Gå til innhold

Levering av varer fra USA

Fremhevede innlegg

Gjest Bruker115236
Skrevet

Jeg skal bestille stæsj til leiligheten på Zgallerie.com, men finner ikke ut hvor lang tid det tar med levering til Norge. Noen som har erfaring, og vet sånn ca. hvor lang tid det tar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med zgallerie, men erfaringer fra tilsvarende nettsider er at det tar relativt kort tid, et sted mellom 5-10 dager, vil jeg anta. Nærmere femtallet enn titallet. 

Gjest Bruker115236
Skrevet
17 minutter siden, Musaleem skrev:

Jeg har ikke erfaring med zgallerie, men erfaringer fra tilsvarende nettsider er at det tar relativt kort tid, et sted mellom 5-10 dager, vil jeg anta. Nærmere femtallet enn titallet. 

Takk for svar. Håper det tar like kort tid for meg og 😄

Hvordan gjorde du det i forhold til moms? Når de regna inn skatt på zgallerie, var det et høyere beløp en det jeg skulle betale. Altså varene og shipping kosta 2400 dollar, men skatten kom på 2100. Så totaltbeløpet kom på over 4000. Trodde det kun var 25%moms..

Skrevet
40 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Takk for svar. Håper det tar like kort tid for meg og 😄

Hvordan gjorde du det i forhold til moms? Når de regna inn skatt på zgallerie, var det et høyere beløp en det jeg skulle betale. Altså varene og shipping kosta 2400 dollar, men skatten kom på 2100. Så totaltbeløpet kom på over 4000. Trodde det kun var 25%moms..

Mange amerikanske nettbutikker (jeg antar at det er det samme på zgallerie) "garanterer" for summen. Det vil si at prisen du betaler skal dekke både moms, toll og tollgebyr. Det stemmer at moms er 25%, men det er jo som regel flere faktorer inne i bildet (det avhenger jo litt av hva du bestiller, men fortollingsgebyret får du uansett). 2100 kroner eller 2100 dollar? Hvis sistnevnte, høres det veldig mye ut. Hva skal du kjøpe? Jeg bestilte et bilde for en stund tilbake, selve bildet kostet 2300 NOK, men jeg endte vel opp med å betale rett i underkant av 5000, men da var frakt, toll, fortollingsgebyr og moms inkludert, så det var greit nok. 

Gjest Bruker115236
Skrevet
5 timer siden, Musaleem skrev:

Mange amerikanske nettbutikker (jeg antar at det er det samme på zgallerie) "garanterer" for summen. Det vil si at prisen du betaler skal dekke både moms, toll og tollgebyr. Det stemmer at moms er 25%, men det er jo som regel flere faktorer inne i bildet (det avhenger jo litt av hva du bestiller, men fortollingsgebyret får du uansett). 2100 kroner eller 2100 dollar? Hvis sistnevnte, høres det veldig mye ut. Hva skal du kjøpe? Jeg bestilte et bilde for en stund tilbake, selve bildet kostet 2300 NOK, men jeg endte vel opp med å betale rett i underkant av 5000, men da var frakt, toll, fortollingsgebyr og moms inkludert, så det var greit nok. 

Det var i dollar. Når jeg regna det ut på toll.no etter på, og der var det kun 5000(kr) jeg skulle betale ekstra. Så syns det var litt rart. Frakt er medregna i de 2400 dollarne, da varene kosta 2000 nøyaktig. 

Det er puter, tepper og gardiner :)

Skrevet
22 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Det var i dollar. Når jeg regna det ut på toll.no etter på, og der var det kun 5000(kr) jeg skulle betale ekstra. Så syns det var litt rart. Frakt er medregna i de 2400 dollarne, da varene kosta 2000 nøyaktig. 

Det er puter, tepper og gardiner :)

Det høres ikke riktig ut. Jeg ser at du selv kan velge å huke av for "pre-pay duties and taxes". Jeg hadde valgt å heller betale dette i etterkant, for prisen er hinsides. Du er nødt til å betale både toll og moms for varene, men du vil ikke være oppi den summen uansett. Jeg hadde tatt kontakt med Zgallerie og spurt hvilket firma de sender med, for så å kontakte firmaet de sender med og høre hva fortollingsgebyrene deres ligger på. På den måten finner du raskt ut hva du skal betale ekstra, men det er vel heller liten tvil om at det vil lønne seg uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...