Lærerinna Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Jeg slutter i jobben etter nærmere ti år på samme skole. I den forbindelse er det flere kollegaer jeg gjerne vil gi en oppmerksomhet og takk for samarbeidet gjennom åra. Noen pleier jeg å gi noe (ofte vin) til jul og før sommerferien (jobber i skolen, så takker for samarbeidet dette skoleåret), men nå når jeg slutter, er det flere jeg ønsker å gi en oppmerksomhet. MEN- hva gir jeg? En vinflaske til hver blir veldig dyrt (er ca 10 kolleger), og minst tre av den drikker uansett ikke alkohol. Men er det kjipt med halvflaske musserende, for eksempel? Eller kun én litt spesiell øl? Blomst til dem som ikke drikker alkohol? Et krus til å ha på personalrommet? Håper på gode forslag!
Zenobia Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 En gang jeg skiftet arbeidsplass, kjøpte jeg et kunsttrykk de kunne ha på fellesrommet. Jeg fant et motiv som passet perfekt. Hvis du tar deg en tur i et galleri, kan det jo være at du finner inspirasjon – et motiv som ville passe? 1
Serafina. Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Å skrive et personlig kort til hver av dem kan være hyggelig. Jeg har både fått og gitt kort, og satt stor pris på å få det av en kollega som sluttet. 2
exictence Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Jeg synes f.eks en litt spesiell øl var en god idè. En flaske blåbær- eller druesaft kjøpt på en helsekostbutikk til de som ikke drikker alkohol. De er så gode. Det er hyggelig med en liten oppmerksomhet, men ikke nødvendig å gi noe. ror jeg hadde bre gitt de en god klem og gitt de en hyggelig avskjedhilsen. Kanskje bakt eller hatt med en kake hvor alle kunne få smake. Selv setter jeg mest pris på å få noe jeg kan spise eller drikke, eller en blomst. Ikke en ting som jeg synes det ofte blir altfor mye av, og hvor vi har så forskjellig smak. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Jeg ville satt pris på å bli invitert i en sosial sammenkomst utenfor jobb. Ikke at du skal betale altså. Ellers synes jeg fellesgavevsom f.eks. bilde høres ut som en god ide. Vanskelig med gave til noen, men ikke alle. Hvem er de utvalgte? Men det er vel de som skal kjøpe gave til deg og ikke motsatt? 😊 Anonymkode: a8d5d...300 1
Lærerinna Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2016 Takk for gode forslag! Siden noen nevner det- jeg får en felles avskjedsgave fra kollegaene. Det gjør alle som slutter, så det er greit. Men i tillegg pleier vi å gi en oppmerksomhet til de kollegaene vi har jobbet tettest med i løpet av skoleåret. Noen jobber sammen gjennom flere år, andre kanskje bare et halvår eller år. Som regel gir vi hverandre en blomst eller en flaske vin ved skoleårets slutt. Siden jeg slutter, har jeg lyst å gi en oppmerksomhet også til dem jeg har hatt mye med å gjøre gjennom åra, selvom vi ikke har jobbet tett dette året. Men en flaske vin til hver blir veldig dyrt. Og det passer heller ikke til alle. Derfor ønsket jeg forslag her. 😊 En fellesgave til hele personalet er ikke aktuelt.
skruf Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Hva med en blomst til hver også skriver du et personlig kort til hver enkelt? Et krus til hver kunne også ha vært en ide, mange fine og morsomme krus man får kjøpt, og du kunne kanskje sett etter et personlig krus til hver enkelt? Mange krus har jo bilder og tekst på seg, se om du finner noe som passer til hver enkelt sin personlighet.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Bak kake og gi blomster?:) Vet ikke hvor mye du vil legge i det? Evt. om du har hage, inviter dem på grillfest på fritiden? Eller bare middag? Noe de trenger til pauserommet(morro eller praktisk)? Anonymkode: ab006...c65
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Jeg ville satt veldig pris på et kort, og vil helst slippe å få krus, vin eller andre gaver. Anonymkode: 47882...c33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå