Gå til innhold

snobber som jobber i butikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia? De jobber i butikk og tjener ikke all verden, men likevel skal de være overlegne for de mener du ikke er "god nok" til å handle dyre klær/vesker?

Anonymkode: 77c1b...a60

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

trikset er å kjøpe noe på en gullsmed først. da ser de at du har penger og ikke bare kaster bort tiden din. og det er alltid noen som vil ha gulv/sølv/diamanter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, amativeReflection skrev:

trikset er å kjøpe noe på en gullsmed først. da ser de at du har penger og ikke bare kaster bort tiden din. og det er alltid noen som vil ha gulv/sølv/diamanter. 

Teiteste jeg har hørt

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Teiteste jeg har hørt

Prøv det. Kundeservicen er 3 ganger bedre. Funker hver gang. Overrasket meg også.

• Liker 1
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia? De jobber i butikk og tjener ikke all verden, men likevel skal de være overlegne for de mener du ikke er "god nok" til å handle dyre klær/vesker?

Helt enig. Riktig nok er jeg ganske så venstreorientert i fordelingspolitiske spørsmål, men snobbete arbeidere har jeg særdeles liten sans for. Kanskje mest fordi det i seg selv er et anti-arbeideruttrykk. Idiotene jobber jo mot sine egne interesser

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så lurt å kjøpe dyre vesker når du ikke er rik selv da? Kanskje det er en grunn til at du sitter i den samme klassen som blir sett ned på?

Anonymkode: 88c7a...485

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Jeg går ikke i butikker med snobbete ansatte

Skrevet

Kanskje fordi det er Ola Dunk som kommer innom og har pengene de sjøl ikke har. Ligger nok noe misunnelse i det. Janteloven står jo tross alt sterkt i dette landet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun en gang jeg kan huske å ha blitt møtt på en dårlig måte i klesbutikk, og det var ganske nylig. Jeg var kledd enkelt og elegant så stod ikke på det. Dama smala øynene til meg mens jeg gikk rundt og gav et syrlig og stygt smil da jeg betale :klo: 

Anonymkode: 3d67a...818

AnonymBruker
Skrevet

Har også observert dette fenomenet. Merkelige greier. Jeg tenker også tanken at med butikklønna de har så har de knapt råd å kjøpe et par sokker i butikken de er ansatt i. 

Men seriøst, så gjør de det ikke lett for kunder å gå inn i butikken, så at det nesten aldri er kunder der forundrer meg ikke. 

Anonymkode: e2ec7...f12

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at unge på vestkanten ofte liker å jobbe i litt finere klesbutikker ved siden av studiene. De studerer økonomi, juss, statsvitenskap, går på BI eller lignende, og ser nok ikke for seg å jobbe i butikk hele livet. 

Mange som er veldig sossete er jo sånn fra de er unge. De har ikke rukket å få seg jobb selv, men er snobbete fordi foreldrene er det. Eller fordi de har vokst opp et sossete sted. Ganske teit egentlig...

Anonymkode: 29d9d...9bf

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

samme hvilken utdanning de tar eller hvor de kommer fra. De er rett og slett "fakka". de er så kulturelt ødelagte at de ikke engang klarer å ense hvor stor negativ effekt d de holder på med, har på samfunnet. felles for de alle er at de er flasle og kyniske og gjør ALT for å passe inn og bli likt.

de klamrer seg til den sosiale klassen de selvproklamaerer ved å jobbe i butikker hvor hjernedøde rike jobber. FAKE er betegnelsen på slike mennsker.

De jobber rett og slett med klær til for rike nodulser fordi de ønsker å være del av denne subkulturenselv.

Endret av pellepolitibil
Skrevet
4 timer siden, pellepolitibil skrev:

samme hvilken utdanning de tar eller hvor de kommer fra. De er rett og slett "fakka". de er då kulturelt ødelagte at de ikke engang klarer å ense hvor stor negativ effekt d de holder på med har på samfunnet. felles for de alle er at de er flasle og kyniske og gjør ALT for å passe inn og bli likt.

de klamrer seg til den sosiale klassen de slevnproklamaerer ved å jobbe i butikker hvor hjernedøde rike jobber. FAKE er betegnelsen på slike mennsker.

En kjenner seg selv på andre

Anonymkode: ca93c...fac

Skrevet

Min teori. Eldre damer som oser penger og vilje får service og rævsleiking, fordi det er det de forventer og det som får de til å bruke penger. Unge damer som "bare kikker" mens de gruber over om de egentlig passer inn i denne butikken blir oversett, for da føler de seg presset til å kjøpe noe for å kunne gå hjem med egoet i behold.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...