Gå til innhold

Venninnes kjæreste ikke helt bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne er sammen med en som virker veldig hyggelig og ordentlig. "Alle" synes han er sjarmerende, blid, omgjengelig.

Men hun har fortalt meg noe som gjør meg skeptisk. Og får meg til å tenke typisk rasshøl. Godt likt, overfladisk sjarme, høflig og korrekt, viser en totalt annen side alene med dama.

De hadde ikke vært sammen veldig lenge da han flyttet til hennes leilighet. Han skulle lete etter hammer for å henge noe på veggen, og i et skap i boden fant han et par bilder av henne og eksen fra en ferie. De lå blant flere gamle bilder. Det ene av dem på hver sin side av et bord på en restaurant, det andre var av dem med hans hånd over skuldra hennes og fin utsikt.

Han ble kjempesint og sa "Hvorfor i helvete har du bilder av han?" Han knøvlet dem og kastet de på gulvet.

Et par måneder senere diskuterte de, og han slo henne i ansiktet med flat hånd. Noen ville kanskje kalt det en ørefik? Hun ble sjokkert, og når hun summet seg sa hun at det absolutt ikke var greit å slå. Da sa han "Slå?? Hvis jeg hadde SLÅTT så hadde du landa flere meter bortover gulvet og endt på sykehus! Det der var ikke et slag!"

Jeg mener at selv om han ikke brukte all sin makt, så fikk hun litt vondt der og da, det var jo et slag.

Hun har prøvd å snakke med han i ettertid, han mener han aldri har slått henne, at han aldri ville slått en dame, og nå må hun "slutte å tulle".

Hun har nevnt flere ting som skurrer litt. Tidligere sa hun at ting var bra mellom dem når jeg spurte, og det så ut som at de trivdes sammen. Men i det siste har hun åpnet litt opp om det som ikke er helt greit. Skremmende at det starta så tidlig synes jeg. Og at det har kommet små drypp i en ellers fin tid for dem.. Det ser fortsatt ut som de trives sammen, men jeg lurer på om det fort kan bli flest av dårlige stunder når han allerede viser mangel på respekt.

Hun sier at hun føler seg respektert av han. Men bl.a. ødelagte bilder og et slag sier meg noe annet. Hun har ikke bedt meg om noe råd, bare lurte på hva jeg syntes om handlingene hans. Og ville bare prate litt ut om dette tror jeg. Vet ikke hvor mye jeg bør si om mine blinkende varsellamper?

Anonymkode: 2b4fd...320

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi denne skulle under Samlivsforumet.

Anonymkode: 2b4fd...320

AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig med deg at dette ikke er bra. En mann som gir ørefik og sier han ikke slo er en mann som ikke har forstått eller vil vedgå hva han har gjort.

Hun bør kaste han ut.

Anonymkode: 9d1ee...056

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i boden fant han et par bilder av henne og eksen fra en ferie. De lå blant flere gamle bilder. Det ene av dem på hver sin side av et bord på en restaurant, det andre var av dem med hans hånd over skuldra hennes og fin utsikt.

Han ble kjempesint og sa "Hvorfor i helvete har du bilder av han?" Han knøvlet dem og kastet de på gulvet.

Han gjorde det jeg hadde ønsket å gjøre om jeg fant bilder. Mens jeg hadde holdt kjeft, blitt litt sjalu, fått hjertebank, grublet for meg selv og latt som jeg ikke så bildene. Han skulle ikke knøvla bildet, og kunne droppa i helvete i det spørsmålet.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med deg at dette ikke er bra. En mann som gir ørefik og sier han ikke slo er en mann som ikke har forstått eller vil vedgå hva han har gjort.

Hun bør kaste han ut.

Om han ikke vil vedgå det, bør han bare kastes ut ja. Men det kan være han ikke forstår. Manglende evne til å tenke seg om før man reagerer, førte til dette. Jeg har tro på at de kan snakke sammen, og hun kan være tydelig på hvor grensene går. Om de ikke har vært sammen lenge da.

Jeg vurderte å droppe kjæresten da han kalte meg fittetryne under en liten krangel bare et par uker inn i forholdet. Han og kompisene slengte sånne ord til hverandre på den tida, han mente ingenting med det. Mens jeg sjelden sier faen osv, det verste banneordet mitt er "svarte" og "søren". Nå har vi vært sammen i over 5 år og han har aldri kalt meg noe stygt igjen.

Anonymkode: 0a824...78a

AnonymBruker
Skrevet

Å nei....dette høres veldig, veldig trist ut :( 

Jeg tror ikke på at sånt kan fikses. Håper hun ser det, og slår opp med ham. Det er sånt som bare blir verre... 

Anonymkode: d62b5...295

AnonymBruker
Skrevet

Gi henne informasjon om krisesenteret som kanskje kan hjelpe henne ut av forholdet. Dette er alvorlig. 

Anonymkode: 90b4f...132

AnonymBruker
Skrevet

Kjenn en psykopat når du ser en! Dette kommer bare til å bli værre og værre jo mer bundet hun blir. Snakker av erfaring - hun må vekk fra han så fort som mulig!!

Anonymkode: 79831...af7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...