AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Vi flyttet til Moss for 3 år siden. Bor i et nyere hus, i et vanlig boligstrøk og har en liten hageflekk pluss veranda. Merker at vår og sommeren her preges av MYE edderkopper og spindelvev overalt. Bilen er helt hvit av spindel, husveggen, lekene til barna, blomster osv. Har prøvd å spraye, og det fuker 1-2 dager, så er det på igjen. Det kryr av edderkopper (hundrevis av forskjellige typer på hele huset ute). De flyr rundt i lufta på vevet sitt, og vi kan ikke sitte ute å grille eller spise. Merker at det er mange andre innsekter rundt huset også. Maur, skukketroll, snegler osv. Er ikke redd for krypdyr, men når man ikke kan være ute i sin egen hage eller på verandaen pga dette, da er det ekkelt! Vi plukker, koster og rydder ute hver dag, men det hjelper altså ikke. Vi har ikke et fuktig hus, og innendørs er det sjeldent insekter å se. Er dette et "vanlig" problem i Moss. Vurderer nesten å flytte igjen pga dette. Anonymkode: c13d9...0a3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 er helt vanlig. noen år er være en andre. Anonymkode: 2d713...d5f 1
Gjest Hapi Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Er det solrikt eller mye skygge der dere bor? Trær rundt huset? Om det er snegler må det jo være fuktig ute og/eller høyt gress som de kan leve i.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Ts her. Det har vært ille nå, 3 år på rad. Vi klipper den lille hageflekken vår jevnlig. Og har ryddet vekk trær og ugress. Litt hagebusker har vi jo. Men som sagt, ganske nytt hus og ryddig uteområde. Naboer har også en del trær i hagen, kan det være synderen? Ellers har vi ølfeller, insektsmidler osv osv. Men det vrimler av edderkopper på husveggen og veranda likevel. Ser ut som hele lufta er full av spundelvev. Anonymkode: c13d9...0a3
Gjest Hapi Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Bare tenker at det må være endel fuktighet og skygge for at det skal være snegler og skrukketroll, og også insekter generelt. Har vanskelig for å huske at jeg noengang har vært noe sted der det har flydd edderkopper gjennom lufta på dagen midt i solsteiken. Jeg er ikke sikker på hva som må være tilstede for at det skal være så ille. Om trærne til naboen ikke lager skygge hos dere burde det ikke være et problem. Men jeg bor ikke i Moss... Her hvor jeg bor er det kriminelt med maur, på grunn av maurtuer nær huset som jeg ikke har hjerte til å ta bort, så jeg har lært meg å leve med dem. Jeg vet de kommer fordi det er skog rundt og mye gran. Har også endel edderkopper som jeg regner med er her fordi det er mye skog og kratt, de gjør det litt ukoselig å sitte ute om kvelden, men dette er jo ganske vanlig, er bare jeg som er litt pysete. Om dagen går de i dekning. Gå rundt til naboene og spørre hvordan de takler det? Hehe
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Joda, her flyr de gjennom luften på dagtid. Sånne småe som spinner. Men de er mange og man fpr det jo i ansiktet og på kroppen når man går ute. Er ikke skygge og fuktig heller. Vi og nærmeste nabo har saget og ryddet det verste av busker og ugress rundt husene, men problemet er der fortsatt. Helt sykt faktisk. Når jeg skal sykle til jobb om morgenen, må jeg koste av sykkelen fordi den er så full av spindelvev. Æsj... Anonymkode: c13d9...0a3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Jeg flyttet til Moss ifjor. Her er det bare noen få edderkopper og lite maur. Men vi har endel flått. Høres ut som du bor et annet sted enn oss. Anonymkode: 4d6ab...e9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå