Gå til innhold

Hvor mye koster MSRA-test?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster dette? Jobber på en plass hvor det er to pasienter som har fått påvist MSRA, jeg er fortiden bortreist og har ikke mulighet til å ta denne testen på sykehuset hvor jeg jobber, så må muligens få utført denne screeningen en annen plass, men får jeg dette dekket?

Anonymkode: 94f7c...939

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster dette? Jobber på en plass hvor det er to pasienter som har fått påvist MSRA, jeg er fortiden bortreist og har ikke mulighet til å ta denne testen på sykehuset hvor jeg jobber, så må muligens få utført denne screeningen en annen plass, men får jeg dette dekket?

Dette gjør du hos fastlegen. Står i alle skriv fra sykehus at om man har vært utenlands på sykehus eller til tannbehandling siste året så skal man gå til fastlegen og få testet seg før man kommer til sykehus for mulig kirurgisk ingrep. Koster vel vanlig egenandel pluss materialkostnader? Har aldri gjort dette, bare lest prosedyre i infoskriv. 

Anonymkode: 930c1...c60

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjør du hos fastlegen. Står i alle skriv fra sykehus at om man har vært utenlands på sykehus eller til tannbehandling siste året så skal man gå til fastlegen og få testet seg før man kommer til sykehus for mulig kirurgisk ingrep. Koster vel vanlig egenandel pluss materialkostnader? Har aldri gjort dette, bare lest prosedyre i infoskriv. 

Takk for svar :)

Jeg er ikke i hjembyen min hvor jeg har fastlege min, er i en annen by i Norge, og ettersom det er påvist smitte på avdelingen jeg jobber i, må jeg ta MRSA-test, men da tenker jeg at arbeidsplassen min må ta kostnadene for dette?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Jeg er ikke i hjembyen min hvor jeg har fastlege min, er i en annen by i Norge, og ettersom det er påvist smitte på avdelingen jeg jobber i, må jeg ta MRSA-test, men da tenker jeg at arbeidsplassen min må ta kostnadene for dette?

Da får du ringe legevakten der du oppholder deg 116 117, jobben din eller fastlegen di og pørre hvordan dette skal ordnes rent praktisk. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ringe legevakten der du oppholder deg 116 117, jobben din eller fastlegen di og pørre hvordan dette skal ordnes rent praktisk. 

Jeg kan ikke ringe dit så sent, da det er ment for de som er alvorlig syke, virker så tullete å ta kontakt for å stille et sånt spørsmål. Men får svar på det i morgen :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke ringe dit så sent, da det er ment for de som er alvorlig syke, virker så tullete å ta kontakt for å stille et sånt spørsmål. Men får svar på det i morgen :)

Ja, pluss du sikkert bare får en sykepleier som ikke kan svare på noe som helst.

Men nødvendig medisinsk behandling i Norge er jo tilnærmet gratis.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette brenner ikke og er ikke på noen måte behov for å gjøre eller avklare i kveld/natt. Du får tar ringerunden i morgen. 

Ps. Ignorer eller rapporter fremfor å avspore tråden. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er eksponert gjennom jobb skal smittevernprosedyrene tre i kraft gjennom at arbeidsgiver pålegger deg å testes. Har du ikke fått slikt påleggg har du neppe vært utsatt for smitterisiko (det er ikke nødvendigvis nok bare å jobbe på samme avdeling som pasienten). Om du mener smittevernprosedyrene ikke er fulgt, må du melde avvik, og kan be fastlegen din om testing. Du får ikke dekket det om du ikke følger avdelingens prosedyrer.

Anonymkode: 05ed3...713

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har negativ prøve før du begynner å jobbe igjen så holder det vel i massevis. Kan du ikke ta en PCR hurtigtest før du skal tilbake på jobb? Da får du jo svar på to timer. Evt går du til fastlegen når du kommer hjemme, det er ingen krise å utsette testingen til du er tilbake i hjembyen. For øvrig syns jeg det høres merkelig ut at hele posten skal testes hver gang en pasient har pos mrsa, vi gjør aldri det, og det ikke er kjent før pasienten kommer så testes de som har vært i nærheten uten smittevernutstyr, ikke alle de andre. 

Anonymkode: 0a2a9...633

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...