Gå til innhold

Hjelp! 18 år og brystreduksjon..?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en 18 år gammel jente som ønsker en brystreduksjon. Har nå 75G, og lurer på hvor lang ventetid det vil være om jeg får dette dekt av det offentlige? Går nå 2 året på videregående og vil gjerne få operasjonen utført før jeg begynner på medisinstudiet etter 3. året, da det virker veldig krevende og jeg må flytte langt vekk, og dermed vil ha fokuset 100% på skole.

Hvordan går jeg frem, egentlig?

Anonymkode: 9b804...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du overvektig?

Spør fastlegen.

Spør fastlegen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Er du overvektig?

Spør fastlegen.

Spør fastlegen.

Ikke overvektig, nei

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overvektig, nei

Så du er syltynn med digre pupper? Men uansett, snakk med fastlegen, hen kan hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt fastlegen for vurdering, deretter blir du henvist videre. Tok ca. 6 mnd. fra jeg søkte til jeg fikk operasjon. Jeg var heller ikke overvektig (56 kg), så hele prosessen gikk egentlig ganske raskt.

Anonymkode: 7d325...e6c

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Så du er syltynn med digre pupper? Men uansett, snakk med fastlegen, hen kan hjelpe deg.

Finnes da en mellomting av syltynn og overvektig. :balltre:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Må en ikke vente til evt barn er i boks først?

Anonymkode: ad48e...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ha barn på minst 10 år, så jeg håper virkelig ikke jeg må lever med konstante smerter og plager til da

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt fastlegen for vurdering, deretter blir du henvist videre. Tok ca. 6 mnd. fra jeg søkte til jeg fikk operasjon. Jeg var heller ikke overvektig (56 kg), så hele prosessen gikk egentlig ganske raskt.

Ble det mye arr? Og fikset de puppene også, altså fra å henge til...eeee...se bra ut? Eller er puppene bare en mindre versjon etterpå? Vondt?

Får ikke til å forklare helt!

mvh 75 I/J

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en 18 år gammel jente som ønsker en brystreduksjon. Har nå 75G, og lurer på hvor lang ventetid det vil være om jeg får dette dekt av det offentlige? Går nå 2 året på videregående og vil gjerne få operasjonen utført før jeg begynner på medisinstudiet etter 3. året, da det virker veldig krevende og jeg må flytte langt vekk, og dermed vil ha fokuset 100% på skole.

Hvordan går jeg frem, egentlig?

Fastlegen er begynnelsen på alt inn i det offentlig med tanke på spesialisthelsetjenesten. Ventetiden er lang hos dem som gjør denne typen operasjoner. Hvorfor ønsker du brystreduksjon? Store bryst er ikke god nok grunn for å få dette utført på det offentliges regning. 

Anonymkode: 4e99e...604

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen er begynnelsen på alt inn i det offentlig med tanke på spesialisthelsetjenesten. Ventetiden er lang hos dem som gjør denne typen operasjoner. Hvorfor ønsker du brystreduksjon? Store bryst er ikke god nok grunn for å få dette utført på det offentliges regning. 

Fordi de er tunge og vonde. har mye ekstra hud på dem som er veldig sensitiv og fort blir rød og klam

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke ha barn på minst 10 år, så jeg håper virkelig ikke jeg må lever med konstante smerter og plager til da

Du slipper selvsagt det. Jeg vet om folk som har tatt brystreduksjon pga. kjempe store pupper før barn.

Anonymkode: 2c648...127

AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke, men det er et tema legen tar opp. Jeg fikk det spørsmålet siden jeg bare hadde ett barn, jeg sa jeg ikke skulle ha flere og det har jeg heller ikke fått (10 år siden). 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis vil hun ha ryggsmerter e.l pga. store bryst, spesielt om hun er normaltvektig selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis vil hun ha ryggsmerter e.l pga. store bryst, spesielt om hun er normaltvektig selv.

Ja :) men jeg syns det er veldig pent med store pupper, så er egentlig litt kjipt :P 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Ble det mye arr? Og fikset de puppene også, altså fra å henge til...eeee...se bra ut? Eller er puppene bare en mindre versjon etterpå? Vondt?

Får ikke til å forklare helt!

mvh 75 I/J

Ja, det er mye arr. Arrene går fra under armene og rundt brystene, brystvortene må flyttes så det blir arr i rundt dem også. Men, arrene blekner veldig med årene, jeg har heller arr enn nakke og skuldersmerter. Om det gjør vondt? Ja, det er et stort inngrep som tar ca. 4 timer, så det er en del smerter etterpå. De første 4-5 dagene er de verste, så blir det bedre. Man må bare være flink å ikke løfte armene, så går det egentlig greit. 

For min del var det absolutt verdt det, det var fantastisk å få 1,2 kg lettere byste. Veldig fornøyd med en B-cup.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mye arr. Arrene går fra under armene og rundt brystene, brystvortene må flyttes så det blir arr i rundt dem også. Men, arrene blekner veldig med årene, jeg har heller arr enn nakke og skuldersmerter. Om det gjør vondt? Ja, det er et stort inngrep som tar ca. 4 timer, så det er en del smerter etterpå. De første 4-5 dagene er de verste, så blir det bedre. Man må bare være flink å ikke løfte armene, så går det egentlig greit. 

For min del var det absolutt verdt det, det var fantastisk å få 1,2 kg lettere byste. Veldig fornøyd med en B-cup.

Hvor mye arr en får varierer fra person til person da dette er avhengig av gener og hudens tilhelingsprosess, i tillegg til kirurgens arbeid og om en får infeksjoner etterpå. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye arr en får varierer fra person til person da dette er avhengig av gener og hudens tilhelingsprosess, i tillegg til kirurgens arbeid og om en får infeksjoner etterpå. 

Jeg skal mer ned i vekt før det er aktuelt, men har enn så lenge ikke gått ned ett dugg på puppene. Men gått ned to størrelser i bukser og overdeler. Bh er akkurat det samme. (ja går til skikkelig bh forretning, ikke noe H&M her. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...