye Skrevet 7. august 2016 #139 Skrevet 7. august 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt - Pavilion, mod
nyher Skrevet 7. august 2016 #140 Skrevet 7. august 2016 Vi trenger ikke å vite navnet på den nye tapeten din Ine. Det står på bloggen til VP 6
Anbefalte innlegg