Gå til innhold

Sommeravslutning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på en ting her.

min samboer har en datter fra tidligere forhold.det er nå felles avslutning for dette barnet. Skal jeg bli med da? Må nevnes at vi har vært sammen i 3 år. Far ønsker at jeg skal bli med. Dattra ønsker det samme. Mens biologiske mor ser vel helst at jeg ikke skal være der. Da det aldeles ikke er noe god tone der mellom mor og meg.

Anonymkode: def6b...fd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er barnets alder? 

Når både far og stedatter vil ha deg med, og du har vært en del av familien i tre år, ser jeg ikke hvorfor du ikke kan dra. Jeg forstår at man helst vil unngå ubehageligheter så langt det lar seg gjøre, men moren kan jo nesten ikke bestemme hvor mye du skal delta i livet til datteren til samboeren din i all tid. 

Anonymkode: fb4ba...22a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnets alder er 13.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet ønsker at du er med, synes jeg mor kan bite tenna sammen og oppføre seg. Barnets ønske burde komme først, og de voksne må oppføre seg og godta dette. 

Anonymkode: a2a3c...9f5

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på en ting her.

min samboer har en datter fra tidligere forhold.det er nå felles avslutning for dette barnet. Skal jeg bli med da? Må nevnes at vi har vært sammen i 3 år. Far ønsker at jeg skal bli med. Dattra ønsker det samme. Mens biologiske mor ser vel helst at jeg ikke skal være der. Da det aldeles ikke er noe god tone der mellom mor og meg.

Hør på din stedatter og din samboer :) Har du/dere spurt barnets mor? Mange familier har det sånn i dag: Barn skal ha forestilling, men mamma og pappa bor hver for seg. Den ene eller begge to har samboer eller kjæreste. Avslutning/forestilling er en viktig begivenhet for alle. Hvis barnets mor også har samboer eller kjæreste, så kanskje de også tenker på den måten. Kanskje din stedatter ønsker at alle sammen kommer. Og det må kunne gå an, så sant jenta ikke har fått beskjed om det er plass-begrensninger i lokalet

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnets alder er 13.

Da bør barnet absolutt få siste ord i saken!!

Skrevet

Jeg syntes du skal bli med. Siden du sier biologisk mor, er det fordi barnet har en annen mor typ adoptiv eller forstermor eller er det for å skape avstand mellom barnet og moren hennes? Er det det siste bør du stoppe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du å bli med? Er det underholdning? Har man virkelig sommeravslutning med foreldrene når man er 13 og et ønske om at mor, far og stemor skal være der? Har du lyst til å mingle med de andre forelsrene, lærerne, delta i tautrekking og spise grillpølser? Altså, hvorfor vil du? Hvorfor vil far at du skal være med, hvis ikke det er for å slippe selv? 

(Kjenner jeg er utrolig lei av sommeravlutninger, og kunne nesten ønske det var en stemor vi kunne sende istedet, jeg og far deler oss i hvertfall når vi kan).

Anonymkode: 214c1...919

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnets alder er 13.

Da syns jeg du skal dra. Ønsker hun at du skal dra, så dra

Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, minister-mio skrev:

Jeg syntes du skal bli med. Siden du sier biologisk mor, er det fordi barnet har en annen mor typ adoptiv eller forstermor eller er det for å skape avstand mellom barnet og moren hennes? Er det det siste bør du stoppe.

Hæ? Alt man greier å henge seg opp i....

Anonymkode: d89aa...2b2

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, men velger å bli hjemme. Litt fordi moren elsker å la barnet stå midt i en konflikt-sone, og kan fint finne på å lage "styr" fordi jeg kommer og litt fordi jeg fint klarer meg uten nok en avslutning... 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er så lei foreldre og steforeldre som ikke evner å bruke huet og oppføre seg!

Hvorfor er ikke voksne mennesker i stand til å sette egne problemer og sjalusi til siden, og heller prise seg lykkelig over at barnet deres har en EKSTRA person i livet sitt som elsker demo stiller opp for dem og gir dem kjærlighet? Hva er galt med verden...

Og hvorfor skal du gå? For noen spørsmål.. Hvorfor ditt og hvorfor datt og hva er din skjulte agenda liksom... Man drar fordi man ønsker å vise barnet at man interesserer for dem. Enkelt og greit.

Klart du skal gå! Du skal gå, og du skal ha fokus på stedatteren din og late som mor ikke eksisterer annet enn når du hilser og snakker høflig med henne. Støtt barnet!

Endret av duplexx
  • Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du å bli med? Er det underholdning? Har man virkelig sommeravslutning med foreldrene når man er 13 og et ønske om at mor, far og stemor skal være der? Har du lyst til å mingle med de andre forelsrene, lærerne, delta i tautrekking og spise grillpølser? Altså, hvorfor vil du? Hvorfor vil far at du skal være med, hvis ikke det er for å slippe selv? 

(Kjenner jeg er utrolig lei av sommeravlutninger, og kunne nesten ønske det var en stemor vi kunne sende istedet, jeg og far deler oss i hvertfall når vi kan).

Anonymkode: 214c1...919

Klart man har. Det er straks sommerferie, jenta er 13 år. Med andre ord så går hun i syvende klasse, og har hatt bursdag dette halvåret. Begynner på ungdomsskolen til høsten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Alt man greier å henge seg opp i....

Sier du biologisk far også da eller?

Jeg skjønner at mange reagerer på stemødre som omtaler barnets mor som biologisk mor. Med mindre barnet er adoptert eller er i fosterhjem så er det ikke vanlig og totalt unødvendig å omtale barnets mor som biologisk mor. Det holder med mor eller mamma. Merkelig nok omtaler aldri stemødre mannen sin som biologisk far når det gjelder faren til stebarna. 

Anonymkode: 314d6...2e7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det var foreldre med på 7. klasseavslutningen til gutten vår. Da delte de ut blomster/gaver til elevene og lærerne de har hatt oppover årene. Hvis du har hatt mye med skolen oppover årene synes jeg du skal være med siden hun ønsker det. Hun er såpass gammel også at hun vet om konflikten mellom deg og mor. Bare ikke ta mors plass på avslutningen.

Anonymkode: d961c...335

Skrevet

Jeg synes du skal dra. Jenta er stor nok til å vite hva hun vil og trygge voksne som kan følge henne gjennom de neste årene kan hun ikke få nok av. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at mange reagerer på stemødre som omtaler barnets mor som biologisk mor. Med mindre barnet er adoptert eller er i fosterhjem så er det ikke vanlig og totalt unødvendig å omtale barnets mor som biologisk mor. Det holder med mor eller mamma. Merkelig nok omtaler aldri stemødre mannen sin som biologisk far når det gjelder faren til stebarna. 

Og dette vises godt i hovedinnlegget. Der står det biologisk mor, men kun far. 

Anonymkode: 8ee94...814

• Liker 1
Skrevet

Hvis jenta ønsker å ha deg med, så bli med. :) Om mor ikke klarer å akseptere det, blir sur og snurt, er det faktisk hennes ansvar og antageligvis noe jenta er klar over kan skje, selv om det er synd.

Jeg er på "motsatt side", men prøver å tenke hva jeg ville gjort. Altså at min eks. (og barn) vil ha med fars kjæreste på skoleavslutning. For meg personlig vil det sikkert føles litt rart og litt sårt, men jeg er veldig innstilt på å legge all godvilje til om det blir sånn. Kjæresten er jo en del av barnets liv allerede og at hun er interessert og engasjert nok til å følge med på slike arrangementer er bare ett pluss. Helt enig med Sulosi, jo flere gode voksenpersoner som er tilstede i mitt barns liv, jo bedre er det. Så må heller jeg legge MINE vonde følelser rundt dette til side den dagen. 

Og som et lite PS! Jeg lar meg forresten heller ikke fornærme av å bli nevnt som biologisk mor, som noen lager en sak av her. Det er jo faktisk akkurat det jeg er!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og det er relevant i denne tråden fordi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...