Gå til innhold

Hva betyr ordet "kremt"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å date en fyr, og han bruker ofte orden "kremt" 

Hva er egentlig betydningen av dette ordet?? 

Takk! 

Anonymkode: f2b9a...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

That's it? 
At man harker som om man har fått noe i halsen? 

Ehm, er det positivt eller negativt :P

Anonymkode: f2b9a...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den måten å uttrykke seg på har jeg ikke hørt på årevis! Du mener ikke at han faktisk kremter men at han sier «kremt», ikke sant? 
Jeg forbinder det med at han (eller du) har sagt noe som er litt drøyt, eller som kan (mis-)oppfattes til å være litt på kanten.

Anonymkode: be592...d6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh, den måten å uttrykke seg på har jeg ikke hørt på årevis! Du mener ikke at han faktisk kremter men at han sier «kremt», ikke sant? 
Jeg forbinder det med at han (eller du) har sagt noe som er litt drøyt, eller som kan (mis-)oppfattes til å være litt på kanten.

Anonymkode: be592...d6c

Ja er det jeg mente, han responderer med ordet "kremt" 
 

Anonymkode: f2b9a...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man sier vel ikke kremt for da kremter man istedet?  Det er vel noe man skriver...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han bruker "kremt" som en erstatning for "kleint"?

Anonymkode: c9368...c17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Om det skjer noe litt kleint så pleier man vel å lage en kremtelyd? Bruker det av og til når jeg chatter for å vise at jeg kremter.. så kan det vel være det har kommet over i talespråket hans, litt som "lol"? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kremt" brukes som reaksjon på noe som er litt på kanten. Litt som å si "Jasså??!" Med eller uten glimt i øyet.

Anonymkode: c8149...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Kremt" brukes som reaksjon på noe som er litt på kanten. Litt som å si "Jasså??!" Med eller uten glimt i øyet.

Anonymkode: c8149...cb7

Ja, eller for å gjøre oppmerksom på at den andre har sagt/skrevet noe som er galt. 

- Jeg skal tll Disneyland i Florida til sommeren. 

- Kremt

-Jeg mente Disneyworld. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kan ha to betydninger. I tillegg til den som alle over refererer til (korreksjon), kan det - avhengig av uttale - også henspeile til "krem", altså noe som er "digg". Om uttalen er mest "kremmt" (kort e) vill jeg nok tolket det som alle over, men om det uttales mere "kreemt" (lang e), ville jeg nok assosiert uttalelsen til betydningen "digg". Men dette må nok også forståes i konteksten det sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan ham uttaler det. Lang eller kort e? og i hvilke sammenhenger? Tenker det også kan være for å beskrive noe positivt. Har hørt folk si at noe er krem (som i pisket krem) og da kan vel ting være kremt :P 

Anonymkode: 442c0...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...