Gå til innhold

Bind og tampong?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier man å bruke bind samtidig som tampong? Altså for å være sikker på at tampongen ikke lekker, og man blør gjennom? Har alltid pleid å gjøre det for sikkerhetsskyld, men er det egentlig nødvendig? Har ofte sett at det kommer en del blod i bindet, men da har jeg kanskje brukt tampongen litt for lenge? Skal på badeferie og får selvsagt mensen da, så er litt bekymret... :)

Anonymkode: 77712...391

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier man å bruke bind samtidig som tampong? Altså for å være sikker på at tampongen ikke lekker, og man blør gjennom? Har alltid pleid å gjøre det for sikkerhetsskyld, men er det egentlig nødvendig? Har ofte sett at det kommer en del blod i bindet, men da har jeg kanskje brukt tampongen litt for lenge? Skal på badeferie og får selvsagt mensen da, så er litt bekymret... :)

Anonymkode: 77712...391

Da har du nok tamponger i for lenge, eller du kan prøve med en større stær. Jeg bruker bare tampong og må bytte hvertfall hver 3-4 time når det blør mest. På starten og slutten trenger jeg ikke bytte så ofte

Anonymkode: e5d1d...609

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikkr bruke begge deler samtidig. Skift tampong oftere eller bruk en større tampong de første dagene.

Anonymkode: 52fbc...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Skift tampong hver 4. time. Bør du gjennom før det bruker du bare en større størrelse. 

Fra minst til størst:

Gul, blå, rosa, grønn. 

Anonymkode: cc0d5...f59

Gjest Vause
Skrevet

Jeg bruker aldri bind samtidig. Bruker kun tampong. De første dagene må jeg bruke de største tampongene på grunn av ganske kraftige blødninger, men når det har roet seg er det nok med de normale tampongene (først rosa, så blå, om man bruker O.B). :) Bytt ofte om du er usikker, hver fjerde time er det som er anbefalt og det er sjeldent nødvendig å skifte oftere enn det. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...