Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Har et problem som er at hver måned på slutten av mensen så får jeg ikke inn en tampong (normal størrelse) selv om det kan komme blod. Jeg er ikke så komfortabel med å bare gå i bind. 

Ja, jeg er en av de som går både med tampong og bind. 

(Hysterisk for at det skal lekke offentligt) 

HAR DETTE SKJEDD MED NOE AV DERE? OG HAR DERE NOE TIPS TIL HVORDAN JEG KAN FÅ TAMPONGEN INN.

Takk for svar

Endret av Emma321
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

når du ikke får inn tampongen er det oftest fordi skjeden er for tørr. da må du enten bruke tampongen lenger (men ikke over 8 timer) eller gå over til de minste :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sopp hvis du går med begge deler og en av delene holder som regel!

Anonymkode: d1cb3...4f0

Skrevet
1 minutt siden, HappyWaffle skrev:

når du ikke får inn tampongen er det oftest fordi skjeden er for tørr. da må du enten bruke tampongen lenger (men ikke over 8 timer) eller gå over til de minste :) 

Jeg har tampongen inni 8 timer så er det bare litt blod, så gjør det veldig vondt å sette inn ny, hvis jeg får den inn d. Takk for svar

Skrevet (endret)

takk for svar

Endret av Emma321
Gjest HappyWaffle
Skrevet
1 minutt siden, Emma321 skrev:

Jeg har tampongen inni 8 timer så er det bare litt blod, så gjør det veldig vondt å sette inn ny, hvis jeg får den inn d. Takk for svar

da må du bruke den minste (gul pakke fra OB) :)

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få sopp hvis du går med begge deler og en av delene holder som regel!

Hvorfor kan man få sopp hvis man bruker både bind og tampong?

Endret av Emma321
AnonymBruker
Skrevet

Bruk fukt som spytt eller glidemiddel. IKKE bruk tampong og bind samtidig. Blør du lite på slutten kan truseinnlegg være et alternativ.

Anonymkode: 68d45...608

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk fukt som spytt eller glidemiddel. IKKE bruk tampong og bind samtidig. Blør du lite på slutten kan truseinnlegg være et alternativ.

Anonymkode: 68d45...608

Jeg ser ikke helt hvorfor man ikke kan bruke tampong og bind samtidig. 

Selv vil jeg ikke anbefale å bruke tampong ved slutten av menstruasjonsperioden når man er så "tørr" at man ikke får den inn. Da holder det å bare bruke bind. Man kan prøve med en av de minste tampongene om en trives best med tamponger. 

Anonymkode: 0bda4...86a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt hvorfor man ikke kan bruke tampong og bind samtidig. 

Anonymkode: 0bda4...86a

Ikke jeg heller, det har jeg aldri hørt noe om. Hvis man ikke kunne det måtte jeg vært inne en uke hver måned.

Anonymkode: e7a1e...52a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Emma321 skrev:

Hei

Har et problem som er at hver måned på slutten av mensen så får jeg ikke inn en tampong (normal størrelse) selv om det kan komme blod. Jeg er ikke så komfortabel med å bare gå i bind. 

Ja, jeg er en av de som går både med tampong og bind. 

(Hysterisk for at det skal lekke offentligt) 

HAR DETTE SKJEDD MED NOE AV DERE? OG HAR DERE NOE TIPS TIL HVORDAN JEG KAN FÅ TAMPONGEN INN.

Takk for svar

Helt normalt. Løser du dette med å bruke bind om natten så bør du greit kunne få inn en tampong på morgenen. Og gå uten tampong med bind noen timer på ettermiddagen før du på nytt setter inn tampong. Eventuelt et truseinnlegg i stedenfor bind? 

Anonymkode: a4fe0...307

AnonymBruker
Skrevet

Dette slet jeg også med, løste det ved å ha flere ulike str på tamponger ved de ulike dagene. Gul for slike dager som du beskriver:) nå bruker jeg ofte blå på slike dager, har født så er vel litt videre.

Jeg bruker nesten alltid både tampong og bind, grønn tampong og bind med vinger. Ofte blør jeg igjennom dette i løpet av et par timer, kun tampong hadde holdt så kort tid at jeg ikke ville hatt noe liv den ene uka i mnd. Går over til bind og Truseinnlegg etterhvert. Sover med tampong og nattbind, og blør veldig ofte igjennom dette i løpet av natta.

Anonymkode: 304bf...6f5

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller, det har jeg aldri hørt noe om. Hvis man ikke kunne det måtte jeg vært inne en uke hver måned.

Fordi det blir for tørt og større sjangse for at bakterier vil Gro. Og da kan man få sopp.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det blir for tørt og større sjangse for at bakterier vil Gro. Og da kan man få sopp.

Ingen fare for at det blir for tørt her i gården. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...