Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan stopper jeg det? Kan ikke ta piller fordi jeg har drukket vin, øl, konjakk og litt whisky i dag. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med frisk luft, en varm dusj og en ronke. 

Anonymkode: 8a3b0...495

AnonymBruker
Skrevet

Sov

Anonymkode: 487ac...ff5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med frisk luft, en varm dusj og en ronke. 

Anonymkode: 8a3b0...495

En ronke? Og i den rekkefølgen?

Skrevet

Med mindre du har alvorlige sykdommer, kan du ta en ibux eller paracet, selv om du har drukket alkohol. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mann, du må drikke vann!

Anonymkode: 10f95...964

Skrevet

Drikk vann, en kald klut på pannen kan hjelpe, du kan prøve å gi deg selv en nakkemassasje om det virker som en spenningshodepine, få i deg litt lett mat om det er lenge siden du har spist, og legg deg til å sove/slappe av i et kjølig, mørkt rom.

• Liker 1
Gjest Edain
Skrevet

Du burde hatt en dame som kunne tatt vare på deg, høres ut som du trenger det

Skrevet
2 minutter siden, Edain skrev:

Du burde hatt en dame som kunne tatt vare på deg, høres ut som du trenger det

Beste forslaget hittil. 

Gjest Edain
Skrevet
Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Beste forslaget hittil. 

Men hvis det ikke er tilfellet, burde du nok roe litt ned på alkoholinntaket. Og bruke mindre tid på snuskete sider... 

Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

En ronke? Og i den rekkefølgen?

Hahaha. Jeg ler ofte så godt av innslagene dine! Moro å lese før sengetid (her skal det være en sånn popcorn-spise smiley, men jeg klarer ikke finne den)

Skrevet
2 minutter siden, Diafragma skrev:

Hahaha. Jeg ler ofte så godt av innslagene dine! Moro å lese før sengetid (her skal det være en sånn popcorn-spise smiley, men jeg klarer ikke finne den)

:popcorn: 

Tror du mener innleggene.

Men har du noen tips til å løse problemet mitt? Vår nye landsmann (jeg antar utifra uttrykksmåten, ikke ment negativt på noen som helst måte, kun som en observasjon) kom aldri tilbake til meg så jeg er usikker på hans plan.

Jeg ville jo tro at å runke før dusjen ville vært fordelaktig (dersom det var det man mente), blir fort så mye stress med å få tauet løst fra nakken at man blir jo nesten like svett som man var før man dusjet da. 

Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

:popcorn: 

Tror du mener innleggene.

Men har du noen tips til å løse problemet mitt? Vår nye landsmann (jeg antar utifra uttrykksmåten, ikke ment negativt på noen som helst måte, kun som en observasjon) kom aldri tilbake til meg så jeg er usikker på hans plan.

Jeg ville jo tro at å runke før dusjen ville vært fordelaktig (dersom det var det man mente), blir fort så mye stress med å få tauet løst fra nakken at man blir jo nesten like svett som man var før man dusjet da. 

Vel, jeg ville anbefalt å drikke rikelig med vann :) Onani som lindrene behandling kan vel fungere for enkelte.

Hva slags hodepine er det snakk om? Hvor vondt? Har du hodepine som et gjentagende problem, eller er det bare akkurat nå du syns det var ekstra ille/plagsomt? Hvor lenge siden er det siden første og siste alkoholholdige drink i dag? Har du spist noe i løpet av de siste timene? Og hvor lenge har du vært våken?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Diafragma skrev:

Vel, jeg ville anbefalt å drikke rikelig med vann :) Onani som lindrene behandling kan vel fungere for enkelte.

Hva slags hodepine er det snakk om? Hvor vondt? Har du hodepine som et gjentagende problem, eller er det bare akkurat nå du syns det var ekstra ille/plagsomt? Hvor lenge siden er det siden første og siste alkoholholdige drink i dag? Har du spist noe i løpet av de siste timene? Og hvor lenge har du vært våken?

Aner ikke hvilken type. I pannen, som om jeg hadde horn som hadde truffet en dørkarm. Sånn 2 av 7 på smerteskalaen. Det skjedde forrige gang jeg drakk hele dagen også. Jeg tok min første drink rundt 12:00, og min siste drink ble jeg vel forsåvidt ganske ferdig med akkurat nå.

Spise laks og kremost og wienerpølser men det kan ha vært seks timer siden. Våknet klokken 11:00.

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Aner ikke hvilken type. I pannen, som om jeg hadde horn som hadde truffet en dørkarm. Sånn 2 av 7 på smerteskalaen. Det skjedde forrige gang jeg drakk hele dagen også. Jeg tok min første drink rundt 12:00, og min siste drink ble jeg vel forsåvidt ganske ferdig med akkurat nå.

Spise laks og kremost og wienerpølser men det kan ha vært seks timer siden. Våknet klokken 11:00.

Selv har jeg opplevd å få vondt i hodet på ettermiddagen dersom jeg har drukket 3-4 enheter på formiddagen, men kanskje en mer dyp og lun hodepine enn den du beskriver, hvis jeg forstår rett. 2/7 er ikke veldig høyt, så da oppfatter jeg deg som at der er mer plagsomt enn det er vondt? Jeg vil tro det er vanlig med hodepine dersom det drikkes alkohol over lang tid, men dette er kanskje mer typisk for nedadgående rus. På stigende rus har jeg veldig sjelden hørt om hodepine, og da heller ikke den typen du beskriver. Siden det har skjedd før, også da når du har drukket, er det kanskje noe du bør sjekke opp. Situasjonsbetinget smerte er som regel et uttrykk for at noe kan være litt unormalt. Mest sannsynlig er det jo ikke noe alvorlig som kan kobles til noe annet enn alkoholen, men det kan jo være greit med en sjekk :) Skjer det ofte at du drikker over så mange timer? I såfall kan jo mangelsykdommer (ettersom alkohol hindrer opptak av enkelte nødvendige stoffer fra tarmen) og andre konsekvenser av hyppig alkoholbruk sees på som en økt risiko for at noe annet kan være i veien. 

Håper du blir kvitt hodepinen din!

Skrevet
1 minutt siden, Diafragma skrev:

Selv har jeg opplevd å få vondt i hodet på ettermiddagen dersom jeg har drukket 3-4 enheter på formiddagen, men kanskje en mer dyp og lun hodepine enn den du beskriver, hvis jeg forstår rett. 2/7 er ikke veldig høyt, så da oppfatter jeg deg som at der er mer plagsomt enn det er vondt? Jeg vil tro det er vanlig med hodepine dersom det drikkes alkohol over lang tid, men dette er kanskje mer typisk for nedadgående rus. På stigende rus har jeg veldig sjelden hørt om hodepine, og da heller ikke den typen du beskriver. Siden det har skjedd før, også da når du har drukket, er det kanskje noe du bør sjekke opp. Situasjonsbetinget smerte er som regel et uttrykk for at noe kan være litt unormalt. Mest sannsynlig er det jo ikke noe alvorlig som kan kobles til noe annet enn alkoholen, men det kan jo være greit med en sjekk :) Skjer det ofte at du drikker over så mange timer? I såfall kan jo mangelsykdommer (ettersom alkohol hindrer opptak av enkelte nødvendige stoffer fra tarmen) og andre konsekvenser av hyppig alkoholbruk sees på som en økt risiko for at noe annet kan være i veien. 

Håper du blir kvitt hodepinen din!

Jeg må ha drukket flere ganger mer enn 3-4 enheter. Jeg teller iallefall fem tomme ølflasker (sterkøl, mm) og så er det jo spriten og vinen i tillegg da. 

Sjeldent jeg drikker lenge lengre. Har sluttet å drikke mye. Mer plagsomt enn vondt, litt som tinnitusen.

Jeg vil ikke gå til legen min å spørre om hvorfor jeg får vondt i hodet hvis jeg drikker hele dagen, hun vil nok bare foreslå å drikke mindre.

Har neppe noen mangelsykdommer, spiser bra og drikker kun på ferie (og til middag, men moderate mengder).

Gjest Spiderman
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvordan stopper jeg det? Kan ikke ta piller fordi jeg har drukket vin, øl, konjakk og litt whisky i dag. 

Det som pleier å hjelpe er å slutte å sutre, drikke vann og så legger du deg :) 

Skrevet
1 minutt siden, Plaskebrus skrev:

Det som pleier å hjelpe er å slutte å sutre, drikke vann og så legger du deg :) 

Jeg prøver den våte kluten isteden.

Gjest Spiderman
Skrevet
Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Jeg prøver den våte kluten isteden.

:baby:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Når man har vondt i hodet så hjelper det å vente til det har gått over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...