Gå til innhold

Hvordan lage agurksalat?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Plonk ikke innlogget

Har noen oppskrift på agurksalat (med eddik)? Har prøvd å gjøre det "på feelingen" før, men mislyktes voldsomt...

Plonk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar i litt og litt eddik etterhvert, samt sukker. Du kan også tilsette litt vann hvis du vil, men som regel holder det lenge med vannet som kommer fra agurken.

Begynn med en kork eddik + to spiseskjeer sukker, og smak til etterhvert. (Husk at det må stå litt også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OK, hva slags eddik bruker du da? Jeg har både eplesidereddik, hvitvinseddik og balsamico i kjøleskapet, hva er best?

Plonk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..heter den ikke bare Eddik 7% da, tro? Gjennomsiktig flaske og grønn kork iallefall. Kan sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg pleier å bruke 1 del 7% eddik og to deler vann. Det synes jeg blir passe dersom agurken er "tørket" litt på forhånd (pleier å la den stå med saltstrø på i 20-30 minutter)

En god del sukker - kan ikke helt anslå mengden, smak til med salt og pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke 1/2 dl vann og 2 ss eddik og 2 ss sukker. (Vanlig 7% eddik). Det er en oppskrift fra en gammel kokebok og jeg synes den blir god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke 1/2 dl vann og 2 ss eddik og 2 ss sukker. (Vanlig 7% eddik). Det er en oppskrift fra en gammel kokebok og jeg synes den blir god.

Den bruker jeg også. I tillegg har jeg i bittelitt salt og bittelitt pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lik mengde vann, eddik og sukker. F.eks 2 ss av hver. Pluss litt salt og pepper. Bruk lunkent vann for da løser sukkeret seg opp lettere.

nero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lik mengde vann,eddik og sukker. pluss litt salt og pepper, jeg pleier også og ha oppi litt ny presset sitronsaft... det setter litt mer smak, og det smaker godt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...