AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Hei! Igår skulle jeg skylle øret med vann, men jeg tok veldig mye vann i øret, og nå kjenner jeg ingenting i det venstre. Gjør også vondt å trykke inn, og kjennes veldig tett ut. Har sovet over natta men væsken er der fortsatt. Noen tips til hvordan få ut? Kanskje olje? Anonymkode: 26684...be7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Ta matolje på en bomullsdott i kveld og la den ligge natten over i øret. I morgen tidlig kal du prøve å spyle med dusjstrålen i øret. Hjelper ikke dette må du til lege. Da er olje natten over obligatorisk før øreskylling. Anonymkode: 25d30...313
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta matolje på en bomullsdott i kveld og la den ligge natten over i øret. I morgen tidlig kal du prøve å spyle med dusjstrålen i øret. Hjelper ikke dette må du til lege. Da er olje natten over obligatorisk før øreskylling. Anonymkode: 25d30...313 Kan jeg ikke bare avvente et par dager? Kanskje vannet vil gå ut over av seg selv? Kan det føre til en betennelse? Anonymkode: 26684...be7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Beste er å dra til fastlege eventuelt øre-nese-hals, haste time. Kommer det ikke ut selv så blir det ørebetennelse. Anonymkode: a755a...dfd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beste er å dra til fastlege eventuelt øre-nese-hals, haste time. Kommer det ikke ut selv så blir det ørebetennelse. Anonymkode: a755a...dfd Seriøst? Men skal vel litt til å få ørebetennelse, enn ved at jeg har sprutet inn vann der? Anonymkode: 26684...be7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Du kan jo forsøke en ørespray som heter Otinova. Brukes forebyggende mot øregangsbetennelse for de som er mye i kontakt med vann. Sprayen har en uttørkende, avsvellende og antibakteriell effekt. Den inneholder ikke antibiotika. Benyttes i perioder med hyppig kontakt med vann og/eller fuktig miljø, for eksempel ved badeferie. Anonymkode: 4f69b...9cd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo forsøke en ørespray som heter Otinova. Brukes forebyggende mot øregangsbetennelse for de som er mye i kontakt med vann. Sprayen har en uttørkende, avsvellende og antibakteriell effekt. Den inneholder ikke antibiotika. Benyttes i perioder med hyppig kontakt med vann og/eller fuktig miljø, for eksempel ved badeferie. Anonymkode: 4f69b...9cd Hmm spennende. Men må jeg ha resept? Står at den brukes til ørebetennelse? Anonymkode: 26684...be7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Otinova får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Anonymkode: 4f69b...9cd
Minya Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Stå oppreist, bøy hodet ned mellom knærne, stikk en q-tip forsiktig inn i øret som er fullt av vann, inn til det punktet hvor det blir blokkert, (nei, ikke helt inn til trommehinnen) og bøy hodet slik at øret med q-tipsen peker mot gulvet. I teorien skal vannet renne ut av øregangen og lande i q-tipsen da. Gjenta om nødvendig. Ligger det fortsatt vann i øregangen etterpå, bør du kontakte lege for å få sugd det ut. Endret 15. juni 2016 av Minya
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 Våknet idag, og jeg kjenner ennå tettheten i øret. Sjukt hvor vann jeg har fått puttet inn i øret med den ballongen. Smertene er mindre når jeg trykker inn. Tips? Iom at det er mindre smerter, så er det vel påtide at vannet også kommer ut snart? (Føler kanskje at littegrann vann har kommet ut, selvom jeg hører dårlig der) Anonymkode: 26684...be7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 Har ennå vann i øret. Det er ikke lengre vondt å trykke inn øret iallefall. Og det er kanskje litt bedre. Noen tips til hvordan få ut vannet? Kan det være umulig å få ut? Anonymkode: 26684...be7
Minya Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Du gadd ikke lese tipset mitt like over dine siste poster? Beste tipset jeg vet for å få vann ut av øret ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå