Gå til innhold

Skal kjøpe mannnen bil

Fremhevede innlegg

Gjest smilejenta
Skrevet

Men ikke en ekte en da, hehe!

Han ønsker seg en RC bil og at den skal gå på bensin. 4hjulstrekk tror jeg han også nevnte. Han fortjener den beste, men jeg aner ikke hva jeg skal se etter, eller hvor jeg skal begynne. 

(Han har ikke spurt om en direkte, men vet han har sagt at han en dag skal kjøpe en, men han gjør det jo aldri derfor ønsker jeg å komme han i forkjøpet) 

Prislapp: max 10.000 (realistisk?)

Videoannonse
Annonse
Gjest smilejenta
Skrevet
4 minutter siden, Troll! skrev:

http://www.kyosho.no/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.33151

Se på youtube video'n som ligger på siden der, utifra hva slags informasjon du har gitt, vil jeg tror denne passer perfekt.

Takk for svar, men synes den var litt spinkel og litt sånn skjelettaktig(?). Vet du om en som ser litt mer badboy/kraftigere ut.

AnonymBruker
Skrevet

losi 5ife er en god rc bil bensin og 4wd.

hpi baja er også bra men ikke 4wd

Anonymkode: e178a...787

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en haug med radio biler. Merke er viktig. Mange merker er vanskelig å finne deler til. Noen merker har veldig svake driv linjer. 

De jeg vil anbefale er losi og Hpi.

Hpi baja 5 er en veldig sterk bil som tåler masse deng. http://elefun.no/p/prod.aspx?v=27633 denne ss modellen kommer i deler og gir en fin anledning til å bli kjent med hvordan alt virker før man ødelegger noe.

Hvis han må ha 4x4 er Losi 5ive en veldig god kandidat. Litt vrien å finne ny I butikk for tiden da. Men deler er overalt. Den er voldsomt sterk å holdbar. Ganske stor bil å. 

Begge disse er 1/5skala. Veier rundt 10-15kg og går på vanlig blyfri bensin.

Hvis du skal ha noe mindre bil, blir det nitro bil. De er alvorlig raske, men veldig fintfølende for Vær og lufttrykk. De kan til tider være tilnærmet umulige å starte hvis være er feil. Du trenger å ha god peiling på motor for å få de til å gå bra.

Og angående budsjett. Det er noen ting du MÅ ha på de større bilene. Som hpi og losi.

Du må ha en kill switch. Uten den er det veldig farlig med stor radiobil. Kill switch'n kutter tenninga til motoren hvis det skjer noe med radio eller annen elektronikk I bilen. Jeg kan ikke utrykket nok hvor viktig akkurat dette er.

Disse bilene kan løpe løpsk og da er det ikke godt å si hva som skjer. Men 15kg I 60kmt uten styring kan skade bebyggelse,  kjøretøy eller folk og dyr. I verste fall drepe. 

Dette er en god kill switch. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=23780 prisen er verdt det. Det er billigere å ha en sånn en det er å reparere en full speed fronta losi. Eller fortelle naboen att du kjørte ned ungen hans.

Så er det radioen. Der ville jeg lagt litt penger I en god futaba radio. Den er jo tross alt forbindelsen med bilen så den Bør være god. http://kampanjer.hobbex.com/no/artiklar/futaba-4pl-s-fhss-sender.html dette er en god radio med mulighet for flere modeller og båt. Samt telemetri. 

10000 skaffer deg bilen. 5-10000 til skaffer deg resten. Stor skala rc er dyrt. Og det blir bare dyrere. Du sparer ingenting på å kjøpe billig merker. Alt du sparer da må brukes på reparasjon og oppgraderinger, noe som fort blir dyrere.

Jeg har selv en Nutech bil jeg har brukt omtrent 45k på. Losi 5ive bilen jeg har er oppe i 20k. Hpi baja 5 bilen er på rundt 30k. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn som interesserer seg for snodige greier er veldig opptatt av det. De vet som regel nøyaktig hva de vil ha. Å gi en gave til en slik en uten å vite hva han ønsker seg...det er kjempefarlig! En dyr og ektefølt gave vil han nå måtte late som om han liker, men tenk om du bommer på det han egentlig vil ha? :S Det er kjempesnilt av deg, men jeg vet ikke om jeg ville ha fullført denne.

Anonymkode: ae118...70d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...