AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Først: Dette er ikke en sulte-seg-selv-tråd, og selv om jeg nok sliter med noe a la en spiseforstyrrelse, så la tråden stå takk! Jente på 25, frisk, trener mye og har det bra. Med unntak av på et punkt; Jeg overspiser, og sliter med dårlig samvittighet lenge etterpå. Har et ok, helt vanlig kosthold fra før, og trener variert 2-5 dager i uka. Men helt siden jeg var yngre har jeg fått helt plutselige innfall av "MÅ HA", og da helst snop. Er ikke spesielt sulten når jeg får slike "kick", men mønsteret er ofte at jeg er sliten, stresset, litt lei eller lignende. Jeg har derfor konkludert med at jeg bruker dette for å dempe følelsene, men det gjør det jo bare verre... Jeg har det som sagt bra i hverdagen, men har litt opp og ned perioder som mange andre, men det tåler tydeligvis ikke hodet mitt = overspising. Noen råd?? Anonymkode: efb71...89f Ryddet for selvskadingsmetode. Tekola, admin. Endret 18. juni 2016 av Tekola
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Ikke gi deg selv forbud mot å spise snop, da vil du begynne å anse det som en "forbudt frukt", og kanskje også belønne deg selv med det etterhvert. "Denne uka har jeg vært så flink at jeg skal unne meg selv litt ... " Overbevis deg selv om at maten du har en craving for er dårlig for deg (noe det også mest trolig er). Så når du står i butikkhylla, fortell deg selv "nei jeg VIL ikke ha (f.eks) sjokolade, det er mye sukker og en hel plate er det helt psyko mye kalorier i". Du må gi deg selv en avvendingsfase der du rett og slett må holde ut suget. Kroppen vil skrike etter maten du craver, men du må holde ut. Applaudér deg selv hver DAG og hver BUTIKKTUR hvor du velger å IKKE kjøpe eller spise godteri. Små seiere er det du trenger for å overgå dette. Å slutte med overspising er som å slutte å røyke, de første 2-3 ukene kommer til å være kjempetøffe, og deretter blir det enklere så lenge du overbeviser deg selv at du ikke VIL spise hva enn du craver. Lykke til! Anonymkode: 078b1...d4e
Gjest Tekola Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Evt også legge til: Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Tekola, admin.
Fremhevede innlegg